Mitäköhän työnantaja luulee voittavansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
Kun ei suostu liittoon laittaman selitystä.

Olen työnantajan kanssa riidellyt palkasta.
Liittoon otin yhteyttä ja liitto on pyytänyt selitystä sille, että miksi he maksavat palkkaa vain 7e/h, kun keittiöalalla on pam tessin mukaan pienin palkka 8,99. Tämä pienin siis niille joilla ei ole koulutusta tai alle 2v työkokemusta.
Ja meille ( meitä on useampi) jotka ollaan kokin koulutuksen saatu tai on useempi vuosi työkokemusta pitäisi keittiötyöntekijänä maksaa vielä isompi palkka.

Selvitystä on pyydety jo noin kuukausi sitten, huomenna liiton edustaja soittaa työpaikalle.

Taitaa olla tämän paikan toiminta vaakalaudalla, jos ei ala maksamaan kunnolista palkkaa.

Vaika mulla työuhde loppuukin jo joulukuussa haluan että muutkin saavat oikean kohtelun tässä asiassa.
Vaikka kyseessä on pitäaikaistyöttömiä joita palkataan niin tes:n mukaan palkka pitää olla, jos ei olla palkattu harjoittelijaksi. Ja harjoittelijaksi ei voi palkata keittiöön jos on jo kokin koulutus.

eiköhän tuo lukihäiriöö ole ja voisko kerrankin puuttua siihen olennaiseen eli hellalettaksen kysymykseen ja olla nylkyttämättä sitä pilkkua? tai sen puutetta?

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
eiköhän tuo lukihäiriöö ole ja voisko kerrankin puuttua siihen olennaiseen eli hellalettaksen kysymykseen ja olla nylkyttämättä sitä pilkkua? tai sen puutetta?

Ne nylkyttävät pilkkua jotka eivät muuta saa.

Alkuperäinen kirjoittaja miekku:
Sori nyt ihan kauheesti, mutta onko sulla lukihäiriö vai ootko äidinkieletäsi jokin muu kuin suomalainen?

Mitäs vikaa tekstissä oli? Mun mielestä oikein harvinaisen selkeää..
Itse tapaukseen en kyllä osaa oikein mitään sanoa, miksi työnantajan pitää aina yrittää luikerrella joka asiasta, eikö olisi parempi olla ihan vapaa-ehtoisesti reilu ja luotettava, ehkä silloin työpaikkakin olisi parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Olen ravintolakokki, eikä työkokemusta ehtinyt kertyä. Mulle maksetaan 10 ?/h.

mä olen eräässä kahvila ravintolassa jossa käy 200-250 syöjää päivässä. mulla työaika on 6 tuntia pvä/ 5 päivää viikossa , arkisin. Palkka on bruttona 940e, joka tessin mukaan pitäisi olla noin 1200e ainakin.

Minäkin asian vierestä. Pikaisesti luettua en huomannut montakaan kirjoitusvirhettä. Kaksoiskonsonantteja puuttu, mut ihan luettava teksti oli. Taitaa paikalla olla lukihäiriöisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Sori nyt ihan kauheesti, mutta onko sulla lukihäiriö vai ootko äidinkieletäsi jokin muu kuin suomalainen?

Mitäs vikaa tekstissä oli? Mun mielestä oikein harvinaisen selkeää..
Itse tapaukseen en kyllä osaa oikein mitään sanoa, miksi työnantajan pitää aina yrittää luikerrella joka asiasta, eikö olisi parempi olla ihan vapaa-ehtoisesti reilu ja luotettava, ehkä silloin työpaikkakin olisi parempi..

Työnanataja kuvittelee, että hän voi tehdä mitä vaan, koska me ollaan kaikki työllistettyjä. että me ollaan pohjasakkaa. Toki minä työnteosta pidän, mutta en orjatyöstä.

Olenhan tehnyt vapaaehtoistyötakin, mutta omasta tahdodani.Nyt vaine n voi mihinkäänkeittiöön mennä töihin ku jalkani ei sitä kestä.
onneksi olen nyt sairaslomalla luultavasti olen joulukuuhun asti.

Siinäpä voi käydä niinkin iloisesti et työnantaja joutuu maksamaan teille puuttuvat palkat näin jälkikäteen. Jos on maksanut alle TESsin niin eiköhän se niin mene.
Hyvä että liittoon on yhteys otettu ja asiat selvitetään oikealle tolalle. Jo riittää työntekijöitten kyykyttäminen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin asian vierestä. Pikaisesti luettua en huomannut montakaan kirjoitusvirhettä. Kaksoiskonsonantteja puuttu, mut ihan luettava teksti oli. Taitaa paikalla olla lukihäiriöisiä.

Se geminaatan puute nimenomaan on lukihäiriön merkki.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

Liittoon otin yhteyttä ja liitto on pyytänyt selitystä sille, että miksi he maksavat palkkaa vain 7e/h, kun keittiöalalla on pam tessin mukaan pienin palkka 8,99. Tämä pienin siis niille joilla ei ole koulutusta tai alle 2v työkokemusta.
Ja meille ( meitä on useampi) jotka ollaan kokin koulutuksen saatu tai on useempi vuosi työkokemusta pitäisi keittiötyöntekijänä maksaa vielä isompi palkka.

Selvitystä on pyydety jo noin kuukausi sitten, huomenna liiton edustaja soittaa työpaikalle.

Taitaa olla tämän paikan toiminta vaakalaudalla, jos ei ala maksamaan kunnolista palkkaa.

Vaika mulla työuhde loppuukin jo joulukuussa haluan että muutkin saavat oikean kohtelun tässä asiassa.
Vaikka kyseessä on pitäaikaistyöttömiä joita palkataan niin tes:n mukaan palkka pitää olla, jos ei olla palkattu harjoittelijaksi. Ja harjoittelijaksi ei voi palkata keittiöön jos on jo kokin koulutus.

Niin eihän kyseessä ole mikään palkkatuki/tms. tukityöllistystyöjuttu, koska silloin nuo tessin alarajat eivät päde...

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siis ootteko te koko jengi kokkeina siinä kahvilaravintolassa vai osa esim. kassalla tai tarjoilijoina, blokkaamassa tms.?

ketään eiole palkattu kokeiksi, kaikki ovat keittiötyöntekijä nimikkeellä. Töissä o myös ihminen joka on parisenkymmentä vuotta ollut alalla, mutta kun hänellä paha alkoholiongelma nii ei oikin pärjää muualla kuin työllistämistukityössä (unohtaa aian välillä tula töihin)

salinpuolella ovat kassahenkilöitä.
sitten on kuljettajia, siivoojia ja kiinteistönhoitajia. KAIKILLA on sama palkka

mä olen eräässä kahvila ravintolassa jossa käy 200-250 syöjää päivässä. mulla työaika on 6 tuntia pvä/ 5 päivää viikossa , arkisin. Palkka on bruttona 940e, joka tessin mukaan pitäisi olla noin 1200e ainakin.

Työsopimuksessa ei voi määrätä palkkaa, joka on alle TESin. Ota yhteyttä liittoon niin saat palkkaa takautuvasti.

öö... luehan tuo oma tekstisi uudestaan ja mieti kellähän sitä ongelmaa kirjoitusessa oikein on....

Alkuperäinen kirjoittaja :

öö... luehan tuo oma tekstisi uudestaan ja mieti kellähän sitä ongelmaa kirjoitusessa oikein on....

t. tervetuloa lukihäiriöisten seuraan

Alkuperäinen kirjoittaja JOs ovat pitkäaikaistyöttömiä:

Niin eihän kyseessä ole mikään palkkatuki/tms. tukityöllistystyöjuttu, koska silloin nuo tessin alarajat eivät päde...

siis työllistämistuella ei ole kukaan, mutta palkatuella kyllä ja se on taas eri asia. työnantajalle maksetaan siitä että ottaa töihin ettäpysyty maksamaan normaalia palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Työsopimuksessa ei voi määrätä palkkaa, joka on alle TESin. Ota yhteyttä liittoon niin saat palkkaa takautuvasti.

Liitto siis hoitaa jo tätä asiaa

Yhteistyössä