Mitäköhän tämä lapsen ihottuma voisi olla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
http://www.aijaa.com/img/b/00653/3351418.jpg

Lapsen jaloissa, käsissä ja kyljissä on ihottumaa. Punaista pientä koholla olevaa "näppylää" ja kuivaa ihoa. Osaako kukaan kertoa mitä voisi olla ja pitääkö huolestua? Oon kyllä yrittäny rasvata niitä ihottumakohtia mutta ei juurikaan auta. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samaa. Lähipiirissä enterorokkoa ja lapsi myös flunssaisen oloinen. Epäilen siis sitä.

Meillä lapsi ei ole mitenkään flunssainen, tuota ihottumaa on ollut jo lähes kuukauden ajan... Alkoi yhtäkkiä, siihen asti ei ollut mitään iho-ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samaa. Lähipiirissä enterorokkoa ja lapsi myös flunssaisen oloinen. Epäilen siis sitä.

Näin myös meillä.Ja lastenlääkäri oli se joka näin epäili. Jos kyse siis juuri ilmestyneestä ihottumasta?
 
punatäplähilse on yleensä talvella esiintyvä juttu. vaaraton, mutta tietty ikävä. häviää itsekseen ajan kanssa, mutta menee viikkojakin. yleensä on yksi suurempi ns. medaljonki-läiskä ja muut sitten pienempiä sellaisia karheita ja punaisia, nimensä mukaisesti hilseileviä laikkuja. Ei tule yleensä kasvoihin, mutta raajat ja keskivartalo.
 

no siis meillä 1-v neidin jaloissa ja käsissä samanlaisia täpliä, mutta pienempinä alueina ja tietyissä kohdin.. minun tulkintani mukaan on ihan tavallista kuivuutta (atooppistyyppinen herkkä iho kyseessä) ja rasvailu auttaa kun on oikeat rasvat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän lapsen vanha äiti:
Teillä on varmaan pakkasta siellä.

Meillä ainakin lapsilla on tullut kylmästä tollasta.

No eikö lähes kaikkialla ole pakkasta nyt... voiko pakkanen aiheuttaa tuota?

Itse asiassa mulla itsellänikin on nyt käsissä pari pientä kohtaa punaisella näppylällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
no siis meillä 1-v neidin jaloissa ja käsissä samanlaisia täpliä, mutta pienempinä alueina ja tietyissä kohdin.. minun tulkintani mukaan on ihan tavallista kuivuutta (atooppistyyppinen herkkä iho kyseessä) ja rasvailu auttaa kun on oikeat rasvat..

Mä oon kokeillut Aqualan +, Aqualanin suihkutettavaa öljyä ja Lipolania. Ei auta. Mikä sit auttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
punatäplähilse on yleensä talvella esiintyvä juttu. vaaraton, mutta tietty ikävä. häviää itsekseen ajan kanssa, mutta menee viikkojakin. yleensä on yksi suurempi ns. medaljonki-läiskä ja muut sitten pienempiä sellaisia karheita ja punaisia, nimensä mukaisesti hilseileviä laikkuja. Ei tule yleensä kasvoihin, mutta raajat ja keskivartalo.

Ei ainakaan googlen kuvien mukaan olisi punatäplähilsettä. Vaikuttaa erilaiselta kuin tää ihottuma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
no siis meillä 1-v neidin jaloissa ja käsissä samanlaisia täpliä, mutta pienempinä alueina ja tietyissä kohdin.. minun tulkintani mukaan on ihan tavallista kuivuutta (atooppistyyppinen herkkä iho kyseessä) ja rasvailu auttaa kun on oikeat rasvat..

Mä oon kokeillut Aqualan +, Aqualanin suihkutettavaa öljyä ja Lipolania. Ei auta. Mikä sit auttaa?

ambilania olen laittanut nyt jopa parikin kertaa päivässä niihin kohtiin reilusti. aqualan on liian kevyttä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
no siis meillä 1-v neidin jaloissa ja käsissä samanlaisia täpliä, mutta pienempinä alueina ja tietyissä kohdin.. minun tulkintani mukaan on ihan tavallista kuivuutta (atooppistyyppinen herkkä iho kyseessä) ja rasvailu auttaa kun on oikeat rasvat..

Mä oon kokeillut Aqualan +, Aqualanin suihkutettavaa öljyä ja Lipolania. Ei auta. Mikä sit auttaa?

aqualan on meillä ihan liian kevyttä ympäri vuoden.. ambilania menee nyt.
 
Ei tuo näytä kylmäurtikarialtakaan. Mun tällä punatäplähilseilijällä oli pienenä myös kylmäurtikariaa. Se näytti ihan siltä kuin nokkoset olisivat polttaneet ihoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko vaan atooppinen iho pakkaskelillä?

peesi
meillä kans ton näköinen iho tällä hetkellä! (2 v lapsen atoopikkko iho)

mä yhdyn kans tähän

meiä pääle 1vuotiaalla on atooppinen iho ja ton näköset jalat, hieman käsissä ja myös poskissa. alkoi joulun tienoilla ja jatkuu vaan.
todella kuiva ja punaista täplää. lähtee ajan kanssa ja rasvaus helpottaa myös.
 

Yhteistyössä