Mitähän tämäkin kertoo koko suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijahirveävaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijahirveävaimo

Vieras
Aikaisemmin tänään pesin pyykkiä, ja tyhjensin kuivausrummun vesisäiliön. Sieltä joskus sattuu tippumaan vettä vessanlattialle (märkävessa, eli lattia SAA kastua). Enkä nyt kiireessä huomannut asiaa.

Mies oli myöhemmin vessassa, ja satuin kävelemään ohi, ja hän pyyhki jalalla lattiaa, minun kylpypyyhkeellä. Kysyin "mitä sä teet?" "Siivoan sun sotkuja, jotka sä jätit tänne". Ja jotain tyyliin "tahallaan, mun kiusaksi jne".

Mä olin että "Mitä hemmettiä?" "Ihan oikeasti?" "Et ole tosissas!". Ja mies siihen "Pitäiskö mun OMALLA pyyhkeellä pyyhkiä SUN sotkuja?"... Jne. Siitä tuli iso ja älytön riita. Mies otti mukaan myös sen etten taittele maitopurkkeja, vaan hänen pitää se tehdä.

Olen siis tosi siisti ihminen, siivoan täällä jatkuvasti, pesen pyykkiä melkein joka päivä. Hoidan kotia. Teen joka päivä ruoan.. Opiskelen, käyn töissä ja... hoidan lapset ja kaiken. Mies osallistuu kyllä. Mutta tässä elämäntilanteessa pitäisi olla suunnilleen 50/50, eikä niin että minä aina taittelisin ne maitotölkit, vaan että se tapahtuu kun kerkeää..

No nyt me sitten erotaan. Mulla tuli olo että noinko mitätöntä arvostus on mua kohtaan? Ja noiko on ne pienet mitättömät asiat jotka saa miehen vihaamaan mua noin älyttömästi.

Elämä on niin lyhyt. Nää on niin pieniä asioita, ja luulisi että jos toista rakastaa, ei se tee niin älyttömän pahaa ottaa lattiapyyhe ja vähän pyyhkäistä, kun toinen on missannut jonkun vesilammikon..

Mä en jaksa :( Mä oon ihan uupunut tähän. Ja siis nämä on yleisiä riitoja. Yleensä ei kyllä niin paljon huudeta ja meuhkata kuin tänään. Huomaa vain ettei enää ole rakkautta eikä arvostusta.

Kuulostaapa tutulta. Pikku jutuista iso numero. Aivan kuin huomauttelija itse ei koskaan jättäisi mitään kesken, mutta sehän on aivan eri asia.

Nyt joku varmaan kommentoi eroa hätäiseksi päätökseksi, mutta itse olen välillä niin väsynyt kuuntelemään turhaa kitinää, että ero olisi vaan helpotus...

Kumpi teistä on eroamassa?
Mun mielestä se, että heti riidan yhteydessä ollaan eroamassa, on sitä, ettei arvosteta toista. Parisuhteessa riitoja tulee väistämättä.

Kumpi teistä on eroamassa?
Mun mielestä se, että heti riidan yhteydessä ollaan eroamassa, on sitä, ettei arvosteta toista. Parisuhteessa riitoja tulee väistämättä.

Riidat on normaaleja,kyllä. Mutta tuollainen "kostaminen", ihme nipotus,arvostuksen puute.. ei ole todellakaan mitään normaalia.

Mies lähtee kun mä olen niin kamala,kun en taitteessa maitopurkkejakaan,ja suutun kun mun pyyhkeella siivotaan MUN sotkua vessanlattialta pois.

En mä eroais, mutta tuntuu että toisen rakastaminen ja arvostus on tiessään, eikä saa edes vähän sotkea tai kiireesä jättää mitään kesken kun se on henkilökohtainen hyökkäys toista päin!

Mä oon vaan niin tyrmistynyt tähän tilanteeseen ja miten me edes tähän ollaan päädytty :(

Huono päivä, jolloin joutuu niin alamaihin ja kaikki on pielessä. Toivottavasti olotila ei jatku pitkään, vaan saatte sovittua riidan.

Huvittavaa ajatellakin, että joku maitopurkkien taitteleminen olisi parisuhteen kynnyskysymys. Varmaan on jotain paineita taustalla, kun tuollaisesta asiasta pitää kehittää riita. Sullakin on varmasti paineita, kun otit miehen valituksen vesilammikosta niin tosissaan, että tulit vastanneeksi ikävästi, josta mies hermostui entisestään. Pikkujutusta tuli lumipalloefekti.

Huono päivä, jolloin joutuu niin alamaihin ja kaikki on pielessä. Toivottavasti olotila ei jatku pitkään, vaan saatte sovittua riidan.

Huvittavaa ajatellakin, että joku maitopurkkien taitteleminen olisi parisuhteen kynnyskysymys. Varmaan on jotain paineita taustalla, kun tuollaisesta asiasta pitää kehittää riita. Sullakin on varmasti paineita, kun otit miehen valituksen vesilammikosta niin tosissaan, että tulit vastanneeksi ikävästi, josta mies hermostui entisestään. Pikkujutusta tuli lumipalloefekti.

No just sitä,että miten paska tämä suhde oikein voi olla , kun toinen on kokoajan kurkussa tollaisista asioista ja on valmis lähtemään heti pois? Tai että kohtelee kuin paskaa kun huomauttaa ettei todellakaan ole kiva että se siivoaa kenenkään sotkua kylpypyyhkeellä. Ja ihan sama miten huono päivä on,et sä kohtele ketään noin epäkunnioittavasti, saati sitten puolisoa... oisit oikeasti nähnyt kuinka se katsoo mua ja pyörittelee silmiä.. Mä oikein tunsin sen inhon mitä se tuntee mua kohtaan.. :(

Jos huono päivä ei ole jatkuvasti, niin keskustelkaa riidastanne rauhallisesti, kunhan tilanne on rauhoittunut. Kerrot miltä tilanne tuntui sinusta. Varo kuitenkin syyttämästä miestä, koska sillä tavoin et saa muutettua tilannetta miksikään. Jos mies ymmärtää näkökulmasi, niin riitely voi jatkossa sujua paremmin ja muutenkin mies toivottavasti oppii arvostamaan sinua. Nyt hän osaa katsoa asioita vain ja ainoastaan omasta näkökulmastaan. Ehkä saat seliville myös sen, miksi mies käyttäytyi noin ilkeästi.

Normimeininkiä palstalla, valmiiksi väritetty ja yksipuolinen tarina.

Höyryävää jokapäiväistä hevonpaskaa, ei mitään uutta.

No mitähän sä sitten täältä oikein haet?

Pitäisikö minun saada tähän vielä miehen kirjoittama versio että voin avautua jossain niinkö? Mitään ei ikinä saisi kertoa kun "tämä on vain sun versio, ja olet se vaimo joten varmasti PASKAA", eikä se mies voi mitenkään oikeasti käyttäytyä noin?

No hyvä. Älä avaa näitä juttuja jos sua ei voi hevonhelvettiä kiinnostaa.

Edellinen vierailija on siinä oikeassa, että yleensä kertomukset ja näkemykset eroavat toisistaan. Varsinkin erotapauksissa näkemykset ovat niin erilaisia, ettei voisi uskoa, että on edes samasta perheestä kyse.

Jos ette halua päätyä eroon, niin kummankin pitäisi osata katsoa asioita myös toisen näkökulmasta. Jos molemmat onnisttutte siinä, niin elämän pitäisi muuttua paremmaksi. Jos se jää yksipuoliseksi, niin homma ei tule toimimaan.

Yhteistyössä