mitähän sitä tekis nyt sitten, kyse kaverisynttäreistä, joihin lapsi kieltäytyy menemästä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
siis poikamme sai koulukaveriltaan, joka nyt sattuu olemaan tyttö synttärikutsun. poika sanoo, ettei halua mennä sinne, koska kuulema inhoo tyttöö. sitä en kuitenkaan usko, koska koko talven ovat koulussa yhdessä leikkineet ja viettäneet välitunteja. kyse lienee siitä, että poika arvelee, että joku alkaa kiusaamaan, jos hän menee synttäreille sen takia, että tää synttärisankari on tyttö. en oikein haluaisi poikaa sinne väkisinkään raahata, mutta ei tunnu kivalta, että poiskaan jää. joten hyviä neuvoja kehiin

Kyllä mä vielä vakavasti keskustelisin pojan kanssa. Kivaa sillä kuitenkin siellä olisi ja tuskin ainoa kutsuttu poika? Jos nyt ihan ehdottomasti on, että ei, niin en kuitenkaan pakottaisi.
Selittäisin, että tytölle tulee varmasti surku, jos ei poikasi tule ja että kiusaavat kaverit voi jättää ihan omaan arvoon. Neuvoisin vaikka muutaman hyvän vastaheiton kiusaamisargumentteihin. (tyyliin: kateellisia olette jne)

Oletettavasti sinne on kutsuttu myös muita poikia?

Mä voisin soitella koulukavereitten (poikien) vanhempia läpi ja kysäistä jonka jälkeen vakuuttaisin pojalle että muitakin on tulossa.

En pakottaisi jos ihan ylipääsemättömän vaikeaksi menis, mutta maanittelisin kyllä.

ei se ole ihan niin yksinkertaista, että jos ei halua niin ei mene. jos kyse olis oikeesti siitä, että ei halua, niin asiahan olis selvä. mutta kun kaikki keskustelut johtaa siihen, että kun se on tyttö ja siihen, että jos aletaan kiusata. no mä sanoin, että eihän muut sun kaveri pojat saa täällä tietää, koska juhlat on eri kylällä, ja ketään pojan kavereita ei ole siellä täältä, eli jos ei itse halua kertoa muille, niin kukaan ei tiedä. ja sinne on kyllä kutsuttu koko luokka sekä tytöt, että pojat

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
ei se ole ihan niin yksinkertaista, että jos ei halua niin ei mene. jos kyse olis oikeesti siitä, että ei halua, niin asiahan olis selvä. mutta kun kaikki keskustelut johtaa siihen, että kun se on tyttö ja siihen, että jos aletaan kiusata. no mä sanoin, että eihän muut sun kaveri pojat saa täällä tietää, koska juhlat on eri kylällä, ja ketään pojan kavereita ei ole siellä täältä, eli jos ei itse halua kertoa muille, niin kukaan ei tiedä. ja sinne on kyllä kutsuttu koko luokka sekä tytöt, että pojat

Kyllä mä tossa tilanteessa jo tosi vahvasti patistelisin. Ei ole fiksua minusta opettaa lapselle, ettei vastakkaisen sukupuolen kavereita olla. Jos sitten kuitenkin ollaan ja leikitään yhdessä muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja juhliin vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:

Kyllä mä tossa tilanteessa jo tosi vahvasti patistelisin. Ei ole fiksua minusta opettaa lapselle, ettei vastakkaisen sukupuolen kavereita olla. Jos sitten kuitenkin ollaan ja leikitään yhdessä muuten.

joo niin mä olen vähä arvellu, että lievää painostusta käytän. mutta jos asia sitten ihan itkuksi menee, niin en kuitenkaa ihan väkisten raahaa. onneksi tässä on vielä pari päivää aikaa

Meillä oli just ekaluokkalaisen tytön synttärit. Hän kutsui 2 poikaa ja 4 tyttöä synttäreilleen. Eskarissa ollessaan hän halusi kutsua yhden pojan sekä muutaman tytön. Sanoin silloin tytölle, että kutsuisi toisenkin pojan ja niin hän tekikin.

Tyttö oli myös itse hiljattain näiden kutsumiensa poikien synttäreillä. Mukana oli ollut muutama tyttö ja poika.

Yhteistyössä