Mitähän pitäis tehdä tuon miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jimida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jimida

Vieras
Nyt varmaan 5 vuotta jo kuunnellut turhia lupauksia unirytmin muuttamisesta. Alan olla pikkuisen turhautunut kun mies KAIKKINA vapaapäivinään (ja nyt kesälomalla) nukkuu VÄHINTÄÄN klo 13 usein 14 saakka ja valvoo sitten aamu viiteen kuuteen. Koulupäivinäkin saattaa valvoa kolmeen neljään asti. Pelaa siis tietokoneella. Mies ei ole IKINÄ noussut lasten kanssa aamulla että saisin itse nukkua pidempään. Mies ei ole IKINÄ ollut lasten kanssa ulkona ilman minua. Ei edes silloin kun kuopus oli vastasyntynyt ja itse olin kuolemanväsynyt. Pitikin uskoa muuttumiseen ja tehdä lapsia tuollaisen kakaran kanssa. Pitäisköhän odottaa vielä vuosi, että mies valmistuu ja mahdollisesti menee töihin ja muuttuu? Vai kauanko tuollaista pitää jaksaa? Kiitos jos jaksoit lukea!

kova kovaa vastaan. meilläkään ei meinannut ukko aluksi tajuta että minullakin on oikeus nukkua joskus aamuisin, kun sainhan toki nukkua päiväunet, nykyisin homma toimii niin että molemmat saavat nukkua esim. viikonloppuna.
toinen on että ilmoitat ukolle että lauantai aamuna hän nousee lasten kanssa ja sinä nukut, pidät kans huolen että se nousee, ihan sama miten väsyttää, vaikka et itse saisi enää unta niin pötköttelet siellä punkassa tunnin pari vähintään.

Vaikuttaa että ei mies ota täyttä vastuuta vaan on itsekin vielä lapsi.En oikein usko että muutosta tulee ellei mies sitä itse halua.Olette varmaan keskustellut asiasta..oletko varma että olet sanonut asian kyllin selvästi että mieskin tajuaa..olis reilua sua kohtaan että mieskin heräis välillä touhuaan lasten kanssa et saisit sinäkin joskus levätä.Ihmeellistä et tietokoneella pelaaminen on tärkeämpää kuiin oma perhe,heitä se kone kartanolle ja toimita mies lasten kanssa ulos touhuileen ja jää ite sisälle nauttimaan hiljaisuudesta.
Eihän mies ole epävarma,jos hän pelkää ettei osaa hoitaa lapsia niin hyvin vai miksi hän ei ulkoile niiden kanssa ilman sua,onko vain kiinnostuksen puute vai miksi hän ylipäätään on tehnyt lapsia.
Keskustelkaa asiasta ja toivottavasti löydätte ratkaisun!

Kuule, kun tätä palstaa lukee niin pahempiakin kakaroita kuulostaa valitettavasti puolisoina olevan. Siis jos muita isompia paheita ei ole, odota ihmeessä ainakin se vuosi! Nettiriippuvuus on monelle iso ongelma, mutta hoitoa voi olla vaikea löytää. Houkuttele nyt kuitenkin se aina välillä jollain konstilla pois koneelta, kyllähän sä tiedät, konstit on monet ...

voi ap olet sinä kauan jaksanutkin :hug: :hug:
minun täytyy myöntää että olisin räjähtänyt aikaa sitten..
ei auta muu kuin nostaa kattiparka taas pöydälle ja vääntää rautalankaa ukolle.
ja jos homma ei ala selviämään niin tee selväksi myös ukolle, että ellei muutosta tule niin saattaa tulla ero, sillä ei kukaan loputtomiin jaksa yksin olla vetovastuussa kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos unirytmi on tuollainen, se on tuollainen. Vaikea muuksi muuttaa. Itse olen yrittänyt, mutta kun ei luonnistu...

Näin olen itsekin alkanut ajatella. Meillä ei siis vain sovi rytmit yhteen. Olis vaan kiva tehdä perheenä juttuja aamupäivällä eikä illalla päiväunien ja ruuan jälkeen jolloin lapset alkavat olla jo levottomia. Oisko vaan vähän hepponen peruste erolle? Jaa no ystävyyttä tämä oikeastaan on mun puolelta. En voi olla rakastunut noin saamattomaan mieheen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Näin olen itsekin alkanut ajatella. Meillä ei siis vain sovi rytmit yhteen. Olis vaan kiva tehdä perheenä juttuja aamupäivällä eikä illalla päiväunien ja ruuan jälkeen jolloin lapset alkavat olla jo levottomia. Oisko vaan vähän hepponen peruste erolle? Jaa no ystävyyttä tämä oikeastaan on mun puolelta. En voi olla rakastunut noin saamattomaan mieheen.

Puoliväkisin voi esim. melatoniinilla yrittää huijata kroppaansa "valtakunnanrytmiin" tai nukahtamislääkkeillä lyhyen ajan. Mutta sisäinen keloo on siitä omituinen juttu, että se pyrkii takaisin omaan luonnolliseen rytmiinsä.

Jos "saamattomuus" tässä tapauksessa onkin sitä, että mies ei ole vireä/hereillä samaan aikaan? Selitä hänelle huolella tilanne ja anna erilaisia toimintamalleja, joilla tilanne korjaantuisi. Siis jos olet muuten halukas jatkamaan kaver/kämppispohjalta...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Siis mikä on perimmäinen ongelma? Koneella roikkuminen, "vinksahtanut" vuorokausirytmi vai se, että mies ei osallistu arkeen?

Luulen, että perimmäinen ongelma on jossain muualla, nuo em. seikat ovat seurausta. "Osallistuu" kyllä arkeen sen muutaman tunnin ennen lasten nukkumaan menoa. Sekin aika yleensä kuluu tv:n ääressä. On tästä yritetty puhua. Miehen mielestä ongelmaa ei ole eikä sitten asiasta puhu enempää. On muutenkin sellainen tyyppi, joka työntää ongelmat sivuun ja unohtaa ne.

Yhteistyössä