Mitähän ovat nämä "oikeat" arvostettavat asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän lienee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähän lienee

Vieras
Olen vain tässä välillä ihmetellyt tätäkin. Eli siis sitä, että säännöllisin väliajoin lehtiin ja televisioon tulee joku enemmän tai vähemmän tunnettu tyyppi kertomaan, että kuinka hänen "elämänarvonsa ovat muuttuneet" ja kuinka hän nyt "osaa arvostaa oikeita asioita" (yleensä höystettynä -ainakin minun silmiini- "katsokaa kuinka erinomainen ihminen minä olenkaan" -ilmeellä).

Se ei kyllä ole vielä minulle selvnnyt, että mitä ovat nämä"oikeat asiat" joiden arvostamisesta nyt sitten pitää tehdä numero.

Terveys, perhe, hyvä parisuhde, varma työpaikka. Noin niinkuin esimerkiksi.

Ehkä ihminen on ennen arvostanut lähinnä esim ulkonäköä ja statusta, ja on sittemmin ymmärtänyt ettei ne ole elämässä tärkeitä.

Yksi suosittu taitaa olla "normaalin" perhe-elämän tärkeyden ymmärtäminen. Sen, että se puoliso ei taida aina jaksaa yksin. Ja sen ymmärtäminen, että niiden lasten kanssakin pitäisi viettää aikaa silloin kun ne on pieniä. Sitten isompanahan noita ei taida nähdä kun pitkillä suorilla.

Eikös tämä ole yksi palstan vakio aiheista kun ei saada puolisoa jakamaan työtaakkaa tai olemaan perheen kanssa?

"Oikeat asiat" on varmaankin melko subjektiivinen kokemus ja sinulle oikeat asiat ei välttämättä ole minulle niitä oikeasti tärkeitä asioita. Useimmille tärkeitä asioita on terveys, rakkaus, perhe, ihmissuhteet, tyydyttävä toimeentulo tms. Muuttuuko ne arvostukset oikeasti vai järjestääkö ihminen vaan elämänsä niin että oikeille/tärkeille/itselle arvokkaille asioille on tilaa on sitte toinen asia.

Raha, talo, tietynlainen auto...usein nuo on ainakin kohdillaan niillä joiden täytyy oikein julkisuudessa toitottaa elämänarvojaan. Jos heidät pistettäisiin lähiöön vuokrakämppään peruspäivärahalla saattais arvot unohtua

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä