Mitähän mies sanoo, kun näkee ton tiskipöydän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
MIes ei tehnyt uudenvuodenaattona mitään, ei uudenvuodenpäivänä mitään, lauantain oli koko päivän aamusta yöhön kavereidensa luona ja eilen ei tehnyt mitään. Paitsi ihmetteli, että minkä helvetin takia minä en voinut laittaa suodatinpussia samantien roskikseen ja kertoi, että siitä syystä meillä on koko ajan siivottavaa kun minä en samantien siivoa jälkiäni.

Minä eilen normaaliaamutouhujen jälkeen (jotka tehtiin verkkaisesti) syötin 9kk vauvan ja puin hänet ulos vaunuihin. Sen jälkeen enemmän ja vähemmän päällekäisesti laitoin ruokaa, pesin pyykkiä, laitoin pyykkiä kuivuun ja viikkasin todella järjettömän määrän puhdasta pyykkiä. Myöhemmin vielä tein pannarin.

Tiskikoneessa on puhtaita astioita, mutta minä en sitä tyhjentänyt enkä ole tyhjentänyt vieläkään. Tiskipöydällä on siis kaikki tiskit mitä tuli eilen, kun syötiin ja tein ruokaa ja pannaria jne.

Onko siis tosiaan niin, että kun mies tänään tulee ja haukkuu minut siitä hyvästä, että en ole siivonnut keittiötä, että se tosiaan olisi minun tehtäväni ollut? Eikö tuon äijänkin kuuluisi jotain tehdä eikä vain löhötä sohvalla ja istua tietokoneella. Ja jos mainitsen tietokoneella olemisesta niin sanoo, että aika paljon sinä itsekin siinä näytät olevan. Joo minä juoksen tietokoneella, kirjoitan jotain ja teen siinä sivussa jauhelihakastiketta. Kun mies on tietokoneella niin hän on tietokoneella.

Ja sitten mies vielä valittaa, että ei ole saanut seksiä muutamaan viikkoon ja minä sentään kuitenkin olen valvonut 9kk:n kanssa joka ikinen yö yhteen, kahteen asti. Hän ei kuitenkaan ole kertaakaan sanonut, että jospa hän vaikka tällä kertaa valvoisi.

Sori purkaus, mutta pakko oli. Mutta paska vaimo minä vissiin olen. Olisihan täällä siistiä joo jos MINÄ koko ajan tekisin jotain enkä hetkeäkään lepäisi. Silloin ei tarvisi erikseen tosiaan siivota.

Ihan oikein kun jätät tekemättä.
Kyllä miehen kuuluu osallistua myös kotitöihin.
ja jos rupeaa haukkumaan niin sano sille että tästä lähtien se saa itse pestä pyykkinsä, tehdä ruokansa ym asiat, että sinä et ehdi kun joudut jo hoitamaan kahden ihmisen tarpeet.

Lakkaat tekemästä mitään hetkeks,kyllä se äijä sitten ymmärtää kun ei ole puhtaita kalsareita kaapissa. Jos heittää likaset vaatteet vaan lattialle niin viikkaa ne nätistä jätkän kaapppiin :D

Menee asia nopeasti perille.. :D

Tee asia kunnolla selväksi miehelle, jos ei ota mitään kantaa ja haukkuu vaan, niin ei muutako ulkoruokintaan sellanen sika! Ei se sitä meinaa, että jos on äiti, niin pitää kaikki työ tehä kotona.

Aika siistiä teillä sitten on, jos mies tuosta räjähtää. Meillä tuo on ihan jatkuva tilanne, että tiskipöytä lainehtii tiskeistä. ;)

Istu alas miehen kanssa ja keskustelkaa asiasta. Että sinä teet melkein kaiken ja valvot päälle ja vielä pitäisi seksiäkin antaa. Milloin, silloin klo 2 yöllä vai? Onko mies edes hereillä enää siihen aikaan?

Eniten ärsyttää se, että minä hoidan melkein täysin yksinäni nuo kolme lasta. Toki mies tekee kaikenlaista noiden isompien kanssa ja autteleekin, mutta esim. vauvalle ei ole koskaan vaihtanut vaippaa tai pukenut sitä ulos tai syöttänyt.

Minä en ole kuuteen vuoteen ollut viihteellä kuin pari kertaa. Mitään omia reissujani en ole tehnyt moneen vuoteen ja silti mies jaksaa koko ajan korostaa sitä miten tärkeää hänen on päästä omiin menoihinsa. Hänellä on niitä useita kertoja vuodessa. Joskus on yötäkin pois, mutta useimmiten ne on päivänmittaisia juttuja. Ryyppäämässä ei käy, siitä ei voi syyttää. Joskus tietysti baarissa, mutta ei ole krapulaa.

Ja joo on yritetty sanoa, mutta eipä tunnu menevän jakeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja jos rupeaa haukkumaan niin sano sille että tästä lähtien se saa itse pestä pyykkinsä, tehdä ruokansa ym asiat, että sinä et ehdi kun joudut jo hoitamaan kahden ihmisen tarpeet.

Meillä siis viisi henkinen perhe.

Mies ei koskaan tee ruokaa (ei osaa) eikä koskaan käy kaupassa. No jotain maitoa voi hakea, jos käsken mutta mitään oikeita ruokaostoksia ei tee ikinä. Ei myöskään tule kauppaan mukaani auttamaan. Ei myöskään pese pyykkiä, ei pistä kuivumaan eikä viikkaa kuivia. Pesemisen olen kieltänytkin, koska pelkään että pilaa vaatteet ja sitä en tahdo. Mutta viikkaamalla niitä ei voi pilata.

Minä kommentoisin kyllä aika voimakkaasti asiaa, ja oo viimepäivinä avautunutkin. Telkkari ja sen urheiluohjelmat kun on kuin joku jumala ollut viime päivinä.
Meillä paluu arkee edessä kun itse menen takaisin töihin, huomaapa mieskin ettei kotihommat itsestään päivän aikana tuu tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Aika siistiä teillä sitten on, jos mies tuosta räjähtää. Meillä tuo on ihan jatkuva tilanne, että tiskipöytä lainehtii tiskeistä. ;)

Istu alas miehen kanssa ja keskustelkaa asiasta. Että sinä teet melkein kaiken ja valvot päälle ja vielä pitäisi seksiäkin antaa. Milloin, silloin klo 2 yöllä vai? Onko mies edes hereillä enää siihen aikaan?

Ei ole hereillä kahdelta yöllä, mutta nyt uudenvuoden yönä kun oli niin ehdotti ja ihmetteli, kun en suostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä siis viisi henkinen perhe.

Mies ei koskaan tee ruokaa (ei osaa) eikä koskaan käy kaupassa. No jotain maitoa voi hakea, jos käsken mutta mitään oikeita ruokaostoksia ei tee ikinä. Ei myöskään tule kauppaan mukaani auttamaan. Ei myöskään pese pyykkiä, ei pistä kuivumaan eikä viikkaa kuivia. Pesemisen olen kieltänytkin, koska pelkään että pilaa vaatteet ja sitä en tahdo. Mutta viikkaamalla niitä ei voi pilata.

Sitä suuremmalla syyllä annant miehen hoitaa omat pyykkinsä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Mun mielipide on, että se, joka on päivät kotona hoitaa kodin ja jos molemmat ovat kotona, niin koti hoidetaan 50/50.

Niin minä hoidankin, mutta nyt kun on mies ollut paljon vapaalla niin voisi se jotain tehdäkin.

Plus että miksi minun pitää tehdä töitä 24/7 ja mies käy töissä 8h päivässä ja saa pitää illat vapaana? Ja että koska hän käy töissä niin hän on se, joka kulkee uusissa vaatteissa, minä ja lapset huutonet ja kirppiskuteissa. Ja koska mies käy töissä niin hän tarvitsee myös vapaata joten hänellä on noita omia menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun mielipide on, että se, joka on päivät kotona hoitaa kodin ja jos molemmat ovat kotona, niin koti hoidetaan 50/50.

Niin minä hoidankin, mutta nyt kun on mies ollut paljon vapaalla niin voisi se jotain tehdäkin.

Plus että miksi minun pitää tehdä töitä 24/7 ja mies käy töissä 8h päivässä ja saa pitää illat vapaana? Ja että koska hän käy töissä niin hän on se, joka kulkee uusissa vaatteissa, minä ja lapset huutonet ja kirppiskuteissa. Ja koska mies käy töissä niin hän tarvitsee myös vapaata joten hänellä on noita omia menoja.

Miksi suostut tuollaiseen?

sinänsä se on oikein että tekee jotain miellyttääkseen toista, mutta sen miellyttämisen ja hyvän mielen tuottamisen täytyy ja pitää olla vastavuoroista. meillä mies siivoaa ehkä enemmänkin ku minä silloin ku on kotona. mut vastaavasti taas kun tiedän sen olevan tulossa kotiin siivoan koko kämpän niin että on kivampi tulla... miestä sotku ärsyttää enemmän ku mua.

m tiedän muuten nerokkaan naisen joka miehen töistä tullessa kiskoi aina mekon päälle ja laitto tukan ja naaman nätisti. ja siis vaan hetki ennen miehen tuloa ettei lapset ehtiny pilata. siinä oli joku sellanen juttu että ku miehellä on silmää naiskauneudelle ni ehkä se ei sitte kiinnitä huomioo niin paljo siihen yleiseen sotkuun. :D mut se tosiaan tais toimia.

totuus on kuitenki se, kaikkien perheenjäsenten on osallistuttava kotitöihin omien kykyjen mukaan. meillä tiskit kuuluu pelkästään miehelle, pyykit vain mulle, loput hommat jaetaan niin että helpoimmat menee lapsille ja loput meille.

Mun mielestä tämä riippuu ihan siitä paljonko sillä kotona olevalla on hoidettavaa. Jos hoidettavaa on enemmän, niin töissäolevakin saa hoitaa osansa, mutta jos kotona oleva ehtii kaikki hoitaa, niin ei ole syytä jättää hommia miehen hoidettavaksi.

Ei taas jaksa ymmärtää..miksi sä annat miehen toimia noin? Jos joku antais hyvän selityksen tuohon kysymykseen? Miten jaksaa olla ja passata äijää päivästä toiseen jos ei oo tyytyväinen saamaansa "vastapalvelukseen"?

Noh... mies tuli kotiin ja huokaili hetken keittiössä. Olin itsekin siinä silloin. Sitten toteaa ääneen "onpa kaameessa kunnossa tiskipöytä". Minä totesin vain, että no niin on ja että minä vaihdan nyt vauvan vaipan ja lähden sen kanssa ruokakauppaan.

Tulin kahden tunnin päästä kotiin, kävin myös muilla asioilla.

Ja arvatkaas mitä - ei ollut tiskipöytää siivottu. MIes lähti samantien itse työkaverilleen tietokonetta korjaamaan. Minä EN koske tohon tiskipöytään

Meinasin kysyä,että asutko sä meillä :D Mut tajusimpa sitten ettei mun miestä haittaa pätkääkään jos tiskipöytä lainehtii tai lattia tulvii tai pyykit hävii... se vaan nostelee sitä mukaa kinttujaan jne... jopa kasaa roskapusseja vierekkäin jos edellinen tulee täyteen... (järjen riemuvoitto tuo mies kertakaikkiaan).

Ei sun mies sitte sano mulle niinku mun mies sano kerran mulle... "ei siinä oo mun tiskejä ku ehkä yks lautanen ja lasi, miks mun ne pitää siivota?"
(meillä on 4 lasta) :whistle:

Mä sanoin sille sitte pariin otteeseen,että kuule, ku nuo lapsetki on vissiin sitten vaan mun, niin otampa ne hoiviini ja katoon tästä sitten elämään elämääni. Tajus se jossain kohtii,että vaikka siinä nyt oiski vaan yks hänen lautanen ja ehkä kahvikuppi, niin pitää hänenkin niitä silti hoitaa...

Ja meillä pitää kuulemma aina pyytää... ja minä kun en siedä jos mun pitää koko ajan olla NEUVOMASSA että mitä seuraavaks pitää tehdä. Ollaan 10 vuotta yhessä oltu, enkä edelleenkään tota siedä.
Tai sitten ollaan marttyyria ja selitetään,että jos mä sitten hoidan sen tiskipöydän sillon ja sillon, niin helpottaisko se sua vähäsen? "no joo, mut pakkoko sitä on sitte siinä kailottaa?"

Äh... alko ärsyttää... :D

Yhteistyössä