Mitähän mä tekisin? ( naapurin lapsesta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin tuossa nuorempien lasten kanssa suihkussa kun esikoinen oli tullut kaverinsa kanssa meille. Tämä ko. kaveri ei ole koskaan ole ennen ollut meillä kylässä vaan on pelkästään pihalla leikkinyt poikamme kanssa.
Kysyin pojalta että tietääkö hänen äitinsä että hän on täällä. Sanoi että yritti soittaa muttei äiti vastannut, on kuulemma töissä. Kysyin onko kotona ketään johon lapsi vastasi että on "Pekka" mutta se nukkuu. Sanoin että hänen kyllä pitäisi jonnekin ilmoittaa että missä on. Kukaan ei tiedä siis mihin poika on mennyt.

Pojalla on kyllä puhelin mukana että kai vanhemmat soittaisi jos huolissaan olisivat. On kyllä yrittänyt soittaa äidilleen useampaan otteeseen mutta ei vastaa. Ihmetyttää hieman etteikö kukaan välitä vaikka poika katoaakin pihalta eikä näy missään. Mietin mitä tässä pitäisi nyt tehdä? Itselläni on täällä kaksi pikkuista jotka vasta tulivat kylvystä joten en pihallekaan pääse pojan kotiin ilmoittelemaan missä hän on. Pistänkö pojan pihalle vai annanko leikkiä meillä kunnes vanhemmat soittaa? Kyllä viimeistään ennen kasia joka tapauksessa saa lähteä kun meillä aletaan yöunille.

En minäkään tiedä missä poika aina on. Lähistöllä asuu tommonen 6-7 poikaa liikkuvat porukalla ja ovat milloin kenenkin luona. Jotenkin tuntuisi hassulta, jos pitäisi aina soittaa, ettää siirrytään nyt esim Jussille. Puhelin on kuitenkin aina mukana ja kotiintuloajat on.

Laittaisin lapsen menemään kotiin viimeistään nyt. Jos kotona on aikuinen (nukkuvakin) , niin 7-vuotias pärjää. Jos äiti on töissä, niin hän ei välttämättä pysty vastaamaan puhelimeen tai soittamaan.

Kyllä tuon ikäiset pyörii kavereiden kanssa, heillä on puhelin juuri sitä varten, että saa lapsen kiinni, jos ei ilmesty kotiin kotiintuloaikaan mennessä tai jos suunnitelmiin tulee jotain muutoksia.

Lähetät kotiin vaan, kun teille ei enää vierailu sovi. Vaikka heti, jos sinun mielestäsi vierailuaika on ohi. Näin meilläkin tehtiin aina, vielä aikana jolloin kännyköitä ei juuri lapsilla ollut esikoisen ollessa pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
En minäkään tiedä missä poika aina on. Lähistöllä asuu tommonen 6-7 poikaa liikkuvat porukalla ja ovat milloin kenenkin luona. Jotenkin tuntuisi hassulta, jos pitäisi aina soittaa, ettää siirrytään nyt esim Jussille. Puhelin on kuitenkin aina mukana ja kotiintuloajat on.

Meillä soitetaan aina jos siirrytään muualle kaverille tai vaikka leikkikentälle. Ja melkein yhdeksänvuotias tyttö on.
Mä halauan vaan tietää missä lapsi liikkuu, eikä muutenkaan tartte kulkee kaverilta kaverille ja luuhailla pitkin kyliä ton ikäsenä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

Meillä soitetaan aina jos siirrytään muualle kaverille tai vaikka leikkikentälle. Ja melkein yhdeksänvuotias tyttö on.
Mä halauan vaan tietää missä lapsi liikkuu, eikä muutenkaan tartte kulkee kaverilta kaverille ja luuhailla pitkin kyliä ton ikäsenä.

Jaa, no meillä ei ole toimittu noin. Mä olen kyllä sanonut, että sisälle kenenkään luo ei saa mennä, siihen on kysyttävä erikseen lupa.

Kyllä minäkin vaadin meidän 9-vuotiaalta sen että ilmoitetaan jos mennään kaverin tykö kylään. Muuten voi kyllä tuolla ulkona liikkua ja mennä kavereidensa kanssa ilman että jokaista liikettä tarvii erikseen ilmoittaa. Mutta jos sisälle jonnekin mennään niin kyllä silloin pitää ilmoittaa ja lupa kysyä....

Yhteistyössä