Mitähän ihottumanäppyä vauvan ohimoissa voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
4,5kk vauvalle ilmestyi kolmisen viikkoa sitten (rota-rokotteen antamisen jälkeen heti) lähinnä toiseen ohimoon korvan yläpuolella sellaista näppyä. Ei tunnu sormissa. Välillä se on pois ja sitten taas takaisin.

Lääkärissä oltiin toisesta syystä eikä lääkäri ottanut kantaa. Tai siis sanoi, että saattaa olla kuivan ihon aiheuttamaa tai sitten jotain allergiaa tai sitten ei mitään ihmeempää.

Vauva täysimetyksellä ja olen miettinyt, että olenko syönyt jotain kummallista. En keksi muuta eroa aiempaan kuin sellaiset xylitol-pastillit mitä otetaan ruokailun jälkeen 1-2. Olen syönyt niitä ehkä hieman enemmän kuin on tarpeen plus että syön paljon purkkaa. Mutta voiko tuollaisten pastillien syönti aiheuttaa vauvalle jotain?

Vai voiko rota-rokotteesta tulla tuollainen reaktio yhteen kohtaan? Tai ylipäätään voiko tulla siitä jotain ihottumaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä iho vaan ärtyy jostain...? Nukkuuko hän enemmän sillä kyljellä tai voisiko esim. joku lakin reuna painaa siihen?

No siis nukkuu enemmän tuolla puolella ja osaa jo kääntyä ja kääntyy melkeinpä 98%:sti tuon puolen kautta. Sanoin lääkärille, että voisiko jatkuva kulutus tehdä tuollaista. Oli sitä mieltä, että ei mutta itse silti mietin, että ei se kai nyt ihan tavatontakaan olisi. Vauva kun ryömiikin niin, että painaa päätä maahan, joten saa siinäkin välillä lisäkulutusta tuo ohimo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä iho vaan ärtyy jostain...? Nukkuuko hän enemmän sillä kyljellä tai voisiko esim. joku lakin reuna painaa siihen?

No siis nukkuu enemmän tuolla puolella ja osaa jo kääntyä ja kääntyy melkeinpä 98%:sti tuon puolen kautta. Sanoin lääkärille, että voisiko jatkuva kulutus tehdä tuollaista. Oli sitä mieltä, että ei mutta itse silti mietin, että ei se kai nyt ihan tavatontakaan olisi. Vauva kun ryömiikin niin, että painaa päätä maahan, joten saa siinäkin välillä lisäkulutusta tuo ohimo.

Hmm. No minä ainakin olen sitä mieltä, että ihoärsytys voi tuollaista aiheuttaa. Vauvoilla on herkkä iho, joka voi reagoida monin eri tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hmm. No minä ainakin olen sitä mieltä, että ihoärsytys voi tuollaista aiheuttaa. Vauvoilla on herkkä iho, joka voi reagoida monin eri tavoin.

No näin minäkin sen näkisin. Lisäksi meidän 5v pojalla on rasittava tapa pussata vauvaa IHAN JATKUVASTI. Ei siinä mitään, jos ne olisi sellaisia nättejä pieniä pusuja, mutta kun tahallaan tuntuu painavan päätä oikein ja kuolaa sitä päänuppia. Ja yhtenään saan pojan kiinni siitä, että ottaa vauvaa tuosta ohimoilta kiinnikin. Olen sanonut asiasta nätisti, huutanut ja karjunutkin ja taas sanonut nätisti ja selittänyt ja paasannut ja vaikka mitä. Mutta silti tekee sitä.

Noo... Mutta eihän tuollainen ihon reagointi ole onneksi vaarallista. Laita siihen vaikkapa Bepanthenia? Tietenkin, jos ihottuma alkaa levitä tai kestää pitkään/muuttuu niin kannattaa näyttää sitä lääkärille.

Noo... Mutta eihän tuollainen ihon reagointi ole onneksi vaarallista. Laita siihen vaikkapa Bepanthenia? Tietenkin, jos ihottuma alkaa levitä tai kestää pitkään/muuttuu niin kannattaa näyttää sitä lääkärille.

Joo minä sanoin lääkärille ihan suoraan, että pelkään kaikkea ihan hirveää ja tiäs mitä syöpää niin vakuutti, että huoleni on täysin turha ja että mistään sellaisesat siinä ei ole kyse. :) Miehelläni on ollut syöpä, joten liiottelen aina ihan pikkujuttuja.

Yhteistyössä