Mä en ymmärrä nyt yhtään näiden omien "vermeideni" toimintaa
Viime viikollahan kirjoittelin onnessaan siitä, kuinka olin bongannut hymynaaman ovulaatiotestistä. Oletan siis että mulla oli ovulaatio ke 11.4 / to 12.4. Tuolloin torstaina 12.4 myös lämmöt kohosivat illalla 37.3 (normilämpö on mulla noin 36.6).
Noh, sunnuntai-iltana (15.4.) bongasin illalla rusehtavaa tuhruvuotoa (en yleensä koskaan tuhruttele) ja ihmettelin, että mistäköhän on kyse. Maanantaina tuhruttelu oli kadonnut, mutta palasi taas illalla takaisin. Mielessä käväisi jo toiveikas ajatus siitä, että kyseessä olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa. Tiistaina kuitenkin oli sitten jo alavatsakipuilua ja menkkamaista vuotoa. Menkkamainen vuoto jatkui perjantai-aamuun saakka. Nyt vuotoa ei ole enää ollenkaan, se loppui kuin seinään tuolloin perjantaina. Lauantaina ja tänään on ollut pientä nippailua alavatsassa. En ymmärrä, olivatko nuo sitten menkat vai mistä oikein oli kyse. Normaalisti menkat kestävät minulla 7 päivää. Nyt tämä vuotovaihe kesti noin 4 päivää. Ja jos ne olivat menkat, niin miten ihmeessä ne pystyivät tulemaan niin nopeasti oviksen jälkeen? Mulla oli sen positiivisen ovulaatiotestin lisäksi ihan selkeät ovisoireet (tunsin sen vihlaisun vasemmassa munasarjassa, lämmöt kohosivat yms.).
Minullahan on todettu PCO-tyyppisyyttä munasarjoissa ja sen vuoksi kierto on epäsäännöllinen ja ovulaatio tulee harvoin. Edellisistä menkoistakin oli kulunut jo tovi. Olisikohan tämä siis jotain PCO-tyyppisyyteen liittyvää sekoilua? Vai olisikohan jotakin toivoa vielä jäljellä?
Tällä hetkellä itsellä meinaa jo usko loppua, kun mikään ei oikein toimi kunnolla ja toive omasta lapsesta kasvaa vain koko ajan. Mutta eiköhän se tästä taas...
Toivottavasti teillä muilla ryhmäläisillä on asiat menneet paremmin. Lähettelen paljon plussatuulia täältä suunnasta!