Mitäs "tikuttajille" kuuluu?

Joko olette päässeet kokeilemaan ovulaatiotestejä?
Mä aloitin "tikuttelun" jo pari päivää sitten, oikeastaan heti kun testit saapuivat.
Ja tänä aamuna bongasin hymynaaman testissä! Päivä alkoi siis ihanasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dolls
Mä päässin kans jo tikuttelun makuun ja eilen ilmestyi mullekin hymynaama, jippii! Nyt toivotaan vaan parasta ;) Mä tykkään kyllä Clearbluen testeistä niin paljon enemmän kun niistä "halpis"-tikuista, koska näistä tulos on niin paljon helpommin luettavissa, eikä tarvii arvailla tulosta.
 
Moikka!

Minä aloitin tikuttelun eilen. Tunsin nimittäin kaupassa käydessä ihan hirvittävän kovan vihlaisun vasemman munasarjan tuntumassa ja kipuilu kesti noin tunnin verran. Päätin sitten kotiin tullessa tikuttaa ja hymynaama ilmestyi minunkin tikkuuni! Olen asiasta vielä oikein extra-iloinen sen takia, koska minulla on todettu munasarjoissa PCO-tyyppisyyttä ja sen vuoksi ovuloin melko harvoin. Aloitin jokin aika sitten totaalisen elämäntaparemontin että saisin vähän ylipainoa pudotettua. Veikkaisin että sekin on voinut vaikuttaa tähän. Nyt on todella toiveikas olo! :) Onneksi on muutenkin ollut vähän sellainen "aktiivisempi" viikko tällä viikolla ;) Nyt vaan toivotaan että meillä kaikilla tärppäisi, tsemppiä hurjasti teille! :)

Oot muuten coco83 ihan oikeassa siinä, että Clearbluen ovulaatiotestit ovat paljon parempia kuin ne halpistestit. Tulosta ei tosiaan tarvitse arvailla ja viivoja tihrustella :) Testi on mielestäni myös nätinnäköinen ja helppo käyttää. Positiivinen yllätys siis :)
 
Dea
Täällä odotellaan, että menkat alkais nyt parin päivän sisään, joten vielä en oo päässy testailemaan. Tekis kyllä mieli tikutella ovista, mutta varmaan aika turhaa tässä vaiheessa kiertoa... Pääsispä äkkiä itekki testailemaan oikein kunnolla! :D
 
Tänään tikutin ekan kerran ja O näytti vaikka kaksplussassa olevan laskurin mukaan juuri tänään pitäisi olla ovulaatio pv.Omakiertoni ei ole tasan säännöllinen joten se hankaloittaa paljon.Aika monta tikkuahan tuossa tuli kuukaudelle :) Ihana paketti josta toivottavasti on apua tulevina kuukausina.Itsellä todettiin myös verikokeissa kilpirauhasarvoissa häiriöitä (odotan sisätautilääkärille pääsyä) joka sekin vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.Lapsettomuus hoitoihin erikoistunut gyne kyllä sanoi käydessäni että periaatteessa kaikki mahdollisuudet raskaaksi tulemiseen on.
 
Mommytobe
Mä odottelen kanssa vielä seuraavia menkkoja ja sitten pääsee testailemaan tikuttelua. Ohjeet lukaisin jo läpi ja näyttää kyllä tosi selkeiltä ja yksinkertaisilta :)
 
Minäkään en vielä ole päässyt testaamaan. Ekat luomumenkat alko viime viikon lopussa onneksi =), kun vähän jännitti miten ne tulee pillereiden jälkeen. Veny neljä päivää normaalin yli vaan. Oi teistä moni on saanut jo hymynaaman, ihanaa! Tuntuu tosiaan olevan melko helppo testi ja selkeä - innolla odotan, että itse pääsen myös testaamaan.
 
Täällä on nyt muutamana aamuna testailtu ovistikkuja..vielä ei ole hymynaamaa näkynyt, mutta näin osasinkin vähän odotella, kierto kun on sen verran epäsäännöllinen. Tikut ovat kyllä erittäin helppokäyttöisiä ja antavat yksiselitteisen vastauksen. Toivottavasti pian pääsisi raskaustestejäkin kokeilemaan :)
 
Mä en ymmärrä nyt yhtään näiden omien "vermeideni" toimintaa :) Viime viikollahan kirjoittelin onnessaan siitä, kuinka olin bongannut hymynaaman ovulaatiotestistä. Oletan siis että mulla oli ovulaatio ke 11.4 / to 12.4. Tuolloin torstaina 12.4 myös lämmöt kohosivat illalla 37.3 (normilämpö on mulla noin 36.6).

Noh, sunnuntai-iltana (15.4.) bongasin illalla rusehtavaa tuhruvuotoa (en yleensä koskaan tuhruttele) ja ihmettelin, että mistäköhän on kyse. Maanantaina tuhruttelu oli kadonnut, mutta palasi taas illalla takaisin. Mielessä käväisi jo toiveikas ajatus siitä, että kyseessä olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa. Tiistaina kuitenkin oli sitten jo alavatsakipuilua ja menkkamaista vuotoa. Menkkamainen vuoto jatkui perjantai-aamuun saakka. Nyt vuotoa ei ole enää ollenkaan, se loppui kuin seinään tuolloin perjantaina. Lauantaina ja tänään on ollut pientä nippailua alavatsassa. En ymmärrä, olivatko nuo sitten menkat vai mistä oikein oli kyse. Normaalisti menkat kestävät minulla 7 päivää. Nyt tämä vuotovaihe kesti noin 4 päivää. Ja jos ne olivat menkat, niin miten ihmeessä ne pystyivät tulemaan niin nopeasti oviksen jälkeen? Mulla oli sen positiivisen ovulaatiotestin lisäksi ihan selkeät ovisoireet (tunsin sen vihlaisun vasemmassa munasarjassa, lämmöt kohosivat yms.).

Minullahan on todettu PCO-tyyppisyyttä munasarjoissa ja sen vuoksi kierto on epäsäännöllinen ja ovulaatio tulee harvoin. Edellisistä menkoistakin oli kulunut jo tovi. Olisikohan tämä siis jotain PCO-tyyppisyyteen liittyvää sekoilua? Vai olisikohan jotakin toivoa vielä jäljellä?

Tällä hetkellä itsellä meinaa jo usko loppua, kun mikään ei oikein toimi kunnolla ja toive omasta lapsesta kasvaa vain koko ajan. Mutta eiköhän se tästä taas...

Toivottavasti teillä muilla ryhmäläisillä on asiat menneet paremmin. Lähettelen paljon plussatuulia täältä suunnasta! :)
 
Mullakin on tuhruvuotoa ennen virallista vuotoa. Välillä on ollut melkein viikonkin ajan, useimmiten noin 3 päivää ennen menkkoja. Tuhruilu on välillä ihan pelkkiä pieniä tippoja paperissa, välillä runsaampaa. Mutta kipuja ei ole tuhruilun aikana, krampit alkavat vasta kun kunnon runsas vuoto alkaa.
Nyt tässä kierrossa sain gyneltä terolut merkkisiä pillereitä, joiden pitäisi estää tuhruvuoto, ja parantaa näin ollen munasolun kiinnittymismahdollisuuksia. Mun kohdalla tuhruilu voi johtua heikommasta keltarauhasesta. Lisäksi terolut toivottavasti lyhentää ja säännöllistää kuukautiskiertoa; se on ollut imetyksen jälkeen vähän mitä sattuu..

Nathalie: en valitettavasti osaa sanoa tuosta sinun tilanteestasi. Mutta ehkä on vielä testin paikka, jos olo kropassa tuntuu oudolta, ja kuukautiset normaalia lyhyemmät. Toisillahan tulee menkkoja raskaana ollessakin?
 
Äh, dpo 8 luultavasti menossa. Vielä monta päivää jännättävää!
Fiilikset vaihtelee jatkuvasti. Välillä tuntuu että nyt on tärpännyt, ja sitten taas kohta tuntuu että ei varmasti ole tärpännyt vieläkään. Onneksi 1-vuotias neiti pitää kiireisenä, niin ei päivisin ehdi stressaamaan :)
Tuntuu vaan et joka puolelta tulee raskaus-uutisia ja kaikkialla näkyy vauvamasuja..
Olisi sitä taas itsekin oikein mielellään onnellisesti pahoinvoiva..
 
Niimpä, aika todella matelee!!! Täällä menossa dpo11, menkat piti alkaa eilen, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut... Yhden testin tein malttamattomana eilen aamusta, negaa tosin näytti. Koskahan uskaltaisi/kannattaisi seuraavan kerran testata?
 
noita tuhruvuotoja ihmettelevät (anteeksi kun tungen nokkani tänne :D ), uskon että se on teidän kohdalla kiinnittymisvuotoa :) Ja monet luulee "ennenaikaisia menkkoja" oikeiksi menkoiksi, vaikka se tarkoittaa vain sitä kiinnittymistä :) Minulla siis kokemuksia näistä kropan ihmeellisistä tapahtumista :D

PALJON PLUSSATUULIA KAIKILLE!! :flower:
 

Yhteistyössä