¨Mitäs teillä tapahtuu juuri nyt?

Edellisestä tällaisesta ketjusta onkin jo tovi aikaa, jos oikein muistan.
Eli mitäs teillä tapahtuu juuri nyt?

Itse kävin juuri heittämässä 7-vuotiaan ja samanikäisen ystävänsä (joka tuli suoraan koulun jälkene meille) taidekerhoon.

Mies paiskii töitä työhuoneessa.
5v poika, 5 v tyttärenpoika ja 3 v tyttärentytör rakentavat legokaupunkia oloohuoneen lattialle.
15 v tytär ja 15 v sekä 16 v lainatyttäret ja jälkimmäisen poikaystävä syövät köökissä joko myöhäistä lounasta tai aikaista päivällistä.

Minä istun viltin alla olkkarissa ympärillä kirjapino, josta pitäisi pystyä löytämään faktaa hindulaisten ja buddahalaisten suhtautumisesta terveyhden- ja sairaudenhoitoon. Edessä litran muki sumppia.

:)

Mitäs kirjoja sinulla Mummeliisa on tuohon aiheeseen liittyen? :)

Meillä tultiin vastikään pieneltä kärryttelylenkiltä, joka lyhykäisyydestään huolimatta venyi ja vanui syystä, että tien ylityspaikoilla (pyörätieltä autotielle ja siitä taas pyörätielle siirryttäessä) oli huomattavia kasoja jäätyneitä lumipaakkeja, joista oli sitten ihan "kiva" luovia rattaiden kanssa. Lapset sen sijaan nukkuivat sen pienen ajan, mitä ulkona oltiin (eivät ole nukkuneet moneen yöhön tai päivään kunnolla) joten sain hetken hengähtää ja olla ihan vain minä, vastaamatta sillä hetkellä oikeastaan kenenkään tarpeisiin :D Itsekästä, mutta totta ;)

Nyt vain ollaan. Ripulia useamman päivän sairastanut taapero juo maitohappobakteerijauheella "terästettyä" vettä ja näkyypä vielä pitävänkin siitä. Seitsemän kuukauden ikäinen vauva ryömii ja konttailee lattialla hapuillen välillä tukea, jota vasten voisi nousta polvilleen. Leluja tutkailee tuolla, ja esikoinenkin osallistuu leikkimiseen.

Itse istun vielä hetkisen tässä, mutta sitten onkin suunnattava ruuan laittoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahdentytönäiti;27832745:
Mitäs kirjoja sinulla Mummeliisa on tuohon aiheeseen liittyen? :)

Meillä tultiin vastikään pieneltä kärryttelylenkiltä, joka lyhykäisyydestään huolimatta venyi ja vanui syystä, että tien ylityspaikoilla (pyörätieltä autotielle ja siitä taas pyörätielle siirryttäessä) oli huomattavia kasoja jäätyneitä lumipaakkeja, joista oli sitten ihan "kiva" luovia rattaiden kanssa. Lapset sen sijaan nukkuivat sen pienen ajan, mitä ulkona oltiin (eivät ole nukkuneet moneen yöhön tai päivään kunnolla) joten sain hetken hengähtää ja olla ihan vain minä, vastaamatta sillä hetkellä oikeastaan kenenkään tarpeisiin :D Itsekästä, mutta totta ;)

Nyt vain ollaan. Ripulia useamman päivän sairastanut taapero juo maitohappobakteerijauheella "terästettyä" vettä ja näkyypä vielä pitävänkin siitä. Seitsemän kuukauden ikäinen vauva ryömii ja konttailee lattialla hapuillen välillä tukea, jota vasten voisi nousta polvilleen. Leluja tutkailee tuolla, ja esikoinenkin osallistuu leikkimiseen.

Itse istun vielä hetkisen tässä, mutta sitten onkin suunnattava ruuan laittoon.
Kasassa on Knut A Jacoksenin :Hinduismen
Saman tyypin kirjoitama Buddhismen.
Lycka, Konsten om att leva. -Dalai Lama ja Cutler
The Buddha an his teachings
Dancing with Siva
ja sitten joitain satunnaisia artikeleita.

Arkenne kuulostaa mukavalle. Lukuunottamatta huonosti nukuttua yötä ja vatsavaivoja, mutta ne toivottavasti pian ohimeneviä juttuja.

"vieras"
Mies ja kaverinsa nukkuvat univelkojaan palattuaan reissusta. Koira ja kissa ulkoilevat. Poika on Amsterdamissa, yksi tyttö Hgissä, toinen Lontoossa ja teini kaverillaan. Mä olen maailman napa ja istun tässä keittiön pöydän ääressä. Söin purkillisen ananasta, maistui metallille, mutta niinhän meillä kaikki. :D
Kermajuustoperunat on valmiina ja jotain lisäkettä pitäisi siihen keksiä. Pöydällä on viisi tuikkukynttilää kipoissaan, takassa tuli ja mä olen melkoisen tyytyväinen tähän olotilaan. :D

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
meillä
Mies töissä.

Poika pakkaa jääkiekkovarusteita kassiin, harkat alkaa klo 18.00.

Tyttö etsii jääkiekkovarusteita ja alkaa pukemaan niitä, harkat alkaa 17.00.

Minä ootan tässä koneella että lapset on valmiit niin lähen niitä kuskaamaan.

• Tykkää
Muksu repeilee liitoksistaan omassa huoneessaan, sai prinsessalehden kylkiäisenä hienon kaulakorun.
Mä istun kone sylissä tässä sähvan nurkassa, otin 2 tunnin päikkärit enkä meinaa herätä ollenkaan.
Mies tossa mun edessä on naamallaan lattialla ja nuorempi kissa apunaan yrittää saada tota tallentavaa dvd-soitinta toimimaan. Ei tunnu onnistuvan.
Toinen kissa nukkuu kirpparilta ostetun vauvanbodypinon päällä ja kehrää.

• Tykkää
Kasassa on Knut A Jacoksenin :Hinduismen
Saman tyypin kirjoitama Buddhismen.
Lycka, Konsten om att leva. -Dalai Lama ja Cutler
The Buddha an his teachings
Dancing with Siva
ja sitten joitain satunnaisia artikeleita.

Arkenne kuulostaa mukavalle. Lukuunottamatta huonosti nukuttua yötä ja vatsavaivoja, mutta ne toivottavasti pian ohimeneviä juttuja.
Kiitoksia näistä.

Mukavaa se kyllä kaikenkaikkiaan onkin, ja eivätköhän nämä yölliset sun muutkin vaivat tästä taas sivuun mene, kunhan päiviä kuluu... :) Meillä on ollut tässä nyt hieman muutoksia (=Oltu yökyläilemässä koko perheen voimin, jota olemme tehneet yhden kerran aikaisemmin) joten luultavasti sekin vähän sekoittaa näitä nukkumisrytmejä.

Mies äsken soitteli, sano hakevansa pihasta yhden kopin ja vievänsä sen tuonne n.40 km päähän ja kyseli et lähdetäänkö mukaan kun olis päivän vika keikka tiedossa. Katotaan jos vaikka jaksais tunkea itsensä takas tullessa ratin ja penkin väliin - viime kerrasta on luvattoman pitkä aika...

8v istuu sohvalla ja pelaa puhelimella, 7v on kaveriden kanssa ulkona, 10v on kirjastosssa ja 1v leikkii lattialla. Mies nukkuu ja minä surffaan tässä lepotuolissa hetken ja sitten ruoanlaiton pariin.

hellsbells
Mulla on ruoka tulilla (lihakastiketta ja riisiä), sitä teen, istun tietokoneella ja vahdin kersoja. Lapset 3,5v ja 7kk leikkii lattialla. Isompi rakentaa majaa ja pienempi kattelee vierestä. Mies on töissä iltaan saakka tänään.. normaalisti hän tulis kohta kotiin.

Työmies oli vielä hetki sitten täysvaihde päällä kaivinkoneessaan työmaan laidassa.

Eskarilainen siivoaa yhden lelun kerrallaan, levähtää ruuan päälle hetken maassa huokailemalla, laittaa toisen lelun paikalleen ja tuhahtaa, että "miks mä aina jouvun yksin siivoon?!" Kolmevuotias yrittää kannustaa vieressä, "mä autan kyllä sua, miks mä en saa auttaa, saanhan auttaa".

Minä kuuntelen lasten puheensorinaa ja pientä inahtelua siitä kumpi ottaa minkäkin kuormaansa. Istahdan hetken valvoen rätisevää leivinuunta, olen saanut tänään soiteltua ympäriinsä, asioilla on tapana järjestyä, kun vaan niille antaa potkua persauksille - valoa on tunnelin päässä. Tästäpä tuli mieleeni, että sellainen korvakuuloke (miksi sitä oikeasti sanotaankaan) on mainio ratkaisu kotona puhelimeen puhumiseen, nappi korvaan ja kas molemmat kädet on vapaina tekemään töitä samalla, kun puhuu eikä välttis vastapuhuja edes tiedä, että puhun näyttötyöstä samalla, kun pyykkään tahranpoistoaineen kanssa likapyykkiä. ;)

Koulujutut painaa, mutta niistä sitten keskustellaan huomenissa opettajan kanssa. Kohta täräytän oikein vahvan päiväkahvin (tai kupposen teetä) ja alan sitten oikeasti loppujen kotitöiden pariin.

Yhteistyössä