Mitäs teidän miehet sanois, jos ehdottaisitte...

  • Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No enhän minä sen takana seiso, että nimen ottaminen kertoisi välittämisestä, se oli tyhmästi sanottu. Tosiaan, minulla on harvinainen sukunimi, eikä veli ole saanut lapsia. Miehen sukunimi taas on niin yleinen, että ne kaikki ei ole miehelle mitään sukua edes. Lisäksi emme tunne miehen sukua kovin hyvin kun miehen isä on katkaissut välit sukulaisiinsa.
Teillä sitten just toisinpäin kuin mitä meillä aikoinaan oli =) Varmaankin, jos mun sukunimeno olisi llut harvinaisempi kuin exän, junnu olisi tullut mun nimelleni. Varsinkin, jos sukunimi olisi ollut nk. suojattu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?

Mitä, häh?
Kyllä tuo minusta tykkää vaan ei mun tyttönimestä. Enkä muuten tykänny itsekään :x
No mä sanoin jo äskeisessä että se oli tyhmästi sanottu.
En ehtiny niin pitkälle ennenkun kommentoin :snotty:

Mut ei tuo olis ottanu mun nimeä muutenkaan kun niillä on sen verran harvinainen sukunimi.

(harvinainen oli omanikin, mutta :x :x :x )

 
myrna
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?
mitataankos sillä tykkäämistä? Se, kumpi enemmän tykkää toisesta, vaihtaa nimensä? Ihan uutta mulle, mutta tolta pohjanta mä tykkäsin mun miehestä enemmän - ei edes mulle tullut mieleen ottaa mun tyttösukunimeä, oli jotenkin ihan selvä, että miehen nimi meille tulee, mulle en halunnut edes yhdistelmänimeä. Kummankaan sukunimi ei ole "tavallinen".
Kyllä mitataan. Mun mies tykkää musta jopa niin paljon, että otti sukunimen lisäksi myös etunimeni. :'( :heart:
mitä tällä tarkotat?

 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?
mitataankos sillä tykkäämistä? Se, kumpi enemmän tykkää toisesta, vaihtaa nimensä? Ihan uutta mulle, mutta tolta pohjanta mä tykkäsin mun miehestä enemmän - ei edes mulle tullut mieleen ottaa mun tyttösukunimeä, oli jotenkin ihan selvä, että miehen nimi meille tulee, mulle en halunnut edes yhdistelmänimeä. Kummankaan sukunimi ei ole "tavallinen".
Kyllä mitataan. Mun mies tykkää musta jopa niin paljon, että otti sukunimen lisäksi myös etunimeni. :'( :heart:

entä jos kumpikin tykkää yhtäpaljon? pitääkö sitten molempien vaihtaa nimeä? :LOL:
No minä en tykännyt niin paljoa, että olisin vaihtanut nimeäni Tuomakseksi. :(
Unkarissa muuten asuu liuta aviopareja joissa nainen on ottanut miehen koko nimen naimisiin mennessään. Esim. Josefin vaimo on Josefne, Laszlon vaimo on Laszlone, jne, ja toki miehen sukunimi myös :eek: :D . Kiinnitin asiaan huomiota kun olin töissä hotellissa ja meillä kävi unkarilaisia asiakkaita.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja myrna:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?
mitataankos sillä tykkäämistä? Se, kumpi enemmän tykkää toisesta, vaihtaa nimensä? Ihan uutta mulle, mutta tolta pohjanta mä tykkäsin mun miehestä enemmän - ei edes mulle tullut mieleen ottaa mun tyttösukunimeä, oli jotenkin ihan selvä, että miehen nimi meille tulee, mulle en halunnut edes yhdistelmänimeä. Kummankaan sukunimi ei ole "tavallinen".
Kyllä mitataan. Mun mies tykkää musta jopa niin paljon, että otti sukunimen lisäksi myös etunimeni. :'( :heart:
mitä tällä tarkotat?
No en yhtään mitään.
 
myrna
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja myrna:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?
mitataankos sillä tykkäämistä? Se, kumpi enemmän tykkää toisesta, vaihtaa nimensä? Ihan uutta mulle, mutta tolta pohjanta mä tykkäsin mun miehestä enemmän - ei edes mulle tullut mieleen ottaa mun tyttösukunimeä, oli jotenkin ihan selvä, että miehen nimi meille tulee, mulle en halunnut edes yhdistelmänimeä. Kummankaan sukunimi ei ole "tavallinen".
Kyllä mitataan. Mun mies tykkää musta jopa niin paljon, että otti sukunimen lisäksi myös etunimeni. :'( :heart:
mitä tällä tarkotat?
No en yhtään mitään.
no kai jotakin kuitenkin kun sen tuohon kirjoitit. Ajattelin jo että onko teillä muka samat nimet mutta jos ei nyt kuitenkaan...

 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja myrna:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja myrna:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Noinko paljon teidän miehet teistä tykkää?
mitataankos sillä tykkäämistä? Se, kumpi enemmän tykkää toisesta, vaihtaa nimensä? Ihan uutta mulle, mutta tolta pohjanta mä tykkäsin mun miehestä enemmän - ei edes mulle tullut mieleen ottaa mun tyttösukunimeä, oli jotenkin ihan selvä, että miehen nimi meille tulee, mulle en halunnut edes yhdistelmänimeä. Kummankaan sukunimi ei ole "tavallinen".
Kyllä mitataan. Mun mies tykkää musta jopa niin paljon, että otti sukunimen lisäksi myös etunimeni. :'( :heart:
mitä tällä tarkotat?
No en yhtään mitään.
no kai jotakin kuitenkin kun sen tuohon kirjoitit. Ajattelin jo että onko teillä muka samat nimet mutta jos ei nyt kuitenkaan...
No se oli vähän niinku vitsi. Kai kun olin kirjoittanut tosta tykkäämisestä liittyen nimeen, enkä sitten enää ollutkaan sitä mieltä.
 
Keittiönoita
Nykyisen nimilain mukaan en kyllä ihan oikeasti voisi ikinä mennä naimisiin miehen kanssa, joka ottaisi mun sukunimeni. Osaan mä polkea ukon kuin ukon tossuni alle, jos niin haluan. Ja jos ei ukko mun töppöseni allemahdu, ulko-ovi on tossa ihan vieressä. Mä en vaihtaisi omaa nimeäni muuhun nimeen ukon mieliksii eikä ukon tarttisi vasihtaa omaa nimeään mun mieliksi. Lasten nimistä sitten keskusteltaisiin. Mutta mä en koskaan voisi kunnioittaa "herra Keittiönoitaa" vaan kyllä miehen pitäisi olla ihan oma itsensä eikä mun puolikkaani.
 
Veera
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyisen nimilain mukaan en kyllä ihan oikeasti voisi ikinä mennä naimisiin miehen kanssa, joka ottaisi mun sukunimeni. Osaan mä polkea ukon kuin ukon tossuni alle, jos niin haluan. Ja jos ei ukko mun töppöseni allemahdu, ulko-ovi on tossa ihan vieressä. Mä en vaihtaisi omaa nimeäni muuhun nimeen ukon mieliksii eikä ukon tarttisi vasihtaa omaa nimeään mun mieliksi. Lasten nimistä sitten keskusteltaisiin. Mutta mä en koskaan voisi kunnioittaa "herra Keittiönoitaa" vaan kyllä miehen pitäisi olla ihan oma itsensä eikä mun puolikkaani.
Eihän se tarkoita että mies on tossun alla jos ottaa vaimon sukunimen! Vai onko kaikki naisetkin tossun alla jotka ottavat miehensä sukunimen..? Mitä puolikkaita? :D Onkohan tää ikäkysymys?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Tehtäis niinkun Espanjassa!

Miehen nimi on isänsä- äitinsä nimi; vaikka bööbbö- muzi

ja naisen isän- äidin nimi kuzula- metzola

ja ne pidetään naimisiin mennessä :D

Arvatkaa onko postiluukuukut ym pitkiä? :D :D
Portugalissa on sama juttu. Mun kaverin nimi on Antonio Rafael Cairo Nabais de la Conde, tms :D
 
Se edessä istuja
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Ööööö.. en olisi halunnut miehelleni mun tyttö sukunimeäni,koska se olisi kuulostanu todella hullulta.. Kuten esim. Mikko Mikkola. Sori jos nyt nimesin jonkun näin,en halua kenenkään nimeä haukkua :ashamed:
Samalla luokalla oli aikanaan just ton niminen poika.

 

Yhteistyössä