mitäs sitten jos haluaa kuolla?

  • Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Neo:
Alkuperäinen kirjoittaja Neo:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:
Tarkemmin lukematta ketjua oletan, että ainakin vastaajilla on sen verran pätäkkää (hevosen ostaminen ja ylläpito MAKSAA) ettei kyse voi olla periytyvästä sosioekonomisesta masennuksesta (mistä itselläni on kokemusta riittävästi). Taidat olla jokseenkin turhautunut elämääsi, mikä sekin on riittävä syy avun hankkimiseen. Muuten tää ketju on aika pitkälti rikkaiden setien tyttärien sanahelinää..
siis jos minusta on kyse että olisin rikkaan sedän tytär, niin anna mun nauraa. isältäni en ole mitään ikinä saanut, paitsi sen opetuksen, että itse täytyy töitä tehdä. olen köyhästä perheestä. huom, koyhästä. pienenä oli viikko jos toinenkin kun ei ollut kotona syötävää. onneksi suomen kouluissa saa ilmaisen ruoan!
ja kyllä juu, olen turhautunut.
Kannanottaja tarkoittaa vastaajia, ei sinua henkilönä. Hän ei ole nyt vain perillä ketjun kulusta ja vastasi siksi näin epäillyttävästi. Nimim ajatuksia kannanottajalle oli hyvää tekstiä:)
Olikin nimim "loistavaa kannanottaja" kannatta lukea tarkasti :)
Sukupolvensa ensimmäinen (ja kieltämättä katkerakin) maisteri kiittää ja kumartaa..
 
onnellinen köyhä
Sinulle kannanottaja. Oletko yksinkertainen vai yksinkertainen? Perheeni on luopunut lomamatkoista ja luopui myös pitkäaikaisesta unelmastaan: talon ostaminen. Kotiimme saapui nimittäin surullinen uutinen: pikkuveli kuoli auto-onnettomuuteen :(

Silloin vanhempani päättivät luopua maallisista unelmistaa ja koko perheen iloksi hankittiin aivan ihana poni. Sitten syötiinkin puuroa ja tonnikalaa eri muodoissa. Mutta äiti nauraa taas ja puhuu huomisesta. Isästä en oikein tiedä...

Joten pitäkää elämästä kiinni, vielä kun voitte :)
 
kasvatustieteen maisteri
"Yksilöllä on vastuu itsestään mutta olennaisempaa onkin: missä määrin yksilöllä on vastuu alhaisista taloudellisista ja sosiaalisista resursseistaan?" Haluaisin tähän vastauksen kannanottajalta, joka on siis maisteri missä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja kasvatustieteen maisteri:
"Yksilöllä on vastuu itsestään mutta olennaisempaa onkin: missä määrin yksilöllä on vastuu alhaisista taloudellisista ja sosiaalisista resursseistaan?" Haluaisin tähän vastauksen kannanottajalta, joka on siis maisteri missä?
Kannanottaja on hallintotieteiden maisteri (pää- ja sivuaineet juridiikkaa). Työläisvanhempien ainoa lapsi, jonka isovanhemmat ovat kuolleet yksitellen köyhinä alkoholisteina ja jonka sukulaiset kärsivät enemmän/vähemmän samoista vaivoista ilman koulutusta.

Ja sitten asiaan. En tiedä mistä lainaus on, mutta vastaus on seuraava: ei tule maailmassa sellaista yksilöä, johon voisi kohdistaa syyn yksilön alhaisiin taloudellisiin ja sosiaalisiin resursseihin. Toistaiseksi lääketiede ei tunne myöskään keinoa, jolla palauttaa yksilö kohtuun ja syntymään toisiin olosuhteisiin. Oikeuslaitos ei myöskään tunne keinoa nostaa menneitä sukupolvia syytteeseen virheistään tai tekemättä jättämistään valinnoista. Jos keino olisi pelastaa köyhät ja kurjat, niin joku vasemmistolainen sen olisi kaivanut esiin. Itse omaan puoluekirjan, mutta se ei ole vasemmalta eikä oikealta. Olen kasvanut hokeman "herrat ovat syyllisiä meidän kurjuuteen" -kera, mutta en lukion ja kymmenen yliopistovuoden (joista viisi tein lisuriopintoja) jälkeenkään ole pystynyt jäljittämään tuota "herraa". Ja mikäli ikinä minulta jälkeläisiä jää, he eivät tule etsimään loputtomasti syyllistä heittäen oman elämänsä käyttämättä turhaan - heittäkööt sitten omasta halusta. Ja omiin vanhempiini minulla on erittäin läheiset välit ja täysi yhteisymmärrys, vaikka he äänestäisivätkin vaaleissa toisin. Jäikö vielä jotain kysyttävää?
 

Yhteistyössä