Mitäs sitä on tännään jo tehty?

Täällä oli pyykki päivä. Eli olen kantanut eka korillisen puita, sit 40 litraa vettä kaivosta, lämmittänyt veden hellal, pessyt neljä koneellista pyykkiä pulsaattorilla ja kantanut sen kaiken veden myös pihalle.

saanko mä laiskotella loppupäivän?

Saat.

Minä tein aamuhommat 5.30 -7.00 ja sitten ajoin kaupunkiin, heitin vävyn töihinsä ja tulin koululleni. Olen lukenut vähän ensi viikon tenttiin ja kirjoittanut vähän työtöitä ja palstaillut PALJON joka välissä ja välittömyydessä.

Tavallaan päiväni oikeasti "alkaa" vasta illemmalla eli mietin jo päivällisen tekoa ja illan touhuja ukon ja mukeloiden kanssa ja sitä saisinko jonkun lapsenlapsista yökylään ja...
sitä josko veisi huomenissa isot pikkutytöt (eli teinin 13 v ja adoptitädin 53 v) kirpputorikierrokselle?

Perjantaiolo. :D

Viimeksi muokattu:
Sinullahan on melkoinen pyykkipäivä. =) Ja juu, kyllä varmasti olet vapaasi ansainnut!

Itsekin kyllä heitin koneellisen pyykkiä koneeseen mutta se nyt ei kummempia vaatinut. Muuten olen vienyt lapset hoitoon, käynyt kotona käyttämässä koiran ulkona ja syönyt aamupalan sekä käynyt päiväkodilla yhdessä palaverissa. Nyt odottelen noiden pyykkien peseytymistä ja vähän lepäilen tässä samalla, hirveä nuha jatkuu jo ties kuinka kauan. :snotty: Kohta puoleen pitäisi lähteä koiran kanssa reissuun, käydä apteekissa ja mennä keverille kahville.

"Olen tatuoitu jätkä!"
Aamun olen yrittänyt tehdä aloitusta tänne, mutta ei tule läpi!
Vitun modet!

Täällä oli pyykki päivä. Eli olen kantanut eka korillisen puita, sit 40 litraa vettä kaivosta, lämmittänyt veden hellal, pessyt neljä koneellista pyykkiä pulsaattorilla ja kantanut sen kaiken veden myös pihalle.

Olen tatuoitu jätkä!

"täti"
En mitään. Olen kotona, makaan sohvalla ja sairastan syysflunssaa. Kohta lämmitän pakkasesta jotain keittoa. Iltapäivällä voisin tsekata työmeilit ja soittaa pari puhelua, jos kiireellisiä juttuja.

"keski-ikäinen"

Kuulosta ihanan 1960-luvulta... olen asunut varhaisimmat vuoteni tuollaisessa talossa (vm. 1884).
Paitsi, että siellä kylmä vesi tuli sisään ja talossa oli sähköt ja sähköliesi, ettei äidin aina tarvinnut vettä puuliedellä lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;22194491:
Onnea vaan sinulle valitsemallesi elämäntavalle!
kiitos. no meillä on tää pyykkipäivä kerran viikossa maks. nyt oli vain tylsä päivä. ja saan ne pestyä normikoneellakin jos jaksan lähteä anopille kylään. ja noiden puiden ja veden kantoon meni ehkä vartti mun elämästä. eipähän tartte lähteä punttisalille.

meillä on elämän periaatteena elää hieman yksinkertaisemmin jolloin rahaa kuluu vähemmän, näin töitä tarvii tehdä vähemmän jolloin vapaa-aikaa jää enemmän. ja luontoakin säästyy sopivasti siin samalla...

[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";22194517]Aamun olen yrittänyt tehdä aloitusta tänne, mutta ei tule läpi!
Vitun modet!

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

ai kuten yhdyssana.... sori en jaksa keskittyä oikeinkirjoitukseen näin palstalla.

[QUOTE="keski-ikäinen";22194545]Kuulosta ihanan 1960-luvulta... olen asunut varhaisimmat vuoteni tuollaisessa talossa (vm. 1884).
Paitsi, että siellä kylmä vesi tuli sisään ja talossa oli sähköt ja sähköliesi, ettei äidin aina tarvinnut vettä puuliedellä lämmittää.[/QUOTE]

on meilläkin kaasuliesi. mut tossa tulee samalla paljon vettä kun lämmitän tupaa.

"tsirpukka"
On pyykätty,siivottu,käyty ilahduttamassa anoppiakin sekä joensuussa kelalla.
Kohta rupeen laittamaan evästä uuniin :).
Ihan normi päivä,harmi vaan,kun on niin "harmaa" ilma...

[QUOTE="tsirpukka";22194601]On pyykätty,siivottu,käyty ilahduttamassa anoppiakin sekä joensuussa kelalla.
Kohta rupeen laittamaan evästä uuniin :).
Ihan normi päivä,harmi vaan,kun on niin "harmaa" ilma...[/QUOTE]

itse tykkään harmaista päivistä. silloin jaksaa tehdä kotona hommia. jos aurinko paistaa tekee mieli vain lähteä ulkoilemaan...

En siis niinkuin yhtään mitään. Sairastelen kotona, lapsi tarhassa ja olen möllöttänyt tässä koneella koko aamupäivän. Alan tosin onneksi olemaan jo paremmassa kunnossa, onhan tässä kolme päivää jo lepäiltykin... Tosi sitkeä tauti kyllä ollut, kestänyt kaksi kuukautta ja nyt maanantaina puhkesi sitten kunnolla päälle.

Minua jäi vielä kiehtomaan elämäntapanne.

Minä itse muutin aikoinaan 1989 Tönööni puolison ja lasten (silloin 3, neljäs kohdussa) kanssa ja Tönö oli silloin vielä todellakin tönö: kaksi kammaria, kööki, ei voimavirtaa (valovirta kyllä) ei vettä ja viemäröintiä, lämmitys puilla takassa ja hellalla jne.

Ensimmäinen talvi elettiin niillä eväin ja seuraavana kesänä alettiin pikkuhiljaa "mukavoittamaan"ja laajentamaan, mutta monen monta vuotta silti "ekohihhuloitiin" eli vähämukavuuksisen asumisen ohella viljeltiin, pidettiin hyötyeläimiä kotitarpeiksi jne.

Se oli rankkaa, mutta kovin, kovin antoisaa.
Ja vaikka nyt vanhentuneena ja laiskistuneena en suostuisikaan enää luopumaan yhdestäkään "saavuttamastani lattiapinta-alaneliöstä", tiski- ja pyykkikoneista jne. niin koen silti nostalgisen kaipuun piukahduksen kun luen tekstiäsi.

Toivon että nautitte kovin valitsemastanne elämäntavasta!

herännyt olen, aamupalan syönyt, käynyt kaupassa ostaa kengät, hiusvärin, housut ja jotai pientä muuta.. Sen jälkee käväsin lähibaarissa batteryllä moikkaamassa kaveria ja nyt istun tässä tietokoneella hiusväri päässä vaikuttamassa... Koht pesee se pois ja nukkumaan.. illalla yövuoroon.. :)

Minua jäi vielä kiehtomaan elämäntapanne.

Minä itse muutin aikoinaan 1989 Tönööni puolison ja lasten (silloin 3, neljäs kohdussa) kanssa ja Tönö oli silloin vielä todellakin tönö: kaksi kammaria, kööki, ei voimavirtaa (valovirta kyllä) ei vettä ja viemäröintiä, lämmitys puilla takassa ja hellalla jne.

Ensimmäinen talvi elettiin niillä eväin ja seuraavana kesänä alettiin pikkuhiljaa "mukavoittamaan"ja laajentamaan, mutta monen monta vuotta silti "ekohihhuloitiin" eli vähämukavuuksisen asumisen ohella viljeltiin, pidettiin hyötyeläimiä kotitarpeiksi jne.

Se oli rankkaa, mutta kovin, kovin antoisaa.
Ja vaikka nyt vanhentuneena ja laiskistuneena en suostuisikaan enää luopumaan yhdestäkään "saavuttamastani lattiapinta-alaneliöstä", tiski- ja pyykkikoneista jne. niin koen silti nostalgisen kaipuun piukahduksen kun luen tekstiäsi.

Toivon että nautitte kovin valitsemastanne elämäntavasta!

oli meilläkin tarkoituksena silloin kolme vuotta sitten et vesi tulee ennen talvea sisälle ja ulos. mut jotenkin se on vain jäänyt kun huomaa ettei niitä kaikkia juttuja tarvii.... ja nyt tääl on viel päättämättömyys tosta prkleen viemäriputkesta, eli jos selliaseen tarvii liittyä niinluulen et pidetään tää kanto vesi loppu elämän.

meille vasta ensimmäinen tulossa. mut nostan sulle hattua kun kolmen kanssa näis olois selvinny. meillä suku kauhistelee jo yhtä lasta. mut mä en näe syytä miksen selviäis. lämmintä vettä on enemmän kuin tarpeeks ja kuivaa ja mukavaa. näin kesällä meilläkin on lampaita jotka kohta pistetään pakkaseen. ens kesänä toivottavasti myös kanoja.

en mä kans tunne menettäväni mitään. isäntä opiskelee talvet ja tekee kesäsin töitä. mulla on oma yritys jossa saan tehdä hommia sen veran kun kerkiän-tarttee elämiseen. rahaa on vähän mut tarpeeks. asuntolainaa 45 000 ja pakolliset kulut kuukaudessa sen 300 mikä tuos on lyhennys.

hienoo et joku ymmärtää! ja ehkä joku päivä mullakin on mukavuuksia... sainhan mä ton pulsaattorinkin....

Yhteistyössä