mitäs sinne päiväkotiin nyt tartteekaan????

No vaatteita tietty.
Millaisia kenkiä????
Meil on lenkkarit,kumpparit ja kävelykengät.

Monetko kurahousut ja sadetakit kannattaa ostaa????
Tällä hetkellä 2 kurahousut ja sadetakki.

Millaiset sisätossut on hyvät????

Entäs monet välikausihaalarit????
Tällä hetkellä 3 samaa kokoa.

Ahistaa kun ei oikein tiedä mitä sinne tarttee.....
 
Ulkovaatteita teillä on tarpeeksi :). Ehkä toiset kumpparit, sellaiset jotka säilytetään päiväkodissa (me tehdään niin kun en jaksa raahata niitä edestakaisin).

Sisätossut...jotkut tykkää Crocseista, toiset jumppatossuista, kolmas nahkaisista "kerhotossuista". Meillä on ollut noita kaikkia ja vielä muitakin, kaikki kelvollisia sisäkengiksi.

Reppu, unikaveri, hiusharja, vaipat jos on vaippaikäinen lapsi kyseessä, nimikoidut sisävaatteet.

 
Kaikki riippuu ihan sinun viitseliäisyydestä. Ulkovaatteita eli haalareita sun muita on hyvä olla kahdet ihan jo siitä syystä että jos ei illalla ehdi tai jaksa pestä, on silti vaatetta seuraavanakin päivänä laittaa päälle. Tossuilla ei kai niin väliä ole, itse oon tykänny (ja poika kans) pitää niitä tossusukkia vai mitkä hitot ne on. Ne semmoset sukat missä on nahkaiset pohjat. Meillä oli kahdet kuravaatteet eli toiset oli päiväkodissa ja toiset kotona, kenkiä oli päiväkodissa mukana aina kumpparit ja jotkut toiset kengät. Vaihtovaatteita niin paljon että riittää.
 
3 tarhalaisen äiti
Mä nyt vaan muistuttasin, että kannattaa nimetä KAIKKI vaatteet. Jos ei saa itse vaatteeseen, niin sellanen ruskea teippi, onko senyt 2cm leveetä (saa ainakin apteekista) on tosi hyvä villasukkiin ja lapasiin ym. ja toi teippi riittää pitkään ja vaivaton vaihtoehto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
No vaatteita tietty.
Millaisia kenkiä????
Meil on lenkkarit,kumpparit ja kävelykengät.

Monetko kurahousut ja sadetakit kannattaa ostaa????
Tällä hetkellä 2 kurahousut ja sadetakki.

Millaiset sisätossut on hyvät????

Entäs monet välikausihaalarit????
Tällä hetkellä 3 samaa kokoa.

Ahistaa kun ei oikein tiedä mitä sinne tarttee.....
no voit siis ajatella näin. lapset askartelevat, syövät,juovat, leikkivät pihalla, käyvät välillä kävelyllä, nukkuvat, sotkevat eli ihan sitä samaa settiä ku kotonakin! samaa mitä itse laittaa päälle ulos lähtiessä, mitä laittaa päälle kun ei haittaa että vähän sotkeentuu. nimikoi vaatteet. kenkinä sadekelillä kumpparit ja kuivalla säällä sitten crocksista lenkkareihin, miten itse haluaa.
 
moip
Kantsii kysyä päiväkodista. Vähän vaihtelee eri paikoissa käytännöt. Mitä tosta puutuu ni ehkä jumppavaatteet. Pienten ryhmässä meillä ei tarvinut niitä ollenkaan erikseen, mutta isoken puolella taas ne samat jätetään päikkyyn koko vuodeksi.

Nii ja aina varavaatekerta hyllykköön ottaamaan, pikkareista päällipaitaan.
 
Joo toiset kumpparit on tarkoitus hankkia ja mietin että tartteeko viel toista sadetakkia.
Sisätossuiksi ajattelin tilata sieltä tohvelisankarilta.Ne oli aika kivan näköisiä.

Talveksi on tällä hetkellä 2kpl 86 pukuja ja 2kpl 92 pukuja.Kun tällä hetkellä menee viel 86 mutta kohta varmaan siirrytään 92.

Minkä merkkinen villahaalari olis hyvä???Ruskovillaa kattelin mutta on aika hyvänhintaisia.

Mies pitää mua jo ihan sekona kun ostelen jo talvihaalareita..mutta se talvihan tulee ihan kohta eikö???? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3 tarhalaisen äiti:
Mä nyt vaan muistuttasin, että kannattaa nimetä KAIKKI vaatteet. Jos ei saa itse vaatteeseen, niin sellanen ruskea teippi, onko senyt 2cm leveetä (saa ainakin apteekista) on tosi hyvä villasukkiin ja lapasiin ym. ja toi teippi riittää pitkään ja vaivaton vaihtoehto.
Kaikki vaatteet on niminoitu.Mutta tuo teippi leukoplast ei pitänyt pesussa kun sitä sukkiin laitoin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja 3 tarhalaisen äiti:
Mä nyt vaan muistuttasin, että kannattaa nimetä KAIKKI vaatteet. Jos ei saa itse vaatteeseen, niin sellanen ruskea teippi, onko senyt 2cm leveetä (saa ainakin apteekista) on tosi hyvä villasukkiin ja lapasiin ym. ja toi teippi riittää pitkään ja vaivaton vaihtoehto.
Kaikki vaatteet on niminoitu.Mutta tuo teippi leukoplast ei pitänyt pesussa kun sitä sukkiin laitoin :(
Mä olen laittanut sukkiin silitettäviä nimilappuja tai vaihtoehtoisesti ommellut parilla pistolla kapeasta kanttinauhasta nimilaput. Ostin valkoista kapeaa kanttinauhaa ja kirjoitin siihen lapsen nimen kangastussilla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 3 tarhalaisen äiti:
Mä nyt vaan muistuttasin, että kannattaa nimetä KAIKKI vaatteet. Jos ei saa itse vaatteeseen, niin sellanen ruskea teippi, onko senyt 2cm leveetä (saa ainakin apteekista) on tosi hyvä villasukkiin ja lapasiin ym. ja toi teippi riittää pitkään ja vaivaton vaihtoehto.
Tuo laastari on kuulemma hyvää, voi nimikoida sukatkin ja pysyy hyvin pesussa.
 

Yhteistyössä