Pitikään tehdä? Esikon ajoilta muistelen, että joku palapeli? Mitä muuta? Pojalla olis kesällä pari kk,n päästä. Puheesta kysyn ainakin, kun poika ei vielä puhu, että pääsisimmekö puheterapiaan milloin, jos vauhdittaisi tuota puhetta.
Meillä lapsen piti mm. rakentaa palikoista (5kpl) torni, tehdä helppo palapeli, piirtää paperille (tarkkailtiin kynäotetta), heittää pallo, ottaa pallo kiinni, potkaista palloa kummallakin jalalla. Lisäksi terv.hoitaja esitti erilaisia kysymyksiä lapselle, kun halusi kuulostella puhetta. Ja tietysti normaalit punnitukset ja mittaukset.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:17 Tytönjapojanmamma kirjoitti:Pitikään tehdä? Esikon ajoilta muistelen, että joku palapeli? Mitä muuta? Pojalla olis kesällä pari kk,n päästä. Puheesta kysyn ainakin, kun poika ei vielä puhu, että pääsisimmekö puheterapiaan milloin, jos vauhdittaisi tuota puhetta.
En ole sillein huolissani, luulen, että puhe pian tulee. Nyt on tosi liikunnallinen vaihe pojalla ja muutenkin erilainen kun esmes tuo tyttöni joka puhui tosi hyvin jo kaks v ja nyt 4v lukee melkein. Kirjat kun ei tuota meidän poikaa kiinnosta, peuhaaminen ja pomppiminen ja kaikki piiloleikit ja hipaleikit on pop.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:20 keppälerttu kirjoitti:nuppipalapeli, palikkatorni, kirjoja katseltiin, piti palikoita laittaa oikeisiin koloihin (se laatikko juttu missä erimuotoisia reikiä) helmiä piti laittaa pulloon (erikokoisia, isoimmasta pienimpään) piti piirtää viiva ja oliko ympyräkin..en muista oliko vielä jotain muuta.
Meille sanottiin et jos 2,5v ei puhu niin sitten voi pyytää uutta aikaa jos on itse huolissaan..(Neiti puhui vähän, mut siellä neuvolassa ei sanonut juuri mitään)
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:25 Tytönjapojanmamma kirjoitti:\En ole sillein huolissani, luulen, että puhe pian tulee. Nyt on tosi liikunnallinen vaihe pojalla ja muutenkin erilainen kun esmes tuo tyttöni joka puhui tosi hyvin jo kaks v ja nyt 4v lukee melkein. Kirjat kun ei tuota meidän poikaa kiinnosta, peuhaaminen ja pomppiminen ja kaikki piiloleikit ja hipaleikit on pop.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:20 keppälerttu kirjoitti:nuppipalapeli, palikkatorni, kirjoja katseltiin, piti palikoita laittaa oikeisiin koloihin (se laatikko juttu missä erimuotoisia reikiä) helmiä piti laittaa pulloon (erikokoisia, isoimmasta pienimpään) piti piirtää viiva ja oliko ympyräkin..en muista oliko vielä jotain muuta.
Meille sanottiin et jos 2,5v ei puhu niin sitten voi pyytää uutta aikaa jos on itse huolissaan..(Neiti puhui vähän, mut siellä neuvolassa ei sanonut juuri mitään)