Mitäs nyt? Ekaluokkalainen ei saa hoitopaikkaa kesäksi (jolloin menee tokaluokalle)

  • Viestiketjun aloittaja "pulassa"
  • Ensimmäinen viesti
"pulassa"
Töissä ollaan molemmat niin tiiviiisti, ettei saada kuin 2 viikon loma töistä. Itse olen käyttänyt lomani tuon epun koulun lomien aikaan, joten kertymää ei ole sen kummempaa.
Mitäs nyt?
Ainut vaihtoehto tällä hetkellä on naapurin puolikuollut mummu. :(
 
niinpä niin...

kertymää ei ole, mutta lapsella on loma...

nyt sitten valjastamaan jokainen täti ja setä serkku ja kumminkaima vahtihommiin... tai yksinkertaisesti otat palkatonta lomaa.

mutta ekaluokkalaisille ei valitettavasti riitä tarhapaikkoja.
 
Kesäkuussa on useissa kunnissa ns päiväleirejä pienille koululaisille, esim monitoimitaloilla tai seurakunnan puitteissa, erilaista toimintaa ja ruokailu. Se veisi ainakin jokusen päivän, jos vanhemmilla on mahdollisuus pitää heinäkuussa lomaa.
 
a.p.
[QUOTE="sama";23489083]sovit hinnasta ja voihan se olla siel vaikka osan päivää. Itsekin voisin ottaa pojalleni tähän kaverin .
Onko ketään äiti kotona jonka myös poikasi tuntee, kysy heiltä.[/QUOTE]

Ei ole ketään keltä kysyä. Ei mulla ole niin hyviää välejä esim. lapseni luokkakavereitten vanhempiin.
 
"vieras"
Siis kummallakin yhteensä vain 2 viikkoa lomaa kesäksi? Siis oletteko molemmat olleet koulun lomien aikaan lomilla itsekin? Vai vasta vähän aikaa työelämässä? Kovin vähältä kuulostaa... Mutta jos kummallakin on 2 viikkoa, niin sehän on jo kuukausi. Eikös tokaluokkalainen jo osaa olla yksinkin kotona?
 
"vieras"
Meillä molemmat tekee vuorotyötä. Toinen on silloin aamussa kun toinen on illassa niin ei tarvi olla tytön kuin muutaman tunnin vaan yksin. Voisko teidän lapsi vaikka matkustaa jonnekin sukulaiselle vaikka hetkeksi?
 
"mie"
No mie taas kuulin tälläsen jutun että jos tuon ikäsen jättää yksin kokonaiseksi päiväksi (itelläni myös syksyllä tokaluokan aloittava lapsi) niin se olisi heitteillejättö. Enpä suit tiedä pitääkö paikkansa.
 
"totuus on"
Sellaista se on, valitettavasti.
Ekaluokkalaisen on jo osattava olla kotona yksin pitkän päivän vanhempien ollessa tienaamassa kulutukseensa rahaa.
Sitten kohta voimme lukea näitä aloituksia naapureista, jotka jättävät lapsensa yksin kotiin ja miettivät pitäisikö tehdä lastensuojeluilmo kun lapset ovat olleet koko kesän yksin kotona ja syöneet kavereilla jne...
 

Yhteistyössä