Mitäs mieltä olette tästä talosta, tai siis puolikkaasta?

• Viestiketjun aloittaja kämpän etsijä
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Paritalo käsitteenä on mulle ihan musta vaate. Paritaloihin hakee asumaan sellaiset, jotka möykkäävät tai sitten ne, jotka eivät kestä yhtään elämän ääniä, muttteivät uskalla hankkia ihan omaa kotitaloa.

"vieras"
Ei kai tuossa isoa moitittavaa ollut, en vaan tykkää paritalosta ja olis ihan liian pieni meille. Huonosti vaan esillä talo noissa kuvissa: lelut levällään ja likaset pyyhkeet roikkumassa. Lapsperheenä en ihan helpolla sulattais kahta kerrosta.

"Tyttöjen äiti"
Kiva. Kelpais mulle. :)

Sisustuksesta kommentoin(kritisoin):
Keittiön vetimet on hieman oudot, kun ne on asennettu pystysuuntaan (ja laatikoissa tietenkin vaakaan). Ja muutenkaan vetimet ei mun mielestä oo ihan sopivat keittiökaappien tyyliin. Itse tekisin jotain keittiölle, jos kyseisen talon ostaisin.

Vessan kaapit tosi ällön väriset. Nekin uusisin tai ainakin maalaisin.
Ja seinät maalaisin eri värisiksi.

Suo nyt äkkiseltään pisti silmään.

"vieras"
Se, että se on paritalo. Ei se, että asutaan vierekkäin niinkään, vaan se, että jos naapuri keksii omasta päästään, että taloyhtiöön on vaihdettava katto viiden vuoden välein (vähän överiesimerkki, i know) tai, että kaikki pihatyöt teetetään ulkopuolisilla yms, niin hankala tilanne edessä. Tai vaihtoehtoisesti, että tämä naapuri ei huolehdi kiinteistöstään ja piha-alueestaan -› laskee arvoa myös sinun puolellasi. Hän ei ehkä maksa osuuttaan kuluista tai muuta mukavaa. Aika riskaabelia, kun ei tiedä mitä on vastassa.

"Mie vaan"
Tosi kiva pohja. Huoneet on sijoitettu järkevästi ja jopa khh on todella hyvällä paikalla. Jos tuo olisi täällä päin niin ehdottomasti ainakin lähtisin katsomaan. Hinta tuntuu olevan ihan kohtuullinen joskin siinä on mukavasti tinkimisvaraakin ;) Tykkään vaikka nykyisillä onkin huoneet täynnä krääsää :/

"vieras"
Paritaloja on monenlaisia. Minusta mitään erikoisempaa ongelmaa ei ole, jos paritalo kuuluu suureen taloyhtiöön. Jos taloyhtiön muodostaa vain naapurin kanssa, ongelmia voi tulla helpommin.

Huono kuva vessasta, muuten näytti minusta oikein mukavalta. Olisin kaivannut lisää kuvia esim. kylppäristä ja makuuhuoneista. Pohja vaikutti mukavalta ja toimivalta. Meille ainakaan kaksi kerrosta ei ole ollut missään vaiheessa ongelma.

Hassua, että jostakin tuo on kallis, itse taas juuri ajattelin, että voi kun täältä saisi tuollaisen tuolla hinnalla. Näin ne hinnat vaihtelee ympäri maata.

"Tyttöjen äiti"
Siis ei suo vaan nuo...

Ja mieluummin ostaisin ehkä sellaisen paritalokämpän, joka kuuluis johonki talyhtiöön. Ei tarttis seinänaapureiden kanssa kaikesta neuvotella. Voi olla hankalaa jos ei olekaan asioista samaa mieltä.
Paitsi sitten jos naapurissa asuis esim.sisarus tai hyvä ystävä, jonka kanssa uskaltais vähän kinastellakin. :D

"Mie vaan"
Hallinnonjako sopimus hyvät ihmiset!!!! Niitä tehdään paritalojen asukkaiden kesken ihan syystä, ei tartte sitten ihmetellä irmeli-pekan juttuja kun kaikki on paperilla :)

dfdf
Poliisin mielestä paritalot pitäisi kieltää lailla. Kertoo siis aika paljon siitä, kannattaako sellaista ostaa. Mielenterveys ja rahat voivat mennä, jos joutuu käräjöimään ikävien naapureiden kanssa.

Jippis
Very nice. Hinnasta en osaa sanoa, kun en Lempäälän tasoa tunne, mutta asuntona kiva. Olen asunut aiemmin paritalossa pitkään ja meille se ainakin oli hyvä asumismuoto silloin.

Toivottavasti en loukkaa ketään, mutta olisin siivonnut tuota kotia rankasti ennen noiden kuvien ottoa.

"vieras"
Oletko käynyt katsomassa paikan päällä? Siinä on vastapäätä toinen samanlainen paritalo. Seutu on tosi mukava asua, mutta lapsiperheenä karsastan vähän tuota että on kahdessa kerroksessa.

kämpän etsijä
en ole käynyt. Minusta tuo eteinen näyttää pieneltä, ei ole oikein kunnon kaappeja. Mietin että saisko tuohon olkkariin isompaa ruokapöytää, ja toisaalta sit jotain vaatekaappiviritelmää pitäis saada tuohon sisääntulon yhteyteen myös. Meillä kolme lasta hyvin pienin ikäeroin, niin jossain vaiheessa tarvitaan neljä makkaria. Toisaalta kaksi kerrosta "rauhoittaa" leikit yläkertaan, ja esim illalla lapset saa nukkua ylhäällä ja aikuiset olla alhaalla rauhassa. tunnen alueen, ja vaikka motari kulkee lähellä, niin silti sijainti on aika kiva. Pitää miettiä...

Yhteistyössä