Jaa a. Kaikkea ei jaksa miettiä saati luetella ja useimmista en osaa edes sanoa jotta mitenköhän tuo laskettaisiin? Mikä on kenenkin eteen?
Olen tehnyt perheeni eteen osan aamiaisesta? Minä kun leivoin sämpylät, mutta toisaalta mies kyllä keitti "perheen eteen" puuron...
Onko pyykkäys, siivous, järjestely jotain mitä tehdään perheen eteen? Pyykkäys ehkä, mutta järjestely ehkä eniten omaan eteeni joten sitä en laske.
Laitoin lounaaksi tagliatellea kahdelle pojistani, kun nämä tulivat töistä lounaalle. Se ainakin ihan kirjaimellisesti heidän eteensä tehty.
Porukalla leivottiin (minä, yksi pojista, hänen tyttöystäväsnä ja teinityttöni) pizzaa, mutta söin oman osani joten ainakin 1/8 oli "minun eteeni".
Sillä aikaa mies oli laskettelumäessä nuorimipien ja meillä viikonloppukylässä olevan lapsenlapsen kanssa. Kuka milloinkin kenenkin edessä... vaikea sanoa?
Korvapuusteille tein taikinan kohoamisvaiheeseen, mutta sen jälkeen laitoin "lasten eteen" ja jatkoivat itse leipoen ja paistaen.
Myöhemmin minä vein yhden aikuisen tyttäreni eteen lainaksi jääpalarasioita, kun hän pakastaa liha- ja vihannessosekuutioita vauvalleen ja toisen vävyni nenän eteen heidän talolleen vein jotain kaapista kaivettua kun oli kuulemma remonttivirvoikkeet loppumassa kesken.
Nyt illan ajan suoraan edessä on ollut silityslauta (ja hiukan etuviistossa oikealle läppäri) eli samalla kun ukon kanssa katsottu leffoja olen silitellyt pyykkejä. Tosin nekin taitavat kyllä olla omaan eteen, koska minusta silitys on rauhoittavaa puuhaa...
Poika tyttöystävineen vetäytyi juuri unille, mutta koen vahvasti että ei ole minun asiani spekuloida kuka tai mikä heillä kammarissaan mahdollisesti ottaa eteen tms.
Sama pätee aviovuoteeseen jahka leffat loppuu.
Hassu kysymys.