Mitäs mammat olette tehneet perheenne eteen tänään?

  • Viestiketjun aloittaja kerroppas
  • Ensimmäinen viesti
Mikään ei riitä
Kävin lapsen kanssa reilun tunnin kävelylenkin, tehtiin ruokaa yhdessä, saunottiin ja pelattiin lautapelejä. Siltikin lapsi valittaa että on tylsää, eikä mitään tekemistä. :(
 
Mitäköhän sitä laskiksi perheen eteen tekemiseksi?

Aamupäivällä ulkoilimme mummolassakoko perheen voimin. Sitten ajelimme Pohjanmaalta kotiin, tein ruoan, pyykkäsin, pelasimme koko porukalla Afrikan tähteä, otin päiväunet, tein iltapalaa, siivosin joulukoristeet pois, pelasimme miehen kanssa Alfapetia ja nyt tulin tähän.

Että ei ole mennyt päivä palstalla, ei.
 
"vieras"
laittanu aamiaista, yhdessä miehen kanssa, jutellut vieraiden kanssa, lounasta valmistanut, tehnyt riisipuuroa ja pitänyt kivaa sohvalla, ai niin ja aamulla tietty pikkusen raotin myös jalkojani miehen "hyväksi" :p
 
"vieras"
Aamulla pelattiin tytön kanssa wii:llä,oltiin ulkona tunnin verran.Sitten olen aikalailla viettänyt aikaa keittiössä tehden ruokaa tälle ja huomiselle päivälle,täyttänyt,tyhjentänyt ja taas täyttänyt tiskikoneen.Innostuin järkkäämään tytön huoneeseen myös uuden järjestyksen=)Ja sitten pelattiin koko perheen voimin lisää wii.tä,on nyt suosiossa kun pukki sen toi:)
Mies lähti juuri yövuoroon ja neiti tais juuri nukahtaa,nyt pelaan bingoa koneella ja sivussa pyörin täällä.
 
Lapsista ei ole tarvinnut huolehtia, koska ovat vielä mökillä isovanhempien kanssa.

Aamulla lököiltiin pitkään miehen kaa,
Ollaan tehty kotihommia; heitettiin kuusi mäkeen, kerättiin joulukoristeet pois yms.
Käytiin kahdesti kävelyllä.
Laitoin hyvän päivällisen jota oli myös miehen äiti ja sisko syömässä.
 
Opastanut tulevia hiihtolupauksia.
Tehnyt ruokaa.
Tienannut perheelle elantoa ompelemalla lääkärintakin kokoa 100 cm :D
Ompelemalla pojalle samettifarkut.
Rikastutin mielikuvitusta ja annoin laatuaikaa lukemalla pitkän iltasadun.
 
Jaa a. Kaikkea ei jaksa miettiä saati luetella ja useimmista en osaa edes sanoa jotta mitenköhän tuo laskettaisiin? Mikä on kenenkin eteen?

Olen tehnyt perheeni eteen osan aamiaisesta? Minä kun leivoin sämpylät, mutta toisaalta mies kyllä keitti "perheen eteen" puuron...

Onko pyykkäys, siivous, järjestely jotain mitä tehdään perheen eteen? Pyykkäys ehkä, mutta järjestely ehkä eniten omaan eteeni joten sitä en laske.

Laitoin lounaaksi tagliatellea kahdelle pojistani, kun nämä tulivat töistä lounaalle. Se ainakin ihan kirjaimellisesti heidän eteensä tehty. :D

Porukalla leivottiin (minä, yksi pojista, hänen tyttöystäväsnä ja teinityttöni) pizzaa, mutta söin oman osani joten ainakin 1/8 oli "minun eteeni".
Sillä aikaa mies oli laskettelumäessä nuorimipien ja meillä viikonloppukylässä olevan lapsenlapsen kanssa. Kuka milloinkin kenenkin edessä... vaikea sanoa?

Korvapuusteille tein taikinan kohoamisvaiheeseen, mutta sen jälkeen laitoin "lasten eteen" ja jatkoivat itse leipoen ja paistaen.
Myöhemmin minä vein yhden aikuisen tyttäreni eteen lainaksi jääpalarasioita, kun hän pakastaa liha- ja vihannessosekuutioita vauvalleen ja toisen vävyni nenän eteen heidän talolleen vein jotain kaapista kaivettua kun oli kuulemma remonttivirvoikkeet loppumassa kesken.

Nyt illan ajan suoraan edessä on ollut silityslauta (ja hiukan etuviistossa oikealle läppäri) eli samalla kun ukon kanssa katsottu leffoja olen silitellyt pyykkejä. Tosin nekin taitavat kyllä olla omaan eteen, koska minusta silitys on rauhoittavaa puuhaa...

Poika tyttöystävineen vetäytyi juuri unille, mutta koen vahvasti että ei ole minun asiani spekuloida kuka tai mikä heillä kammarissaan mahdollisesti ottaa eteen tms.
Sama pätee aviovuoteeseen jahka leffat loppuu.

Hassu kysymys.

:D
 
Viimeksi muokattu:
"just"
Siivonnut, järjestellyt lapsen vaatekaapin. Tein ruokaa ja lopuksi liikutin koiria ja koulutin nuorinta.
Siinä samalla hoitanut lastamme koko päivän, kun miehellä työpäivä.
 
"orjatar"
Syöttänyt vauvalle kaikki ruuat paitsi yhden maidon

Tehnyt ruokaa

Vaihtanut vaippoja

Tyhjentänyt pottaa ja pyyhkinyt peppua

Ottanut puhtaat pyykit narulta ja lajitellut parittomat sukat

Käynyt läpi lasten vaatteet ja lajitellut ne säästettäviin/myytäväksi (ei ollut muuten ihan pikku juttu)

Tyhjentänyt tiskikoneen, täyttänyt sen, tyhjentänyt ja täyttänyt taas

Vienyt roskat

Pukenut esikoisen ulkovaatteisiin x2

Harjannut keittiön lattian & pyyhkinyt pöydät

Pessyt vauvan kokonaiset kaksi hammasta

NYT on mun oma aikani! :D
 
"vieras"
Pessyt pyykkiä, tehny ruokaa, pessyt astiota pariin otteeseen, ulkoiluttanut koiraa muutamia kertoja, hakenut puita, lämmittänyt pesän, hellan ja uunin, pedannut pedit, haettu metästä puita koko perhe, rotunu leukaa.. ihme juilintaa siinä. Ja nyt pitäis vastata kasaan meilejä.. phuuh.
 
Voivoi. Ulkoiltu on, hiihdetty (minä ja lapsi, mies avusti lasta hiihtämisessä ja kelkkaili sillä aikaa kun minä heitin lenkin), kyläilty, saunottu, pelattu dominoa, tehty ruokaa ja syöty koko perhe yhdessä x5 (yksi ruokailu tapahtui kylässä). Itse olen siivonnut ja pessyt pyykkiä sekä kirjoittanut yhtä juttua tämän palstailun lisäksi. Nyt vietän laatuaikaa itseni, wordin, paperipinon, palstan ja fb:n kanssa.
 
jlauta
Minua jotenkin ärsyttää kysymyksen asettelu. Onko naisen aina tehtävä jonkun eteen jotain, uhrattava aikaansa myös lomalla? Mitäs se perheenisä on tehnyt tänään muiden eteen, kysypä mielummin sitä!
 
Lunatic
Täytyy rehellisesti myöntää että tänään en oo tehny yhtään mitään perheeni eteen, tämä pv meni ihan suurimmaksi osaksi täällä... ei toistu taas vähään aikaan. Tyttö oli liesussa ja mulla oli tylsää ja ankeaa jne jne.. seliseli.:snotty:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minua jotenkin ärsyttää kysymyksen asettelu. Onko naisen aina tehtävä jonkun eteen jotain, uhrattava aikaansa myös lomalla? Mitäs se perheenisä on tehnyt tänään muiden eteen, kysypä mielummin sitä!
Meillä perheenisä on tänään leikkinyt vauvan kanssa, syöttänyt 3kertaa vaihtanut varmaan kuudet vaipat, pessy hänen hampaat ja "nukuttanut" päiväunille. Mä olen tänään tosi laiska ja ylpeä siitä :xmas: Koen ansaitsevani laiskojakin päiviä joskus ;)

Vein ulos kyllä mutta ihan itseni takia kun menin syömään :D :D Sen aikaa mies taas sai nukkua vähän univelkaa. Kunhan molemmat jaksaa niin on hyvä.
 
Miksi mun pitäisi tehdä yhtään sen enempää perheeni eteen tänään kuin muinakaan päivinä tai muutenkaan sen enempää kuin mieheni? Miksei kysytä mitä miehesi teki tänään perheen eteen, se tuntuu olevan monilla suurempi harvinaisuus kuin että äiti passaa kaikki.

Että ihan normisettiä, molemmat tehneet sitä sun tätä eikä kumpikaan ole paljon ehtinyt koneella läsiä kun tunti sitten tultiin reissusta jossa vietetty melkein koko päivä.
 

Yhteistyössä