Mitäs maksaa korjauttaa rikottu takaovenlukko?

  • Viestiketjun aloittaja ääliö
  • Ensimmäinen viesti
vieras
siis talon oven lukko? onko rikki vain lukko-osa (se mihin avain laitetaan, tai jossa on vääntönuppi) vai koko lukkopesä (kieleke yms.)?
uuden lukon + avaimen saa 100e:lla rautakaupasta, lukkopesän hintoja en tiedä, vääntönupit on huomattavasti halvempia avain-lukot.
 
vieras
tuohon en kyllä lukkoseppää hälyyttäisi vaan kipaisisin lähinmmässä rautakaupassa hakemassa itse nupin tilalle.. turhaa maksaa montaa kymmentä euroa kahden ruuvin kiinnittämisestä. yksinkertaisempaa hommaa olekaan.
 
vieras
no menet rautakauppaan ja sanot että tarviit ulkooven vääntönupin.. maksaa ehkä muutaman kympin mutta ei varmasti sataakaan euroa, koska sillä rahalla saa jo avaimella avattavan lukon.. siinä tulee ohjeet mukana kuinka se laitetaan.. että jos ruuvi / ristipäämeisseli talosta löytyy niin sillä sen saa kuntoon..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ota digikameralla kuva lukosta ja näytä sitä kaupassa. Näin minä tein kun piti ostaa joku liitin vesihanaan eikä ollut aavistustakaan mitä olisin hakenut.
Tää on oikeasti hyvä vinkki =) Mä kuskaan aina sen risan mukana ja sanon että tämmöinen mutta ehjä.
 

Yhteistyössä