Mitäs kivunlievitystä suosittelet synnytykseen?

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Fiona71 harmaana
Mulla ei ole kokemusta minkäälaiseta kivunlievityksestä, 5 olen synnyttänyt ilman. En osaa muuta sanoa, että katsoo niin kauan kuin pystyy ja ottaa sitten mitä kätilö suosittelee.
Itse olin sillä asenteella liikkellä, että otan sitten jotain kun siltä tuntuu, mutta aina olen pärjännyt ilman.
 
sama toisesta ketjusta
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
LA on maanantaina :)
Ja tosiaan sen ponnistuksen pitkittymisen takia en ehkä sitä epiduraalia haluis ja sekin että en päässyt sängyltä ylös enkä pystynyt edes pissaamaan.
Älä ota mitään. Ilokaasulla pärjää :)
Mulle laitettiin spinaali ja multa puutui vain varpaat :) ja se auttoi "tosi paljon" synnytyksessä
Mutta myöhemmin huomasin että palautuminen synnytyksen jälkeen oli nopea kun ei ollut mitään kivunlievityksiä.
Tääkin on niin yksilöllistä.

Itse olen palautunut todella hyvin synnytyksistä, vaikka on kivunlievitykset ollut. Jälkimmäisen aikaan istuin heti synnytyksen jälkeen, eikä tikkejä ollut ku 1. Olo oli kuin en ois ees synnyttänyt.

Ei mitään jälkivaikutuksia, ainostaan et KIVUT ON lähteny POIS :)

Ponnistusvaiheet on kestäny kummallakin kerralla alle 10minuuttia, ei oo siis pitkittäny puudutukset niitäkään.

Eipä oo tarvinnu märistä jälkeen päin kipuja tai pelottanut uudelleen tulla raskaaksi, aivan mahtavat fiilikset synnytyksistä.
 

Yhteistyössä