mitähän työnantaja tykkää:/??

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
Natsimammat...
Huh, onneksi omalla lapsellani on äiti joka välittää... Menköön vaikka duunit alta, mutta TIETENKIN olisimme molemmat mieheni kanssa lapsen ja toistemme tukena noin vakavissa tutkimuksissa. Mikään muu ei vaan ole niin tärkeää kuin oma lapsi. Ap:n tilanteessa menisin heti aamulla puhumaan, toteaisin, että tilanne on nyt tämä ja ymmärrän, jos työsuhdetta ei haluta jatkaa, mutta tämä tuli tosi yllättäen ja on välttämätön juttu.

Eri asia on sitten se, kannattaako ap:n tossa tilanteessa edes yrittää aloitella duunia. Ymmärrän kyllä, että varmaan on kaipuu jonkinlaiseen "normaalitilaan", mutta a) lapsi on vakavasti sairas b) muutenkin vielä tosi pieni, niin eikö olisi parempi vaan jatkaa vielä kotona (sinä tai miehesi)?
 
epileptikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöt;24929000:
Ihan hirveitä vastauksia olet. Lapsen sairauden takia saa olla pois töistä. Palkkaa et saa, mutta kuitenkin.
Lapsen poliklinikalla / osatolla olot ei ikinä ole palkallisia, palkatonta saa yleensä, kunhan sen anoo ajoissa. Mutta jos aplla on koeaika, on melko varmaa, että vaikka syy on miten hyvä tahansa, vaikuttaa tuo poissaolojen määrä oleellisesti siihen jatkuuko työsopimus.
 
nyyysä
[QUOTE="...";24929771]... sit mietin että jos se menis sen kans sinne huomenna että olisin edes sen päivän töissä loppuun asti ja menisin toisella autolla sinne. mut kuitenkin olisin pois sen tiistain ja keskiviikon.[/QUOTE]


Tämä olis ehken fiksumpi ratkaisu... se että ekana päivänä ilmotat häipyväs muutaman tunnin päästä -> EI
Ta kerkee hommata sijaisen seuraaville päiville... niin ja siirrät sen to menon niin näytät ta:lle että osaat itsekin joustaa tms... :)
 
asiak
[QUOTE="...";24929794]no tehdään niin että kysyn mitä mieltä työnanaja on asiasta, jos ei päästä/tykkäis huonoa niin en mene,mut jospäästää niin menen. en vaan tiiä mitä tuo mies alko nyt yöllä tollasia miettiin. tuli niin helkutin äkkiä tää tilanne.[/QUOTE]

Ymmärrän sun huoles!! Ihan tosissaan ymmärrän, sen puoleen et ite oon kans vasta aloittanu työt ja omat lapsetki on ollu viimeisen kuukauden sisällä todella paljon sairaana.
Mut tosiaan aamulla se selviää!! Edelleenki kerro rehellisesti työnantajalle mikä on tilanne ja miksi! Se helpottaa sinun tulevaisuutta työpaikalla. Voit joutua lapsen kohtauksenki takia lähtemään kesken kaiken töistä pois.
Mä vain mietin että onko meluinen päiväkoti oikea paikka epilepsiaa sairastavalle lapselle? Mut aika näyttää!!
Sydämestäni TOIVON että lapsen tilanne ei ole vakava ja asiat selviävät pian!! Epätietoisuus on raastavaa!! Voimia teille!!
 
"..."
onneksi lapsi on pienessä ryhmässä. menee 1-2 vuotiaiden kans jossa ei ole kuin noin 6 lasta. ihan seko olo ollut tän asian kans kun tuli niin nopeasti eikä oo kerenny edes ajatella kunnolla. teen niin tosiaan että kysyn voinko olla pois ja jos näyttää akka nyrpiältä niin en ole ja jos antaa mennä niin menen.
 
asiak
[QUOTE="...";24929858]onneksi lapsi on pienessä ryhmässä. menee 1-2 vuotiaiden kans jossa ei ole kuin noin 6 lasta. ihan seko olo ollut tän asian kans kun tuli niin nopeasti eikä oo kerenny edes ajatella kunnolla. teen niin tosiaan että kysyn voinko olla pois ja jos näyttää akka nyrpiältä niin en ole ja jos antaa mennä niin menen.[/QUOTE]

NYT NUKKUMAAN asioilla on tapana järjestyä!! Aamulla oot paljon viisaampi!!
 
"..."
[QUOTE="hei";24929914]Siellä osastolla ei muuten saa yöpyä kuin toinen vanhemmista. Molemmille ei ole tilaa.[/QUOTE]

niin sitä minäkin, että minä sinne olsin yöksi jäänyt. mulla on tapana vaikeimman kautta tehä kaikki asiat ja miettiä ...jos oikeesti lähtis nyt sänkyyn,että jaksaa.. öitä kaikille. kysyn suoraan mitä mieltä työnantaja on asiasta ja teen sen mukaan!
 
"rrr"
Mua jäi nyt hämäämään että oliko sairaalalta ainoa yhteydenotto se kirje jonka näitte perjantai-iltapäivällä? Eikö ne soittaneet jo aiemmin? Mikset jo silloin ottanut yhteyttä työpaikkaasi? Mitä jos kirje ei olisikaan tullut perille jo perjantaina. :O


Oli miten oli, toivotaan ettei tutkimuksissa löydy mitään vakavaa. <3
 
"vieras"
Pyydä lasta hoitavilta lääkäreiltä lääkärintodistukset sairaalassaoloista mutta varaudu kuitenkin siihen että työsuhteesi ei välttämättä jatku koeajan jälkeen...
 
"vieras"
Miten voi olla että tuokaan ei tullu mieleen, että menisit huomenna vasta työpäivän jälkeen sinne ennen kuin joku palstalla ehdotti? Ois sekin sentään parempi että olisit edes sen ensimmäisen päivän töissä. Eiköhän se lapsi pärjää pari tuntia isän kanssa ja jos ei pärjää, niin joku on teidän perheessä pilalla
 
Kysyvä ei tieltä eksy
Olenko mä ihan hakoteillä siinä että jos toinen puolisoista jää kotiin hoitamaan sairasta lasta niin toisen puolison työnantajan pitää kirjoittaa kotiin jäävän puolison työnantajalle todistus siitä että toinen on samaan aikaan ollut töissä eikä myös kotona?
 
iX
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä ei tieltä eksy;24930288:
Olenko mä ihan hakoteillä siinä että jos toinen puolisoista jää kotiin hoitamaan sairasta lasta niin toisen puolison työnantajan pitää kirjoittaa kotiin jäävän puolison työnantajalle todistus siitä että toinen on samaan aikaan ollut töissä eikä myös kotona?
Olet. Mutta ei se mitään, on niitä tyhmiä muitakin! (halaus)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä ei tieltä eksy;24930288:
Olenko mä ihan hakoteillä siinä että jos toinen puolisoista jää kotiin hoitamaan sairasta lasta niin toisen puolison työnantajan pitää kirjoittaa kotiin jäävän puolison työnantajalle todistus siitä että toinen on samaan aikaan ollut töissä eikä myös kotona?
Et ole. Jotkut työnantajat vaativat todistuksen siitä, että puoliso on ollut töissä kun toinen on kipeän lapsen kanssa kotona.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
[QUOTE="...";24929771]en tiedä mitä teen... isä tossa jut ilmoitti että mitä jos hän ei lähtisikään sinne ollenkaan. ja minä lähtisin pojan kans sinne. ei tarvis ees taas sen ajella. mut sit mietin että jos se menis sen kans sinne huomenna että olisin edes sen päivän töissä loppuun asti ja menisin toisella autolla sinne. mut kuitenkin olisin pois sen tiistain ja keskiviikon. sillä otetaan kaikki eeg käyrät ym ja hoitajat sano että siellä on hyvä olla joku tutumpi mukana. poika vierastaakin isää kun se melkein aina töissä---[/QUOTE]
Joo. Se pekkasia viettävä isä jääköön kotiin, ja sä oot töistä pois. Mitä järkeä?

Ja lapsi vierastaa isää...hmmm, olisiko aika tehdä asialle jotain, antaa hiukan tilaa isällekin ettei lapsen tarvitsisi omaa isäänsä vierastaa?! :eek: Voisi alottaa vaikka siitä että isä hoitaa lapsen lääkärikäynnit tällä viikolla.

Jos oma isä ei täytä "joku tutumpi ihminen mukana"- kriteerejä niin sanoisin, että asiat on aika hullusti. Kyseessä ei ole edes eropari ja etäisä, vaan lähivanhempi, joka ei ole lapselleen tuttu, ja jota lapsi vierastaa. Huh.

Mutta joo, onnea ja menestystä perheellenne.
 
"vieras"
[QUOTE="joku";24929730]En jaksanut edes lukea noita kaikki viestejä läpi. Ilmeisesti monen teidän lapset ei ole vakavasti sairata, kun noin ajattelette.

Meillä on ja meille tuli peruutus aika isoon leikkaukseen puhelimella perjantaina n.klo 15:45.
Mies soitti töihin ja kertoi miten asiat on ja niin me lähdettiin sunnuntaina kohti leikkauskaupunkia. Mies sai töistä vapaata sen aikaa mitä oltiin siellä ja kela maksoi sille sen rahan mitä sai myös isyyslomalla. Mä itse olin vielä sillon äitiyslomalla niin en sitä rahaa saanut, mutta jos olisin ollut töissä olisin saanut.

Tsemppiä aloittajelle. Varmasti raskasta ja toivottavatsi kaikki kääntyy vielä paremmaksi![/QUOTE]

Tässä ei ole nyt kyse leikkauksesta. Kyse on seurantajaksosta osastolla/ tutkimuksista joita tehdään. Iso leikkaus olisi mielestäni vielä toinen tilanne.

Tämä on tutkimuskäynti ja toinen lapsen vanhemmista pääsee mukaan. Molempien ei tarvitse mennä.

Olisihan sitä kiva olla pois töistä mutta kun poissaolosta ei ole etukäteen sovittu niin silloin ei olla pois kuin pakottavan syyn takia. Tuo ei nyt minun mielestä ole sellainen. Lapsen isä pääsee sinne mukaan.

Ja toi asenne että mies ei ottais pekkasia on aika käsittämätön. Eikö nämä tällaiset ole järkevää järjestää siten kumpi helpommin sinne töistään pääsee? Miehen työnantajan ei ilmeisesti tarvitse palkata sijaista, AP:n työnantajan ilmeisesti täytyy?
 
"..."
no tässä nyt kävi niin että tulin juuri töistä kotiin, isä meni pojan kans sinne sairaalaan aamusta. ja minä lähden kohta ajeleen sinne. työnantaja sano että ilman muuta saa mennä ja pitääkin. todella kiva ,lämmin ja ihana ihminen oli. sanoi että voin olla nämä kaksi päivää pois töistä. korvaan ne jotenkin sitten:)
 
esimies
Hyvä, että asia järjestyi ja työnantaja ymmärsi. Itse ajattelen niin, että toivon työntekijöiden jatkavan meillä pitkään ja voivan venyä joskus tarpeen tullen. Mutta ei se joustaminen todellisuudessa tule yksipuolisesti kuin jonkin aikaa, joten yritän joustaa, kun tiedän työntekijällä olevan jotain tärkeää. Tällöin hän paljon todennäköisemmin joustaa jopa pyytämättä silloin, kun työpaikka sitä tarvitsee.
 
"hei"
[QUOTE="...";24934087]no tässä nyt kävi niin että tulin juuri töistä kotiin, isä meni pojan kans sinne sairaalaan aamusta. ja minä lähden kohta ajeleen sinne. työnantaja sano että ilman muuta saa mennä ja pitääkin. todella kiva ,lämmin ja ihana ihminen oli. sanoi että voin olla nämä kaksi päivää pois töistä. korvaan ne jotenkin sitten:)[/QUOTE]

Hienoa että asiat onnistuivat. =)
 

Yhteistyössä