mitähän tässä ny pitäis tehdä.. (roskishaamu)

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
...
Näin apteekin oman valmistaja selittää testiajan jälkeen tulevan viivan: Apteekin Raskaustestin herkkyys on asetettu siten, että 25 KY (kansainvälistä yksikköä)/ml antaa positiivisen tuloksen testin lukuajassa. Tämä pitoisuus saavutetaan yleensä noin 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Kuukautisten ollessa myöhässä, pitoisuus on yleensä noin 100 KY/ml.

Apteekin raskaustestiin voi ilmestyä reilusti lukuajan (10 min) jälkeen heikko, hyvin kapea viiva, jota ei pidä tulkita positiiviseksi tulokseksi. Siksi käyttöohjeessa on maininta "Älä lue testitulosta 10 minuutin jälkeen". Tämä epäspesifinen, lukuajan jälkeen muodostuva viiva johtuu virtsan muista ominaisuuksista (esim. pH) sekä virtsassa olevien muiden hormonien kuin raskaushormonin (hCG) vaikutuksesta. Jos virtsanäyte sisältää runsaasti LH-hormonia, jota erittyy ovulaation yhteydessä, Apteekin raskaustesti antaa aiemmin mainitun heikon, hyvin kapean viivan, mutta vasta reilusti lukuajan (10 min) jälkeen.
Vain lukuajassa syntyvä testiviiva tulee tulkita positiiviseksi tulokseksi. Suurin osa positiivisista tuloksista on luettavissa 5 minuutissa. Käyttöohjeen mukaisesti voidaan epäselvissä tapauksissa odottaa toiset 5 minuuttia. Jos tulos on negatiivinen 10 minuutissa, ei tämän jälkeen testitulosta tulisi enää lukea.

Ja tämän pongasin tästä keskustelusta: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/976327-roskishaamu/

testiMaisteri
[QUOTE="vieras";24593010]Sitähän muuten suositellaan, että alkoholi ja tupakka jätettäisiin jo siinä vaiheessa kun suunnitellaan raskautta. Mutta asiantuntijat ovat tietysti väärässä ja kaksplussalaiset oikeassa, siitä ei voi kiistellä. :D[/QUOTE]

Ei tupakointia ja alkoholin käyttöä muutenkaan suositella, eli tottakai näin myös raskautta yrittäessä. Mutta aika moni meistä kuitenkin kyseisiä tuotteita käyttää. Joten viisastelu sikseen.
On varsin turhauttavaa vältellä juhlia ja maljojen nostelua, tms. kuukaudesta toiseen vaikka ei edes ole vielä raskaana.

Kaikki meistä ei raskaudu kerrasta, ainakaan niin että raskaus kestäisi elävän lapsen syntymään asti, silloin ei jaksa tsempata vitamiini purkit kädessä ovislimoista villinä myös joka viikonloppu, kuukaudesta, pahimmillaan vuodesta, toiseen.

testiMaisteri
Mulla ei koskaan ole tullut Apteekin omaan haamua, viivanpaikkaa tai muutakaan ellei sen ole oikeasti aiheuttanut hcg. Tosin sulla on kiertopäivät noin pitkällä, niin kyseessä saattaisi olla kemiallinen raskaus ja vuoto alkaa ihan pian.

Mulla ei koskaan ole tullut Apteekin omaan haamua, viivanpaikkaa tai muutakaan ellei sen ole oikeasti aiheuttanut hcg. Tosin sulla on kiertopäivät noin pitkällä, niin kyseessä saattaisi olla kemiallinen raskaus ja vuoto alkaa ihan pian.
Mulla on juurikin apteekin omaan tullut suurin osa omista 'viivan paikoista' ja ne ovat olleet yleensä just tollasia harmaita viivoja.

mama the strange
Sain apteekin omaan selvästi punaisen viivan n. 10 minuuttia testiajan jälkeen. Viiva oli siis ihan selvä.
En ollut raskaana. Ja nyttemmin on selvinnyt, ettei edes kemiallisesta voinut olla kyse (raskaus mahdoton).

"humbe"
roskishaamuilija täällä...yhdestä APTEEKIN OMASTA testistä haamu, muut kome negaa ja menkat alko viikon päästä siitä...eli pitäisin todellatodella epätodennäkösenäm, että oot raskaana

Apteekin omalla tarkoitan ainoastaan sitä yhtä apteekin testiä, joka on nimeltään apteekin raskaustesti ja myydään vaaleansini-valkoisessa paketissa.
Apteekin omia on monia, ihan oikeasti. On myös sellainen mikäo nvalkovihreässä boxissa.. Mä oon kerran tännekin laittanut kuvan missä oli kaksi erilaista apteekin omaa kun joku ei uskonut ja mulla sattu olemaan molemmat tallella.

Tällaset testit ovat löytyneet 'apteekin omista':

http://1.bp.blogspot.com/-Hqv1gisGXI8/TjPIAhZt1gI/AAAAAAAADoE/3JiCLeyqd84/s320/apteekin+raskaustesti+hein%C3%A4kuun+lopussa+2011.jpg

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/61023/2085063.jpg

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/17548/1237915671_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olin jo rv 10 ennen kuin sain tietää olevani raskaana, menkat tuli ja oli siis ihan normaalit. Muutaman kerran alkuraskauden aikana join ja lääkärit silloin vakuuttelivat, ettei mitään haittaa ole ehtinyt tapahtua eikä ollutkaan. Onneksi. Kyllähän sitä silti mietti, että jos kuitenkin on jotain tullut.

Ei varmasti noiden kaikkien testien myyntinimi ole apteekin raskaustesti. Se ei tee testistä apteekin omaa, että se myydään apteekissa, huokaus..
Voi urpo... Ei tietenkään tee! Kyllä ne on kaikki myyty ihan nimikkeellä apteekin raskaustesti, paketissa nimi.

Huomasin googlettamalla että siinä sinisessä lukeekin apteekin raskaustesti ja siinä toisessa lukee apteekin oma-raskaustesti!

Viimeksi muokattu:
"a.p"
täällä onkin tullut vielä paljon viestejä.. Mikä testi mahtaisi olla luotettavin?
Täällä puhuttiin, että on kahdenlaista apteekin testiä, tekemäni testi oli väriltään sinivalkoinen.

[QUOTE="a.p";24593670]täällä onkin tullut vielä paljon viestejä.. Mikä testi mahtaisi olla luotettavin?
Täällä puhuttiin, että on kahdenlaista apteekin testiä, tekemäni testi oli väriltään sinivalkoinen.[/QUOTE]

Kyllä ne kaikki on luotettavia, se ei tee testistä epäluotettavaa jos käytät sitä väärin ts. luet testituloksen testiajan jälkeen vastoin käyttöohjeita :p

Mun mielestä noi apteekin testit on parhaita ja edullisia, tietysti jos voit kokeilla sitä clear bluen digitaalista niin ei ainakaan tule haamuja :D

...
Apteekin oma oli ennen uudistusta hyvä, siloin kun siinä oli molemmille viivoille oma ikkunansa. Mutta tuo uusi antaa kyllä helposti testi ajan jälkeen viivoja jotka ei tarkoita mitään. ja sen takia ohjeissa ukee että tulosta ei tue tulkita testi ajann jälkeen, niinkuin kaikissa testeissä. Itsekkin oon saanu selvän viivan (punaisen) siihen testiajan jälkeen. Niitä on kiva tiirata sen ajan jälkeen, mutta jos siihen se toinen viiva ilmestyy, se ei mitään tarkoita.

[QUOTE="a.p";24593047]Testi oli apteekin oma raskaustesti[/QUOTE]

Tosta testistä semmonen varotuksen sana, et mulla itsellä sen viiva ei meinannu vahvistua millään.

Menkkojen alkupäivänä oli toooooooooooooooooooooosi hailea pienen pieni kaponen värillinen viiva siinä toisen viivan toisessa reunassa. Kontrolliviiva normaali. Kaks päivää myöhemmin se oli edelleen ihan yhtä kapea, hädin tuskin havaittavissa oleva haamujen haamu. Odotin vuodon alkavan, en uskonut raskauden jatkuvan, mutta vein tuon poitsun just päikkäreille..

Apteekin omia on monia, ihan oikeasti. On myös sellainen mikäo nvalkovihreässä boxissa.. Mä oon kerran tännekin laittanut kuvan missä oli kaksi erilaista apteekin omaa kun joku ei uskonut ja mulla sattu olemaan molemmat tallella.

Tällaset testit ovat löytyneet 'apteekin omista':

http://1.bp.blogspot.com/-Hqv1gisGXI8/TjPIAhZt1gI/AAAAAAAADoE/3JiCLeyqd84/s320/apteekin+raskaustesti+hein%C3%A4kuun+lopussa+2011.jpg

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/61023/2085063.jpg

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/17548/1237915671_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg
Musta toi vika testi näyttää joko First Signalilta tai sit siltä Acon 10 -testiltä. Tuo ylin (sinivalkonen) on se, jolla poitsun testasin.

Ja tosiaan, kun raskaana olin, kyllä siihen väriä selkeästi tuli (ei ollu harmaa), mutta todella hailakasti ja hankalasti havaittavasti.

testiMaisteri
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24593729:
Musta toi vika testi näyttää joko First Signalilta tai sit siltä Acon 10 -testiltä. Tuo ylin (sinivalkonen) on se, jolla poitsun testasin.

Ja tosiaan, kun raskaana olin, kyllä siihen väriä selkeästi tuli (ei ollu harmaa), mutta todella hailakasti ja hankalasti havaittavasti.
Jep. siksi vähän epäilenkin, että tässä menneet testit sekaisin.

Yhteistyössä