Mitähän ihmettä työhaastattelussa pitäisi oikein vastata, että kelpaisi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Miksi haluat juuri meille töihin?"

Niin joo, yritäpä siinä sitten keksiä jotain olennaista, mikä tekee juuri tästä työpaikasta niin poikkeavan kaikkiin muihin saman alan todennäköisesti hyvin samanlaisiin työpaikkoihin verrattuna.

"Miksi meidän pitäisi valita juuri sinut"

Hyvä kysymys, etenkään kun en itsekään tiedä. Yritä nyt siinä todistaa paremmuutesi muihin nähden, kun tiedät jo valmiiksi, että samaa paikkaa hakee todennäköisesti ihmisiä, joilla on yhtä hyvä vieläkin parempi koulutus ja osaaminen kuin sinulla itselläsi. Ja jotka luonteeltaankin varmasti sopivat paremmin rekrytoijan mielestä kyseiseen työhön

"Kerro jotain esimerkkejä, missä osaamisesi on tullut erityisesti esille."

Mitä kertoa, kun niitä esimerkkejä ei kerta kaikkiaan ole. Viimeiset vuodet olen tehnyt erittäin rutiininomaista työtä, jossa päivät ja työtehtävät eivät juuri toisistaan eroa. Ei minulla kerta kaikkiaan ole ollut sellaisia työtehtäviä, joissa olisin erityisesti päässyt loistamaan osaamisellani ja mikä erottuisi muista.
 
vierailija
Jos olet työtön työnhakija, niin suosittelen tutkimaan onko paikkakuntasi TE-keskuksella tarjolla uravalmennusta. Itse sain tuollaisesta valmennuksesta paljon apua vastaaviin oman osaamisen sanoittamisen ja työnhaun haasteisiin! 😊
 
vierailija
"Miksi haluat juuri meille töihin?"

Niin joo, yritäpä siinä sitten keksiä jotain olennaista, mikä tekee juuri tästä työpaikasta niin poikkeavan kaikkiin muihin saman alan todennäköisesti hyvin samanlaisiin työpaikkoihin verrattuna.

"Miksi meidän pitäisi valita juuri sinut"

Hyvä kysymys, etenkään kun en itsekään tiedä. Yritä nyt siinä todistaa paremmuutesi muihin nähden, kun tiedät jo valmiiksi, että samaa paikkaa hakee todennäköisesti ihmisiä, joilla on yhtä hyvä vieläkin parempi koulutus ja osaaminen kuin sinulla itselläsi. Ja jotka luonteeltaankin varmasti sopivat paremmin rekrytoijan mielestä kyseiseen työhön

"Kerro jotain esimerkkejä, missä osaamisesi on tullut erityisesti esille."

Mitä kertoa, kun niitä esimerkkejä ei kerta kaikkiaan ole. Viimeiset vuodet olen tehnyt erittäin rutiininomaista työtä, jossa päivät ja työtehtävät eivät juuri toisistaan eroa. Ei minulla kerta kaikkiaan ole ollut sellaisia työtehtäviä, joissa olisin erityisesti päässyt loistamaan osaamisellani ja mikä erottuisi muista.
Käännä rutiininomaisten tehtävien teko vahvuudeksi. Siedät toistoa ja tylsyyttä, pystyt tasalaatuiseen työhön, et juokse jatkuvasti uuden perässä.
 

Yhteistyössä