mitä yleensä laitatte täytekakun sisään. ja millä kuorrutatte?

  • Viestiketjun aloittaja ksgkoj
  • Ensimmäinen viesti
PuoliQ
Viimeksi tein pojan synttäreille elämäni parhaimman kakun.

Toiseen väliin laitoin hiukan mansikkahilloa, siivutettuja mansikoita ja kermavaahtoa
ja toiseen väliin valkosuklaa-nougatmoussea. (saa kaupasta pussissa, senkun vaan vatkaa)

Oli ihan PIRUN hyvää! (ja helppoa!)
 
Rukoilijasirkka
Mä tykkään vattu-rahka-kermavaahdosta siellä sisällä. Siihen sopii päälle hyvin kinuski, ei tule liian äitelä, koska vattu täyte on hapahkoa.

Minusta hillolla täytetyt on kaameita.
 
Kerma-rahka siihen sekoitetaan pieniä persikanpaloja. Ensin aprikoosihillo ja sit tää toinen täyte. On hyvää!!:p Ja sitten joskus puristin lime-mehua sekaan, raikastaa kivasti:) Päälle kerma.
 
Tykkään kokeilla erilaisia täytteitä ja aika usein kakkublogeista etsin vinkkejä hyviin täytteisiin.
Tosi suosittu on ollut banaani-vaniljakreemi-daim-täyte. Sitä siis pyydetään, jos jollekin teen kakun.
 
mie
Mulla ei ole mitään yleensä täytettä vaan tykkään kokeilla aina uusia juttuja, toki on jotain hyväksi koettuja joita tehdään uudestaankin. Viimeisimmät täyteet on ollu valkosuklaa-limetäyte, oli Meidän perhe lehdessä se ohje. Sitten tykkään kuningatarmoussesta johon lisäksi kokonaisia mustikoita. Päälle tulee joko kermaa tai suklaakuorrutus, joskus myös marsipaani tai sokerimassaa, millon mitäkin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä tykkään vattu-rahka-kermavaahdosta siellä sisällä. Siihen sopii päälle hyvin kinuski, ei tule liian äitelä, koska vattu täyte on hapahkoa.

Minusta hillolla täytetyt on kaameita.
Monet laittaa sitä hilloa ihan sikana.

Sitä kun riittää ihan vähänkin...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä tykkään vattu-rahka-kermavaahdosta siellä sisällä. Siihen sopii päälle hyvin kinuski, ei tule liian äitelä, koska vattu täyte on hapahkoa.

Minusta hillolla täytetyt on kaameita.
Monet laittaa sitä hilloa ihan sikana.

Sitä kun riittää ihan vähänkin...
Mun mielestä se vähänkin on liikaa. Ei ole oikein raikastäyte semmoinen. Pahin mun mielestä on se, että on hilloa vähän ja kitsaasti kermaa ja se on sit se täyte.
 
vieras
Mä olen pari kertaa tehnyt täytteet Kinuskikissan ohjeilla. Ekalla kerralla tein mansikkamoussen ja valkosuklaamoussen, toisella kerralla mansikkamoussen ja maitosuklaamoussen. Tosi hyvää ja vieraat kehuivat kovasti :) Kannattaa googlata Kinuskikissa ja hänen sivuiltaan täytteet, siellä on kaikkea ihanaa! Ja nuo täytteet on tosi helppoja tehdä :)
 
Mä laitan useasti vaniljavaahtoa ja vadelmahilloa, jossa on runsaasti vadelmia joukossa. Ei oo liian makeeta. Täytän kakun aina edellisenä päivänä ja vadelmat laitan hillon sekaan kohmeisina. Kostutan kakun yleensä pillimehuilla.. Esim. vadelma, mansikka tai päärynä.
 
vieras
Paras tekemäni kakku oli täytetty sitruunakiisselillä ja kermalla, pinnalla oli kermavaahto ja kookoshiutaleet. Myös vauvansoseet ovat ok, samoin rahkatäyte. Banaani on ihan hyvää, jos tummuminen ei sinua häiritse. Minäkin karsastan hilloa liiallisen makeuden takia. Hyvän kakun salaisuus on mielestäni kunnollinen kostutus. Esimerkiksi sitruunalimsa ei värjää kakkupohjaa, ja siihen kun lisää sitruunamehua niin ei mene liian äiteläksi.
 
e
Kermavaahtokin on ihan hauskaa kakun välissä, jos siihen raastaa esim. omenaa joukkoon, on vähän raikkaampi. Ja rahka-kermavaahto-sekoitus on myös raikkaampaa kuin normikerma.
 

Yhteistyössä