Mitä veisin lahjaksi juuri synnyttäneelle äidille, jonka vauva ei ehkä jää eloon?

  • Viestiketjun aloittaja 2n äiti
  • Ensimmäinen viesti
2n äiti
Ystäväni saa piakkoin vauvansa (laskettu aika lähestyy) ja hän on jo pitkään tiennyt, että vauva ei ehkä jää eloon. Haluaisin silti muistaa vasta synnyttänyttä perhettä jotenkin, on mun parhaita ystäviä. Mikä voisi olla sopiva lahja?

Itellä lyö ihan tyhjää. Olen siksikin jo etuajassa liikkeellä, kun tiedän, ettei sit kiireellä kuitenkana keksi mitään kivaa. Itse sain lähinnä vauvanvaatteita.
 
minä ainkin olsiin loukkaantunut lahjoista. Mulle olisi ollut tärkrää , että joku juttelee... sairaalasa sainkin juttukaveria villen kuoleman jälkeen. Ei mua haitannut vaikka olin smalal osastollavauvojen kanssa, päinvastoin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä kukat ja tuo enkeli olisi tosi kiva.
Saanko udella miksi pieni ei ehkä selviytyisi?
Jaksuja myös sulle *hali*
En haluaisi kertoa kauheesti heidän asioistaa, mutta vauvalla on vakavia vaurioita/kehityshäiriöitä keuhkoissa.
 
Tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
minä ainkin olsiin loukkaantunut lahjoista. Mulle olisi ollut tärkrää , että joku juttelee... sairaalasa sainkin juttukaveria villen kuoleman jälkeen. Ei mua haitannut vaikka olin smalal osastollavauvojen kanssa, päinvastoin.
Tää on niitä ikuisuuskysymyksiä joiden vuoksi on hyvin vaikea toimia. Yks tykkää yhdenlaisesta huomioimisesta ja toinen taas toisenlaisesta. Vaikeaa, vaikeaa tietää.

 
itse...
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja itse ajattelisin:
ihan mitä vaan, mitä veisit kelle tahansa synnyttäneelle äidille..
Tavallaan joo, mutta me esim saatiin synnärille jo lahjaksi 70-senttisiä vaatteita, kun tiedossa oli että vaatepuoli on aika lailla reilassa ja kasvaahan se lapsi... Niin jos ei kasvakaan, ja sen tietää etukäteen, tuo isojen vaatteiden vienti ainakin olisi aika herjaa
no toi on ehkä ainoa sellainen asia, mitä itsekin karsisin listalta. meinasin lisätä tohon viestiin, mutta oli niin itsestäänselvyys.

 
vieras
minä en välttämättä haluaisi mitään enkeli lahjaa, sitten vasta jos vauva ei jää eloon. jotenkin kokisin sen enkelin kurjana juttuna,vaikka oliskin sit se suojelusenkeli..tulis vaan mieleen et nyt se jo pitää meidän vauvaa enkelinä vaikka olis elossakin..
 
Syltty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä en välttämättä haluaisi mitään enkeli lahjaa, sitten vasta jos vauva ei jää eloon. jotenkin kokisin sen enkelin kurjana juttuna,vaikka oliskin sit se suojelusenkeli..tulis vaan mieleen et nyt se jo pitää meidän vauvaa enkelinä vaikka olis elossakin..
Peesi tälle. Ja voimia sinullekin ystäväsi vaikean tilanteen vuoksi! Olisipa kaikilla noin ihana ja ajatteleva ystävä :)
 
Joo,musta nuo kaikki enkelijutut on vähän kuin ennustaisi kuolemaa...
En tykkäis ite.
Vaikea...

Nalle,ennemmin jotain mitä muutenkin sillä todella iso suru siitä jää jos vauva kuolee.Surutyössä auttaa käydä läpi niitä lapseen liittyviä tunteita ja tavaroitakin.
Veisin vaikka jonkun soittorasian,siitä jäisi vanhemmille konkreettinen muisto vauvastaan.

Mulla siskolla oli sellainen soittorasia jossa joutsenet meni ympyrää.Hänen kuoleman jälkeen oli iso lohtu sitä soittaa ja itkeä.Sillä itkeä pitää että saa surun surtua.

 
vinci
jos löytyis enkeli valokuvakehys niin sehän olis hyvä .
olis samassa suojelusenkeli jos jää eloon tai jos lapsi ei selviä niin kyllä ne varmaan sitä kuvia on ottanut niin sais edes sen lapsen kuvan kun se enkelinä on taivaalla tyyliin...
mun mielestä sopis!
tai sit enkeli patsas ja kukkia...

oma tuki tietysti tärkeintä ja jos heillä lapsia ennestäänm niin arjessa auttaminen!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Kukkia, suklaata ja sympatiaa. Pienelle ehkä nalle, jos ei itse jää siitä nauttimaan, niin onpahan yksi kallis muisto lisää vanhemmille.
Näin mäkin tekisin.
Enkeli on jotekin liian suora vihjaus, että teidän vauva on kuolemassa.... MUN MIELESTÄ!
 

Yhteistyössä