Mitä veikkaat, saatko sinä tai läheisesi koronatartunnan? Kirjoita alle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä luulet, saatko sinä, sinun puolisosi, sinun lapsesi koronatartunnan? Kirjoita joo tai ei sekä joku nimimerkki alle vaikka et olisi rekisteröitynyt. Sitten voidaan kuulauren päästä kysellä uudestaan näiltä nimimerkeiltä, että onko tilanne muuttunut.

Minä epäilen että me ei saada sitä.
T. Viiksityyny
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Toivon ettei vanhempani saa sitä koska ovat jo iäkkäitä. Enkä itsekään halua sitä koska puolustusmekanismissani on valitettavasti vikaa.

Ja vaikka olisinkin terve aikuinen niin en siltikään olisi huoleton ja haluaisi kokeilla tautia, koska siitä ei tiedä mitä se pidemmän päälle aiheuttaa.. On raportoitu reikiä keuhkoissa, munuaisten vajaatoimintaa..
 
Kyllä tuollainen riski on olemassa sitten kun ollaan kunnon epidemiassa. Minä voisin hoitaa elämääni "kotikaranteenistakin" mutta lasten takia todellinen eristäytyminen ei onnistu. Huolissani olen vanhemmistani - ikä on kuitenkin se suurin riskitekijä ja toisella heistä vielä perussairauskin.

Ihan mahdollisena pidän sitäkin, että joku vakituinen palstakirjoittaja paitsi sairastuu myös menettää henkensä.

Milanolainen Instagramtähti esittelee suojautumistaan
 
vierailija
Kyllä tuollainen riski on olemassa sitten kun ollaan kunnon epidemiassa. Minä voisin hoitaa elämääni "kotikaranteenistakin" mutta lasten takia todellinen eristäytyminen ei onnistu. Huolissani olen vanhemmistani - ikä on kuitenkin se suurin riskitekijä ja toisella heistä vielä perussairauskin.

Ihan mahdollisena pidän sitäkin, että joku vakituinen palstakirjoittaja paitsi sairastuu myös menettää henkensä.

Milanolainen Instagramtähti esittelee suojautumistaan
Näyttää vähän bane maskilta.
 
Kuinka pitkäksi aikaa täytyy eristäytyä muusta maailmasta, ettei saa tartuntaa? Seuraavat kaksi vuotta?
Ei covid-19 tule maailmasta katoamaan paitsi siinä tapauksessa, että kehitettäisiin tehokas rokote ja se anettaisiin suurimmalle osalle maailman väestöstä. Mutta lähiaikoina tilanne riippuu paljon siitä, mitä asuinpaikkasi viranomaiset ja kansalaiset tekevät. Kesän vaikutus on myös vielä tuntematon - monet virusepidemiat heikkenevät kesäisin. Esim. Suomessa oletan ainakin koko loppuvuoden olevan tartuntariskin aikaa, jos "kriittinen massa" eli 50-100 sairastunutta lähiaikoina saavutetaan, länsinaapurimme Ruotsi on tuon rajan jo saavuttanut.
 
vierailija
Olen varma, että sairastun. Työssäni joudun kohtaamaan niin paljon ihmisiä, jotka aivastavat/yskivät suoraan päin minua. Mikä siinä on niin vaikeaa olla pärskimättä toisen päälle? Vai onko se ihan vittuilua?
 
Todennäkösesti en, mutta tänne vaan!
Pilipalitaudeista on ennenkin selvitty.
Ainut että lasten mummolaan ei ole sit asiaa, mutta samoin me toimittaisiin, oli noro tai kausi-influenssa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mitä luulet, saatko sinä, sinun puolisosi, sinun lapsesi koronatartunnan? Kirjoita joo tai ei sekä joku nimimerkki alle vaikka et olisi rekisteröitynyt. Sitten voidaan kuulauren päästä kysellä uudestaan näiltä nimimerkeiltä, että onko tilanne muuttunut.

Minä epäilen että me ei saada sitä.
T. Viiksityyny
Jos ennustetusti, 60-70% kansasta sairastuu, niin todennäköisyys on melkoinen että joku 4 hengen perheestä sairastuu, ja sairastuttaa siinä samassa muutkin. Suomessa kun ei takuulla saada maahantulijoita 2 viikon karanteeniin kuten Israelissa. Italian korona-alueiltakin pääsivät tänne ilman kuumeen mittausta tai karanteenia, jonka syy Suomen synkistyvä tilanne on. Talouden eli EK:n ja Etlan päätäntävallan takia Suomen julkiset paikat saadaan karanteeniin vasta kun koronaa on jo tuhansilla ja silloin tilanne on kuin Italiassa nyt.

Lue uusimmat tiedot koronaviruksesta: Suomessa kymmenen uutta tartuntaa, Italiassa lähes sata uutta uhria
https://yle.fi/uutiset/3-11212596

9.3. klo 20.56 Israel määräsi ulkomailta tulevat eristykseen
Israel on määrännyt kaikki ulkomailta saapuvat kahdeksi viikoksi omaehtoiseen eristykseen. Pääministeri Benjamin Netanjahu ilmoitti, että määräys astuu voimaan välittömästi.

Israelin median mukaan ulkomaalaiset päästetään maahan vain, jos he pystyvät osoittamaan voivansa järjestää kahden viikon eristyksen itselleen.

9.3. klo 19.42 Italiassa lähes sata uutta uhria
Italiassa koronavirukseen kuolleiden määrä on noussut lähes sadalla. Viranomaisten mukaan tautiin on kuollut 463 ihmistä, kun vuorokautta aikaisemmin menehtyneiden määrä oli 366.

Koronavirukseen on Italiassa sairastunut yli 9 172 ihmistä, kun vielä eilen tiedossa ollut sairastuneiden määrä oli 7 375.
 

Yhteistyössä