Mitä vauvalle nyt ulos päälle?

  • Viestiketjun aloittaja "pippa"
  • Ensimmäinen viesti
"pippa"
6kk vauva, ulkona +14, melko pilvistä vähän jostain aurinko pilkistää..
ja olen neuvoton mitä laittaisin vauvalle vaunuihin päälle kun mennään puistoon..
kun näyttää että muut jo käyttää villaa ja fleeceä, me on menty body, legginssit + collegehaalari asulla.. onks se liian vähän jo?:0
 
"tiiu"
Vaihda kollariasu fleecepukuun,tumput,töppöset ja pipo on myös hyvä olla. Riippuu niin vauvasta ja siitä tuleeko koppaan,otatko vauvaa ulos vaunuista jne. Meidän 5kk on päällä body,potkarit,tumput,töpöset,pipo ja välikausihaalari.
 
Jos vauvalla on lämmin, niin sopivasti on vaatetta. Vauvat ovat tosi yksilöllisiä lämmönsäätelyissään. Esikoinen tarvitsi vauvana sisälläkin tumput, tuplasukat ja kaksi vaatekerrosta, jotta niska oli lämmin, toinen samaan vuodenaikaan syntynyt paistui, jos edes se ensimmäinen vaatekerros sisälsi velouria. Ja tämä kolmas, vaikka eri vuoden aikaan syntynyt onkin, tuntuu menevän siinä välissä, lähempänä keskimmäistä.

Minä äsken tuuppasin parikuisen ulos nukkumaan makuupussissa, tytön päällä on reilunkokoinen kypärämyssy hartioita lämmittämässä, villamyssy, tumput ja villasukat plus sisävaatekerta l. potkarit,paita ja sukat. Lämpöä 7 astetta ja eilen samalla varustuksella samassa lämmössä oli tyttö lämmin ja nukkui hyvin.
 
Meillä kohta 3kk nukkuu ulkona vaunuissa päällään body, sukkikset ja ohut trikoinen jalkaterätön potkari päällä. Ulkovaatetta on fleecehaalari, tumput, villasukat ja ohut hattu.
Koska ulkona olikin kosteampaa kuin kuvittelin niin nakkasin päälle vielä ohuen trikoisen peiton.
Ulkona 11 astetta lämmintä ja todella kylmän kosteaa ja tuulee joka suunnasta puuskittain. Tuolla varustuksella nukkunut nyt kohta tunnin, niska tuntuu sopivalta.
 
"vieras"
Kyll mun mielestä tarttee jo sen fleecepuvun! Collarikangas on tosi viilee, ei pidä lämpöä. mene itte nukkumaan ulos verkkarit päällä,äläkä liiku yhtään, niin huomaat miten viilee tulee.

Eli fleecehaalari, villasukat, lämmin pipo, ehkä peitto päälle kun nukkuu.
 
apeee
Niin siis tottakai meillä oli pipot ym, en vain maininnut sitä kun ajattelin sen olevan itsestään selvää!:)
collegellä me viel mentiin ja ihan oli lämpöinen neiti, tää varmaan sit jotenki kuumaverinen kun yölläkin vielä nukkuu pelkässä vaipassa ilman peittoo, muuten tulee kiukku!:)
 

Yhteistyössä