Mitä vastaatte lapsiutelijoille?

• Viestiketjun aloittaja "Maikki84"
  • Ensimmäinen viesti
vela
mä sanon et vedä kuule puukolla alavatsas auki, käännä, kursi kiinni ja yritä sen jälkeen hedelmöittyä. yhtä todennäköistä se on mulle että sen mukaa kannattaa odottaa.

"vvvv"
[QUOTE="sipsi";30300138]Pahimmalle kysyjälle sanoin aikanani, "kun tietäisit, kuinka paljon olen asian vuoksi itkenyt, tuskin kyselisit." Ei kysellyt sen koommin.[/QUOTE]

Miksi pitää vastata noin rumasti?

Ensin vastasin, että kunhan koulut on käyty (mentiin naimisiin kun olin 21v) Sitten vastasin, että toiveissa on mutta ei niitä näköjään noin vaan tehdä. Kyselyihin toisesta vastasin, että tulee kun on tullakseen. Nyt meillä on tyttö ja poika ja ihmiset lähinnä toteavat, että nythän teillä on lapset tehty kun on yks kumpaakin. Tämä mua kyllä hämmästyttää, eikö saisi haluta enempää lapsia kun on "sukupuolikiintiöt" täynnä?

"vvvv"
Niin siis metsähän ei mitenkään vastaa takaisin. Kyllä tollasten äänien kuuleminen ja epäkorrekti käyttäytyminen vaikuttaa enempi joltain psykoosilta.
Jos luulee että mettä jotain juttelee takas, nii kannattaa nyt ensin tarkistaa että on muistanu ottaa ne e-pillerit ja sit hakeutua hoitoon

"Mie"
Laspsettomuuden syyt on niin monelle asiaan perehtymättömälle niin outo asia, etten jaksanut kaikille luennoida munasarjoista, niiden toiminnasta ym. Enkä jaksanut kuunnella niitä "hyviä" neuvoja mitä ladeltiin, kun muutamalle lapsettomuudesta kerroin. Siksi aloin väistellä uteluja mitä erilaisin tavoin.

Meille tuli uusi kollega joku aika sitten. Sen sorttinen ihminen, ettei keltään jää kuulematta mihin aikaan lapsi on käynyt yöllä vessassa ja mitä lapsille on tarhaan puettu päälle. Kysyi sitten kerran multa, että kun ei ole kuullut mun puhuvan lapsista, aionko vielä hankkia lapsia. Totesin että en missään nimessä. Se ei hänelle riittänyt, vaan piti alkaa kysellä miksi en koska hänen lapset on niin ihania ja hän ei osaisi elää ilman heitä. Vastasin sitten että en halua lähteä siihen vaippa-yösyöttö-päiväkotirumbaan enää kun mun nuorimmainenkin on 19v.

En vaan ole sellainen ihminen jota huvittaa työkavereille puhua kotiasioista tai lapsista. Ihan mukavaa sakkia ne on, mutta ei ne ole mun ystäviä vaan me tehdään töitä yhdessä

"M33"
[QUOTE="M33";30301091]"Se on yksityinen asia."[/QUOTE]
Näin siis siinä tapauksessa, että utelija on vieras tai muuten sellainen, etten halua hänen kanssaan asiasta keskustella. Lähimmät kyllä tietävät, ettemme aio lapsia hankkia. Myös hämmästynyt "Miksi ihmeessä meidän pitäisi hankkia lapsia?" on toiminut. Toistaiseksi en ole saanut ainuttakaan hyvää vastausta.

"sipsi"
[QUOTE="vvvv";30300164]Miksi pitää vastata noin rumasti?[/QUOTE]

En kolmannen keskenmenon jälkeen jaksanut enää vastata ystävällisemmin, tosin varmaan 20 kertaa sitä ennen olin selittänyt kuinka kovasti lapsia toivomme. Ja miten pahoillamme olemme, kun se asia ei meillä helpoimman kautta järjesty.

No, nykyään ajatellen ikivanhoja asioita jo. Mukavaa viikonloppua :)

En ymmärrä...
[QUOTE="vvvv";30300164]Miksi pitää vastata noin rumasti?[/QUOTE]

Mikä tuossa oli rumasti sanottu? En nimittäin ymmärrä. Mitä rumaa on totuudessa? Käytöstavaton saa siis olla, ja saa kysellä ihmisten henkilökohtaisia asioita, mutta ei saa vastata totuudella?

Outo, outo maailma.

Ei oo, ei tuu.
Alkuperäinen kirjoittaja mä....;30300382:
Ei tollasia yksityisasioita pidä kertoa, sano, että ette halua lapsia.
On varmaan vaikea tajuta kuinka paljon pahennusta kanssaihmisissä voi aiheuttaa kun vastaa rehellisesti ettet halua/et ole koskaan halunnutkaan lapsia. Mielestäni se on aivan yhtä yksityinen asia kuin se että minut on steriloitu.

Tehokkaimmaksi olenkin havainnut yhdistää nämä kaksi asiaa toteamalla kysyjälle että en halua lapsia ja sen vuoksi olen teettänyt sterilisaation.

vierass
Sanoisin että lapsia tulee sitten kun on niiden aika. Ei sitä tarvitse sen tarkemmin selittää. Tai sitten voi todeta että jos luoja suo ja haikara tuo :)

Nykyään kun minulta vielä harvakseltaan kysellään tuleeko lisää lapsia, vastaan rehellisesti että ei tule. Minua ei utelut haittaa, mutta ymmärrän että eri tilanteessa olevia ihmisiä haittaa. Itse en koskaan kysy toisten lastentekopuuhista. Hyvät ystävät kertovat kyllä itse jos haluavat.

Yhteistyössä