Mitä vaippoja käytät lapsellasi?

  • Viestiketjun aloittaja "lili"
  • Ensimmäinen viesti
"lili"
Eli ihan mielenkiinnosta kyselen minkä merkkisiä vaippoja lapsesi käyttää ja millä perusteella merkin valitsit? :) ja lapsen ikä? Meillä 4kk poitsulla pampersit käytössä, liberoita ja muumivaippoja välillä koitettu mutta ei olleet yhtä hyviä..
 
"hoplaa"
Pääsäntöisesti kestoja, mutta muuten muumivaippoja. Niiden kotimaisuuden ja "ympäristöystävällisyyden" vuoksi. Eivät ole niin muotoiltuja kuin pamppersit ynnä muut monet, mutta eivät myöskään haise niin vietävän kamalalle.
 
muumit!!
Muumivaippoja käytetty koko lapsen ikä (kohta 2 v). Valittiin nämä siksi kun ovat kotimaisia ja ympäristöystävällisempiä kuin pampersit ja liberot sun muut ulkomaan tuonnit. Ovat ehkä liberoita ja pamperseja alkeellisempia mutta loistavasti on joka malli toiminut. Minusta sen kertakäyttöisen kaatopaikalle nakattavan vaipan pitääkin olla mahdollisimman yksinkertainen ja vähällä tehty, en ymmärrä oikein hienoksi koristeltuja värikkäitä geelimömmövaippoja ollenkaan... :(

Meillä lapsi on aika tanakka ollut aina, ja muumivaippojen muoto on hänelle passannut mukavasti. Kaverin oikein hento laiheliini ei muumeja voinut käyttää kun falskasivat aina.
 
Tällä hetkellä Toujours. Lisäksi käytetään Xtra-vaippoja sekä Liberoja. Kaikki edellämainitut on todettu meidän muksulle sopiviksi, joten hinnan mukaan yleensä valitaan. Tai ihan vaan kaupan, missä nyt satutaan käymään.
 
Pamperin active fit, koska ne on yksinkertaisesti parhaita. Sopii parhaiten malliltaan, ei tunnu muovisilta, ei hiosta eikä aiheuta ihottumaa. Lapsi on nyt 1v8kk. Toinen vaippa mikä on lähes yhtähyvä on huggies, mutta sitä on niin huonosti saatavilla että harvoin tulee sitä ostettua.
 
"vieras"
Enimmäkseen kestoja (Fuzzi Bunz ja Myllymuksujen), öisin ja tarpeen mukaan muutenkin Liberon teippi- ja housuvaippoja. Pamperseja kokeiltiin ihan vauvana, ja ne istuivat meidän lapselle huonosti ja haisivat ihan kamalalle, en edes halua tietää mistä myrkyistä se löyhkä tuli (enkä nyt väitä että Liberot olisivat sen myrkyttömämpiä, mutta ne sentään haisee lähinnä paperille eikä pistävälle). Niitä Lidlin housuvaippoja on myös testattu, toimivat kyllä, mutta vyötärökappale oli jotenkin "koppuraisempi" kuin Liberoissa, ja Lidl ei ole meidän säännöllisessä käytössä muutenkaan.

Housuvaipat on ollut käytössä siitä lähtien kun lapsi on seissut sen verran tukevasti, että ne on saanut helposti nykäistä jalkaan. Mies suosii housuvaippoja, minä teippareita (minusta housut valskaa öisin herkemmin, ja päivällä teippari on helpompi vaihtaa kun ei tarvitse riisua housuja).
 
Iguleen cuddlebunseja ja itse tehtyjä pul-kuoria sekä itse tehtyjä taskuvaippoja. Cuddleista oon tykännyt kivojen kuosien ja nopean kuivumisen vuoksi, taskuvaipat taas on helpot valmiiksi täytettyinä.
 
---
Isommalla kestot, pienemmälle en viitsinyt investoida 20-30 newborn-kokoista kestovaippaa, jotka kumminkin käyvät kuukaudessa pieniksi. Nyt pienemmällä on päällä pampers, ja mietin että miten mä haistan tuon löyhkän läpi milloin kakka tulee.
 
muumi ja libero housuvaippoja, teippivaipat on ollut pampersia, huggies tai libero myös ollut käytössä. Meillä on oikeastaan kaikki toimineet, joten ostan tarjousten mukaan ja mitä milloinkin...

Taidan ostaa muumi-housuvaippoja nyt jatkossa, sopii meille ja tyttö tykkää muumeista.
 
Olen hyviksi todennut hinta-laatusuhteeltaan Lidlin Toujours vaipat! Koko 4-8kg menee jo tälle viisikiloselle tytsylle hyvin (ikä 3kk).

Mut ei Liberoissa tai Pampereissakaan mitään vikaa ole...

Kestoillut olen myös. Vielä on vähän vaikee sanoa , että mikä merkki ois paras kun on tämmöstä kokeilua menossa. Fuzzit on vielä liian isoja. ImseVimsen all i one- ihan ok kun on vähä lisäimuu mukana :eek:
 

Yhteistyössä