Mitä tykkäätte tästä blogista?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ääliö
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun mielestä on vastenmielistä, että joku suomalainen nainen pukeutuu vapaaehtoisesti huiviin kun jossain maissa arabinaiset yrittävät päästä hunnuttamisen turhasta tavasta.
Mun mielestä on todella vastenmielistä että sunkaltasia ahdasmielisiä on edes olemassa! Muuta jonnekki korpeen ja katsele puita, eiköhän se elämän totuus sullekkin valkene

wolt
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Missä tuolla on sottaista
http://herkku.wordpress.com/category/ruokia-maailmalta/aasialaiset-ruokia-maailmalta/
sottasta on sun silmissä.
Ihan siisti tuo kuva on.
Ei ehkä mitenkään priima sairaala kliinisesti laitettu esille..mut hei ei ookkaan kyse mistään ammattikokkaaja/kuvaajan sivuista.

Tässäkin taitaa plussalaisia eniten ritsata et kyseessä on muslimi..

laittakaapas niin ah täydelliset mammat niitä omia tuotoksia esille ;)
ei taitaisi todellakaan kovin monen silmää hivellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Missä tuolla on sottaista
http://herkku.wordpress.com/category/ruokia-maailmalta/aasialaiset-ruokia-maailmalta/
Tiskejä tiskialtaassa, ja tiskipöydällä jotain sotkua, kesken ruuanlaiton. Herrajumala miten siivotonta :LOL:
Ei vais, ihan kiva blogi :D
Ilkeä akka!
Jaa mää vai? Ketä kohtaan?

eiole@info.fi
Ihan hyvä blogi, mutta minua vaivaa se, että osa ruokaohjeista (esim. chiliomput ja salamijauhelihapihvit) ovat karppaus infon resepteistä, pitäisikö olla maininta alkuperästä? Ruokaohjeita se ei vissiin virallisesto koske, mutta olisiko hyvä tapa kuitenkin mainita ohjeen alkuperä?

Pinja
Joo, yritän aina laittaa reseptien lähteet, jos ne on suoraan jostain napattu..aina en kuitenkaan muista sitä kiireessä tehdä. Käynkin heti lisäämässä nuo tiedot noihin karppiohjeisiin. Kiitos. :)

Pinja: Vaikka itsekin "kritisoin" sottaisuutta, niin oma tarkoitukseni ei ollut ainakaan sitten pahoittaa mieltäsi :hug: Oma blogini tosiaan on paljon paskempi, jotta häviää sun blogille 6-0 :) Mutta kun mielipidettä kysyttiin niin sen kerroin :)

Ja jos mielesi herkästi pahoitat, niin tämän ketjun selaaminen kannattaa jättää tähän. Tällä palstalla kun kaikki menee aina ihan saman kaavan mukaan. Ennemmin, tai myöhemmin (yleensä ennemmin) joka ikinen ketju menee tappeluksia ja epäolennaisten asioiden vääntämiseksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Pinja: Vaikka itsekin "kritisoin" sottaisuutta, niin oma tarkoitukseni ei ollut ainakaan sitten pahoittaa mieltäsi :hug: Oma blogini tosiaan on paljon paskempi, jotta häviää sun blogille 6-0 :) Mutta kun mielipidettä kysyttiin niin sen kerroin :)

Ja jos mielesi herkästi pahoitat, niin tämän ketjun selaaminen kannattaa jättää tähän. Tällä palstalla kun kaikki menee aina ihan saman kaavan mukaan. Ennemmin, tai myöhemmin (yleensä ennemmin) joka ikinen ketju menee tappeluksia ja epäolennaisten asioiden vääntämiseksi :snotty:
Sun kokkausblogi on aivan jostain muulta planeetalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Sun kokkausblogi on aivan jostain muulta planeetalta :)
:saint:

Pinja
Joo, kyllä mä tiedän miten tää homma näillä palstoilla aina menee... jotenkin se vaan iskee lujempaa kun se kritiikki kohdistuu itseensä.. ;)

En mä lannistu. :D Kuten sanoin, itseäni varten mä näitä reseptejä kerään blogiin ja jos jotkut muutkin siitä jotain saavat, niin kiva.. jos eivät, ei voi mitään. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinja:
Joo, kyllä mä tiedän miten tää homma näillä palstoilla aina menee... jotenkin se vaan iskee lujempaa kun se kritiikki kohdistuu itseensä.. ;)

En mä lannistu. :D Kuten sanoin, itseäni varten mä näitä reseptejä kerään blogiin ja jos jotkut muutkin siitä jotain saavat, niin kiva.. jos eivät, ei voi mitään. ;)
Ymmärrän kyllä että kolahtaa kovempaa, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Ja mä ainakin sitä kananrintajuttua meinaan kokeilla :)

Minä myös olen saanut kuullä vaikka mitä omasta blogistani mutta hyvin sitäkin on käytetty ideoiden napsimiseen :)

dusk harmaana
Kiva, että blogini on herättänyt keskustelua.. itse olen kieltämättä vähän hämmentynyt näistä "likaiset kädet"-kommenteista... kyllä mä aina käteni pesen, enkä mä mitään kuvaakaan löytänyt missä kädet olis likaset. 0.o

Voisin toki aina ottaa vain kuvan lopputuloksesta kauniisti sommitellusta lautasesta siistillä pöydällä.. mutta mä olen halunnut blogiini myös realistisia tilannekuvia itse kokkailuvaiheista, jotta se lukijan on helpompi hahmottaa mitä eri vaiheissa tulee tehdä (sillä joistain resepteistä on todella vaikea ymmärtää mitä tarkalleen ottaen pitäisi tehdä, ellei sitä olisi laitettu siihen myös kuvin).. Hyvänä esimerkkinä vaikka jotkut sambuusat.. ilman kuvia niiden tekeminen olisi aika hankalaa..

Niin ja kun kerran on kyseessä tilannekuvia kesken kokkailun...en minä todellakaan rupea pyyhkimään pöytiä joka välissä, jottei kuvissa näkyisi yhtään murua missään.. se nyt on ihan luonnollista, että kesken kokkauksen niitä sipulinkuoria yms siinä leikkuulaudan reunoilla näkee.

Minä en omaa minkäänlaista ruoka-alan koulutusta, joten nöyrin anteeksipyyntö niille, jotka tekemisistäni epäkohtia löytävät. Oppia ikä kaikki.

Tämä blogi on alunperin perustettu ihan vain omaksi iloksi... on helpompi etsiä reseptejä blogista kuin jostain käsinkirjoitetusta paperivihkosta.. nyt tosin on blogilla parisataapäinen seuraajaryhmäkin, josta olen erittäin iloinen. Kaikkia ei voi miellyttää. Ruokani ovat arkisia, koska arkena näitä meillä syödään.. ei ole minun juttuni alkaa vääntämään mitään ala carte-ruokia...

Toisekseen, en ymmärrä mitä minun uskontoni tähän mitenkään liittyy?? Olen muslimi. Kyllä. Ja teidän elämään se vaikuttaa miten?

Joku kommentoi monien lasten käsiä eräässä kakkukuvassa... kuten olin jo siihen tekstiinkin kirjoittanut; se kakku tehtiin lasten kesäleirillä ja lapset saivat itse koristella kakun...joten luonnollisesti moni lapsi sitä kakkua siinä räpeltää. Kyllä ne lapsetkin joutui kätensä pesemään ennen koristelusessiota. :)

No mutta näin...kiitos kaikille rehellisistä mielipiteistä. Pyrin oppimaan virheistäni. :)
OLET ÄLLÖTTÄVÄ HUNTU PÄÄ.

Mene itseesi ja elä niinkuin oikeat suomalaiset, tai lähde jonnekin Lähi-itäään kivitettäväksi. Kiitos.

auuumauuum
Alkuperäinen kirjoittaja dusk harmaana:
Kiva, että blogini on herättänyt keskustelua.. itse olen kieltämättä vähän hämmentynyt näistä "likaiset kädet"-kommenteista... kyllä mä aina käteni pesen, enkä mä mitään kuvaakaan löytänyt missä kädet olis likaset. 0.o

Voisin toki aina ottaa vain kuvan lopputuloksesta kauniisti sommitellusta lautasesta siistillä pöydällä.. mutta mä olen halunnut blogiini myös realistisia tilannekuvia itse kokkailuvaiheista, jotta se lukijan on helpompi hahmottaa mitä eri vaiheissa tulee tehdä (sillä joistain resepteistä on todella vaikea ymmärtää mitä tarkalleen ottaen pitäisi tehdä, ellei sitä olisi laitettu siihen myös kuvin).. Hyvänä esimerkkinä vaikka jotkut sambuusat.. ilman kuvia niiden tekeminen olisi aika hankalaa..

Niin ja kun kerran on kyseessä tilannekuvia kesken kokkailun...en minä todellakaan rupea pyyhkimään pöytiä joka välissä, jottei kuvissa näkyisi yhtään murua missään.. se nyt on ihan luonnollista, että kesken kokkauksen niitä sipulinkuoria yms siinä leikkuulaudan reunoilla näkee.

Minä en omaa minkäänlaista ruoka-alan koulutusta, joten nöyrin anteeksipyyntö niille, jotka tekemisistäni epäkohtia löytävät. Oppia ikä kaikki.

Tämä blogi on alunperin perustettu ihan vain omaksi iloksi... on helpompi etsiä reseptejä blogista kuin jostain käsinkirjoitetusta paperivihkosta.. nyt tosin on blogilla parisataapäinen seuraajaryhmäkin, josta olen erittäin iloinen. Kaikkia ei voi miellyttää. Ruokani ovat arkisia, koska arkena näitä meillä syödään.. ei ole minun juttuni alkaa vääntämään mitään ala carte-ruokia...

Toisekseen, en ymmärrä mitä minun uskontoni tähän mitenkään liittyy?? Olen muslimi. Kyllä. Ja teidän elämään se vaikuttaa miten?

Joku kommentoi monien lasten käsiä eräässä kakkukuvassa... kuten olin jo siihen tekstiinkin kirjoittanut; se kakku tehtiin lasten kesäleirillä ja lapset saivat itse koristella kakun...joten luonnollisesti moni lapsi sitä kakkua siinä räpeltää. Kyllä ne lapsetkin joutui kätensä pesemään ennen koristelusessiota. :)

No mutta näin...kiitos kaikille rehellisistä mielipiteistä. Pyrin oppimaan virheistäni. :)
OLET ÄLLÖTTÄVÄ HUNTU PÄÄ.

Mene itseesi ja elä niinkuin oikeat suomalaiset, tai lähde jonnekin Lähi-itäään kivitettäväksi. Kiitos.
Rukoilen allahia että lapsestasi tulee muslimi

Pinja
Taso sen kun nousee..

Kiitos vaan kommentista. Aikoinani meninkin itseeni ja löysin todellisen minäni ja sen mihin uskon. Olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Islam on tuonut sydämeeni rauhan.

Mutta taaskaan. Tämä ei liity mitenkään blogiini. :D

: )
Taso sen kun nousee..

Kiitos vaan kommentista. Aikoinani meninkin itseeni ja löysin todellisen minäni ja sen mihin uskon. Olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Islam on tuonut sydämeeni rauhan.

Mutta taaskaan. Tämä ei liity mitenkään blogiini. :D
Sä olet paljon rohkeampi kun moni muu! Se on hienoa että olet löytänyt sen sun jutun ja uskallat myös avoimesti olla sitä! Hatunnosto sulle ja kaikkea hyvää

H
Jännä, miten tämänkin ketjun kommentit muuttuivat heti kun huomattiin blogin perustajan olevan paikalla...:whistle:

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen; Herkkula? No joo, minulla ei ainakaa herahtanut vesi kielelle noista herkuista.
Voivathan ne olla hyviäkin, sitä en kiellä, MUTTA esillepano ja silmänruoka on iso asia ruokailussa ja ruuanlaitossa.

Hella on palanut, työtasot suttuisia, kakkualustat murusista ja muusta töhnästä mustia ja minusta nuo voisi kuvata ilman sormia joka kuvassa ruokia näpelöimässä.

Yhteistyössä