Mitä tykkäät juhlapyhinä järjestetyistä juhlista? Siis esim. juhannushäistä?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Itse en tykkää. Jotenkin itsekeskeistä päättää muiden puolesta miten he haluavat viettää juhlapyhät. Joo, voihan vieras aina kieltäytyä, mutta sen tietää mikä mökötys alkaa mikäli "kunnon syytä" ei ole. Ja sehän ei riitä syyksi, että haluaa viettää juhannuksen mökillä tms.

Nimim. yhdet uudenvuoden häät takana.

har
En mäkään ihan hirveän innoissani ole juhannushäistä ja muista vastaavista mutta osallistun kyllä jos kutsutaan. Ei noita mulla ainakaan niin monia ole kohdalle osunut ettenkö olisi ehtinyt viettää juhannuksia ja uusia vuosia ihan oman maun mukaankin riittävästi.

Ei haittaisi minua, en tosin ole ollut häissä todella pitkään aikaan. Luulen, että ihmiset tietävät, että jokainen hääpari, joka on kutsunut minut, on myöhemmin eronnut... Varsinainen pahanilman lintu.

Mep
Riippuu pyhästä ja juhlasta. Jussin tykkään viettää mökillä perheen + ystävien kera, mutta uudenvuoden häissä en ole ikinä ollut. Voisi olla huisin hauskaa!

Muutenkin näin "perheellinen-elämänvaiheessa" on tärkeintä, että on tarjolla kivaa seuraa + hyvää ruokaa...tarkoitan, että biletys-osastosta en menettäisi mitään juhlapyhä-juhlien vuoksi.

"minä"
Joskus parikymppisenä en pitänyt yhtään, mutta nykyään on ihan sama, sillä eipä noita juhlapyhiä näin vanhempana (yli 30 -kymppisenä) tule niin ihmeemmin vietettyä. :)

[QUOTE="vieras";25351408]Miten juhannuksen voisi häillä tai muillakaan juhlilla pilata. Kyllä niitä mökkiryyppäjäisiä voi pitää muulloinkin kuin juhannuksenan. En ymmärrä moista pyhien pyhittämista jollekin asialle. Ihan samaa kuin mikä tahansa viikonloppu.[/QUOTE]
No eikö niitä häitä voisi sitten pitää jonain muuna viikonloppuna kun se kerran on "mikä tahansa viikonloppu"?
Juhannushäät ovat todellakin ihmisten kiusaamista ja juhannuksen pilaamista!

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25351655:
No eikö niitä häitä voisi sitten pitää jonain muuna viikonloppuna kun se kerran on "mikä tahansa viikonloppu"?
Juhannushäät ovat todellakin ihmisten kiusaamista ja juhannuksen pilaamista!
Kaikki eivät voi pitää häitään samana viikonloppuna. En voi käsittää miksi juhannus olisi jotenkin erikoinen. Eikö ole sama onko siellä mökillä juhannuksena vai viikko juhannuksen jälkeen viettämässä aikaa. Suurin osa kuitenkin viettää juhannuksensa samoin kuten minkä tahansa viikonlopun mökillä.

Jos häät on juhannuksen pilaamista niin eihän niihin tarvitse mennä. Häät on iloinen ja mukava juhla, mutta jos ei tykkää mennä niin parasta jäädä kotiin ja viettä mökkijuhannusta sitten.

"Tiina"
Itse en tykkää. Jotenkin itsekeskeistä päättää muiden puolesta miten he haluavat viettää juhlapyhät. Joo, voihan vieras aina kieltäytyä, mutta sen tietää mikä mökötys alkaa mikäli "kunnon syytä" ei ole. Ja sehän ei riitä syyksi, että haluaa viettää juhannuksen mökillä tms.

Nimim. yhdet uudenvuoden häät takana.
Täysin samaa mieltä. Juhannushäät, jihuu...

[QUOTE="vieras";25352076]Kaikki eivät voi pitää häitään samana viikonloppuna. En voi käsittää miksi juhannus olisi jotenkin erikoinen. Eikö ole sama onko siellä mökillä juhannuksena vai viikko juhannuksen jälkeen viettämässä aikaa. Suurin osa kuitenkin viettää juhannuksensa samoin kuten minkä tahansa viikonlopun mökillä.

Jos häät on juhannuksen pilaamista niin eihän niihin tarvitse mennä. Häät on iloinen ja mukava juhla, mutta jos ei tykkää mennä niin parasta jäädä kotiin ja viettä mökkijuhannusta sitten.[/QUOTE]
Kaikille juhannus ei ole perseet olalle-juhla vaan keskikesän rauhallinen juhla mukavassa ja pienessä ystäväseurassa kokon äärellä.
Juhannus on lisäksi pitkä viikonloppu joka on mökkeilijälle mukavampaa kuin normiviikonloppu.

Ja sitäpaitsi, siellä häissä joutuu pahimmassa tapauksessa juhannuksen pilaantumisen lisäksi kuuntelemaan bestmanin "iloiSEKSi, onnelliSEKSI, vittumaiSEKSI"-tyyppisen mukahauskan puheen ja osallistumaan typeriin hääleikkeihin.

SAATANA!!! |O

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiiruna
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25352233:
Kaikile juhannus ei ole perseet olalle-juhla vaan keskikesän rauhallinen juhla mukavassa ja pienessä ystäväseurassa kokon äärellä.
Juhannus on lisäksi pitkä viikonloppu joka on mökkeilijälle mukavampaa kuin normiviikonloppu.

Ja sitäpaitsi, siellä häissä joutuu pahimmassa tapauksessa juhannuksen pilaantumisen lisäksi kuuntelemaan bestmanin "iloiSEKSi, onnelliSEKSI, vittumaiSEKSI"-tyyppisen mukahauskan puheen ja osallistumaan typeriin hääleikkeihin.

SAATANA!!! |O
Tähän auttaa kyllä ikääntyminen, ei kohta kukaan enää pyydä sinuakaan häihin, ei ainakaan bestmaniksi, hyvä jos se vanha setämies sentään kutsutaan, vaikka lahjan toivossa. Toisella tai kolmannella kierroksella olevat ystävät yleensä pitävät matalan profiilin häät.

Me mentiin ukon kanssa naimisiin juhannuksena. Toki oli ihmisiä, jotka eivät paikalle päässeet mm. mökkeilyn tms. takia ja se on ihan ymmärrettävää - ei se meiltä ollut pois, että jotkut eivät olleet läsnä. Itse tykättiin kovasti jussihäistämme. Meidän hääpäivänä liputetaan, aina silloin tällöin. ;)

Kiteytän asian näin.
Jos mun alkuperäinen tarkoitus on ollut olla juhannuksena mökillä ja vetää perseet siellä niin nou hätä, kutsun kopsahdettua vedän ne perseet sitten siellä häissä ja vielä toisten laskuun :)

Yhteistyössä