Mitä tupaantuliaislahjaksi perheelle, jolla on jo kaikkea?

Siinähän se kysymys jo oli. Lauantaina on tuparit, ihan päivällä, sukulaisille järjestetyt. Ongelmana se, mitä viedä lahjaksi. Perheellä on ihka uusi talo ja kaikkea tavaraa enemmän kun tarpeeksi. Tyhjin käsin ei viitsi mennä :/ . Miehen vanhemmat vie liinavaatteita, joten en ajatellut samaakaan ostaa.

Saisinko vinkkejä lahjaideoiksi. Kiitos :) !
 
Mie
Jos olet hyvä leipomaan, niin lämpimäisiä. Vaikka suolaista ja makeaa, sellaisia, jotka voi vaikka pakastaa, jos ei heti tule syötyä kaikkia.

Tai aikaa. Jos heillä lapsia, vie lahjakortti, joka oikeuttaa yhden yön lastenhoitoon. :)
 
?!?
Anna vaikka lahjakortti, että tulet ajamaan nurmikon, kitkemään rikkaruohoja kukkapenkistä tai ikkunanpesuapua, ja samalla lupaat loistavaa seuraasi kahvipalkalla...
Perinteisen -kahvia, ruisleipää ja suolaa- kodin onneksi voi myös pakata kauniisti sellofaaniin. Ne aina sellaset "kivat" onnen toivotukset, kun ihmisillä on jo kaikea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mem:
kukkakimppu ja vaikka teet jonkun korin,joko ruokajuttuja, sauna/pesujuttuja, kynttilöitä jotain tällästä
Me saatiin varmaan kolmet saunavarusteet, kun pidettiin tuparit. Että en suosittele sitä vaihtoehtoa. Mistä ovat muuttaneet? Jos kerrostalosta, onko heillä kaikkia pihanhoitovarusteita? Me muutettiin kerrostalosta omakotitaloon ja saatiin mm lumikola lahjaksi. Se puuttui ja oli tarpeellinen. Samoin keskeneräiseen puutarhaan oli kiva saada lahjakortti taimimyymälään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Se perinteinen tuparilahja on REIKÄLEIPÄ ja SUOLAA. En muista mitä symboloi, kaipa googlettamalla tuokin selviäisi.
mun äiti ja isä aikoinaan ku rakensivat talon niin saivat semmosen taulun missä tyttö piettää kepakkoa kädessä ja siinä kepakossa oli 5 reikäleipää ja sitte oli suolapussi lanteilla. se muistaakseni tuo onnea ja rikkautta. ne reikäleivät ei siis olleet oikeita...
 
kosssu
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Se perinteinen tuparilahja on REIKÄLEIPÄ ja SUOLAA. En muista mitä symboloi, kaipa googlettamalla tuokin selviäisi.
mun äiti ja isä aikoinaan ku rakensivat talon niin saivat semmosen taulun missä tyttö piettää kepakkoa kädessä ja siinä kepakossa oli 5 reikäleipää ja sitte oli suolapussi lanteilla. se muistaakseni tuo onnea ja rikkautta. ne reikäleivät ei siis olleet oikeita...
pierua piätetään...
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Se perinteinen tuparilahja on REIKÄLEIPÄ ja SUOLAA. En muista mitä symboloi, kaipa googlettamalla tuokin selviäisi.
Ei lopu leipä (ruoka) ja suola (raha) talosta. :D Luuta pahojen asioiden uloslakaisemiseen olisi myös kiva... ;)
 

Yhteistyössä