Mitä telkkarisarjoja seuraat

vierailija
Mielenkiintoista lukea kuinka paljon ihmiset kuluttavat aikaansa katsomalla tvtä tai viettävät aikaansa somessa. Katson ehkä yhdet uutiset illassa ja näin aamiaisella luen lävitse mistä ihmiset kirjoittavat. Elämässä on niin paljon tekemistä että aika tuntuu muutenkin loppuvan kesken.
 
vierailija
Mielenkiintoista lukea kuinka paljon ihmiset kuluttavat aikaansa katsomalla tvtä tai viettävät aikaansa somessa. Katson ehkä yhdet uutiset illassa ja näin aamiaisella luen lävitse mistä ihmiset kirjoittavat. Elämässä on niin paljon tekemistä että aika tuntuu muutenkin loppuvan kesken.
Olen samoilla linjoilla median kuluttamisen suhteen. Tällä viikolla en enää ole katsonut iltamyöhään Yoitubesta amerikkalaista saippuasarjaa. Oloni on paljon selkeämpi ja parempi. Aloin käydä tänä syksynä vieraan kielen keskusteluryhmässä, jossa puheenaiheemme ovat fiksuja ja sanasto sellaista, jota oikeasti tarvitsen. Vuosikymmeniä jatkuneen tv-sarjan useimmin toistuva sana oli loppumetreillä psyko. Myrkyttäjä vihdoin viikkokausien vatvomisen jälkeen paljastui, ja joutui telkien taakse. Paljon aikaani vapautui sarjan spoilereiden, nettisivun ja blogin lukemiselta. Viihdyttävää oli, mutta aikansa kutakin.
Ratkoin illalla sanaristikkoa, ja muutama ruutu jäi vajaaksi. Katsoin Yle aamua ja jatkoin ratkomista. Googletin karttaa, ja selasin jättikokoista paperista maailmankarttaa. Afrikan länsirannikon valtio on kyseessä.
Luin illalla samasta srk-lehdestä jutun piispa Mari Leppäsestä. Hätkähdin, kun hän kertoi jutussa isänsä ratksisusta ottaa avioero uuden rakkauden takia. Sattuu sitä paremmissakin perheissä tuumasin mielessäni.
Palautin tiiliskiviromaanin kirjastoon ja päätin, että nyt loppuu viihdekirjojen lukeminen. Jos minua kiinnostaa jonkun oikeasti elävän ihmisen elämä, Wikipedian tiedot riittävät. Minua ei kiinnosta edes Taylor Swiftin (hömppälaulaja) henkilötiedot. En pidä hänen otsatukastaan. Siitä tulee mieleeni oma kauan jatkunut otsatukkalook. Nollaluvulla lapseni sanoivat, että kasvata otsatukkasi pois ja niin tein. Kun saan itseni irti lukutuolista, käyn otattamassa uuden passikuvan, ja otsarypyistäni olen vain ylpeä.
Yle tekee raskaita karsintoja hupenevan budjettinsa rajoissa. Anna Perho muisteli Ylen Jälkiviisaissa edesmennyttä toimittaja Erkki Toivasta. Muistaakseni hän tuli kerran kadulla vastaan täällä Helsingissä. Luultavasti juuri hän sai minussa syttymään ikuisen rakkauden Pariisiin ja Lontooseen.
Yle Teemalla tulee lähiaikoina mielenkiintoinen elokuva Miehuuskoe.
Muistan, kun elokuvan miesnäyttelijä esiintyi elokuvassa Kramer vastaan Kramer. Lensin aikoinaan Ouluun katsomaan sisareni vastasyntynyttä tytärtä. Juttelin sisareni ja hänen miehensä kanssa tuosta katsomastani elokuvasta. Olin kai jotenkin hyvin sydämistynyt elokuvan juoneen. Sen jälkeen olen katsonut Meryl Streepin monta elokuvaa. Vuodet vierivät enkä vieläkään tiedä mikä minusta tulee isona. Ehkä ei tulekaan. Saan pömpöttävän vatsani litteäksi tiukalla dieetillä ja alan hupsutella. Tyttärentyttäreni on siinä taidossa verraton. Mutta uusi passi pitää ensin hommata kuntoon, sillä muuten en pääse Helsingin lentokentän porteista maailmalle. Siellä ei tule ajankäytöstäni ongelmia. Jätän kertomatta mistä animaatiosta siellä pidän eniten ja millä kielellä.
 
vierailija
elämä muutenkin liian totista. joten katson vastapainoksi hömppää

onko tuosta jossain?
 

Yhteistyössä