Mitä tekisitte?? Ehkä raskaana...

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Siis ongelma on tämä.. Olen luvannut kaverilleni tyttöjen illan lauantaiksi.. Itsekkin odotan sitä innolla, ei olla kumpikaan pitkään aikaan päästy ulos.. Mutta tänään tuo alavatsan nipistely herätti minut siihen että lauantai on 6 päivä. Olemme yrittäneet vauvaa jo 4kk ja joka kuun 5 päivä menkat tulee.. Nyt mietinkin että jos ne ei nyt tulekkaan 5 päivä, niin uskottelenko itselleni että kyllä ne sieltä vielä voi tulla ja otan rauhassa muutaman lonkeron illan aikana.. vai teenkö testin ja joudun ilmottamaan ystävälleni että nyt pitäis keksiä jotain muuta kuin ulos lähteminen... Mitä itse tekisit?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ei sillei ongelmaa... Mutta kun tätä ulos tuulettumaan lähtemistä on odotettu kuin kuuta nousevaa.. On aikaa ku oon päässy baariin ja tanssimaan...
No sille ei voi mitään, kumpi on tärkeämpää, se muutama lonkero vai vauva?
 
mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ei sillei ongelmaa... Mutta kun tätä ulos tuulettumaan lähtemistä on odotettu kuin kuuta nousevaa.. On aikaa ku oon päässy baariin ja tanssimaan...
No sille ei voi mitään, kumpi on tärkeämpää, se muutama lonkero vai vauva?
En nyt ajattelis sitä noin musta valkosesti...








 
näin minulla
Minulla oli vähän vastaavanlainen tilanne tuossa reilut 3v sitten. Mies piti synttäreitään meillä, testasin edellisenä päivänä plussan! =)
Ostin yhden alkoholittoman sidun ja join limpparia. Kukaan ei huomannut mitään. Mentiin vieläpä meidän autolla baariin, IHME että meni kaikilla läpi =)
Jälkeenpäin muutama kertoi et miten olin kuitenkin juonu yhen ja lähteny autolla...

Mut toki ymmärrän sun tilanteen, onhan se vähän eri etkä pysty samalla tavalla "huijaa" kaverias =)
 
äläs nyt...
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kannattaako niitä lapsia tehdä jos alkoholi on noin tärkeä asia?
No en minä usko et ap. on mikään alkkis?!

Olen itsekin bilettänyt paljon ennen lapsiani. Kyllä se muuttaa lapsen saaminen, ei sitä tee edes mieli lähtee niin usein! Jälkeen päin olen miettinytkin et miten sitä on jaksanu melkein joka vkl olla kavereiden kanssa menossa! Nykyään on kiva jos lähtee kerran kahteen kuukauteen.. Sit jaksaa taas kotona =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
meette ulos mut sä oot ryyppäämättä.. mikä ongelma?
Näin. Testin tekisin ennen sitä, jos kerran menkkojen pitäs silloin jo alkaa. Jos oot raskaana, sen pitäs jo näkyä.
Ei välttämättä näy!!Pissin jopa toisella kuulla raskaana moneen tikkuun ja ei mitään....lääkäri varmensi että olen jo pitkällä.
 
niin tai näin
No tota.... Tossa vaiheessa harva edes havahtuu mahdollisuuteen, että voisi olla raskaana. Vain jos on hyvin säännöllinen kierto, voi alkaa epäillä raskautta. Alkio saa ravintonsa tuolloin vielä ruskuaispussistaan, joten alkoholi ei sinänsä sitä voi vahingoittaa, mutta itselle tieto raskaudesta tietenkin vaikuttaa sitten niin, ettei halua eikä henkisesti voi ottaa (vaikkei siitä siis vielä vahinkoa olisikaan).

Ikävä kyllä ei välttämättä ole ollenkaan mahdollista, että voisit juhlia hyvällä omallatunnolla :). Jos et tee testiä, mietit, että "olenko nyt huono ihminen, kun epäilen, että saatan olla raskaana ja silti juon". Jos teet plussatestin, niin sitten tuskin edes haluat ottaa muutamaakaan, vaikkei se aiheutakaan vielä vahinkoa alkiolle. Ainoastaan jos teet negatestin, niin sitten tietenkin juhlit kuten ennenkin.

Itse arvasin olevani raskaana kun menkat päivän myöhässä ts. harva olisi osannut edes epäillä raskautta siinä vaiheessa ja olisi vain tyytyväisenä juhlinut menemään :). Itse en sitten vaan enää osannut ottaa ollenkaan alkoholia, kun se tunne tuli, vaikken vielä ollut testannutkaan.
 
vieras
Mikset tee testiä? Vai ajattelitko olla tekemättä testiä, että voit juoda rauhassa? Koska jos et tiedä varmasti olevasi raskaana, niin väliäkö sillä. :whistle: Ja seuraavana päivänä teet testin ja tulet tänne itkemään kun testi näyttää postiivista ja eilen tuli vedettyä perseet?;)
 
vieras
Tossa vaiheessa raskautta se nyt on vauvan kannalta ihan se ja sama, vaikka vetäisit minkälaiset megalärvit, koska ensinnäkään alkoholia ei vielä kulkeudu sikiöön mitään kautta, joten tuossa vaiheessa se ei voi vielä aiheuttaa kehityshäiriötä tms. eikä sille ole myöskään kehittynyt minkäänlaista aistitoimintaa, joka voisi humalatilaasi mitenkään havaita tai siitä kärsiä...joten jos oikeasti haluat juoda, niin siitä vaan, oli tulos plussa tai miinus. Kunhan jää sitten viimeiseksi kerraksi mahdollisen raskauden aikana. :)
 
haloo
No meet ottaa keittoo ja jos oot raskaana, et otakaan sitten seuraavaan 9 kuukauteen. Ei se alkio siitä kuole, jos tossa vaiheessa juodaan. Monet on juonu myöhemmässäkin vaiheessa kun ei oo tienneet olevansa raskaan.
 
niin tai näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tossa vaiheessa raskautta se nyt on vauvan kannalta ihan se ja sama, vaikka vetäisit minkälaiset megalärvit, koska ensinnäkään alkoholia ei vielä kulkeudu sikiöön mitään kautta, joten tuossa vaiheessa se ei voi vielä aiheuttaa kehityshäiriötä tms. eikä sille ole myöskään kehittynyt minkäänlaista aistitoimintaa, joka voisi humalatilaasi mitenkään havaita tai siitä kärsiä...joten jos oikeasti haluat juoda, niin siitä vaan, oli tulos plussa tai miinus. Kunhan jää sitten viimeiseksi kerraksi mahdollisen raskauden aikana. :)
Aivan. Mulla kävi vaan niin, että en vaan osannut enää ottaa, kun ajattelin, että raskauden mahdollisuus on olemassa. Vaikka siis varsin hyvin tiesin, ettei alkio vielä voi edes vahingoittua :).
 
viimeiset kännit
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
tee testi lauantai aamuna, jos ei mitään näy niin hauskaa iltaa!
jos olet raskaana niin mene selvinpäin ja onnea!
No ne viinakset mitään aiheuta. Ota viinaa, jos oot raskaana, joudut olee vuoden selvinpäin.
 

Yhteistyössä