Mitä tekisit jos naapurisi syyttäisi koirasi purreen

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Näin meillä.
Kyseessä erittäin inhottava naapuri muutenkin ja ihan muiden syyttelyiden yhteydessä alkoi syytellä että meidän koira purrut häntä. Ei osannut kertoa milloin, mihin ja miten. Vastaukseksi sai vain epömääräistä mongerrusta.
Kyseessä erittäin hyvä luontoinen koira joka ei varmasti kuuna päivänä vaan huvikseen purisi ketään. Kaikki muut,naapurit aina kehuneet kuinka hyvä luontoinen koira.
Samaan yhteyteen alkoi myös uhkailla muutenkin.
Mulla kiehui eilen punaista ja oli pakko poistua paikalta.
Tiedän että tänään se taas jostain kipittää kun töistä pääsee ja alkaa suoltaa syytöksiä suustaan.
 
Pyydä laittamaan paperille ylös milloin tämä oletettu pureminen on tapahtunut, oliko silminäkijöitä, tuliko vammoja.
Voihan olla että ette ole edes olleet kotona kun tämä väitetty pureminen on tapahtunut.
 
....
Jos kyseessä on joku pipipää, niin en aluksi kyllä mitään. Pidemmän päälle uhkaisin ilmoittaa hänestä poliisille, ehkä hän siitä pelästyisi?

Jos hänellä ei ole minkäänlaista todistusta puremasta, tai ei edes tiedä missä ja milloin se on tapahtunut, niin voisin sanoa että 99,5% todennäköisyydellä mikään koira ei häntä ole purrut, ja vielä epätodennäköisesti teidän koira.
 
"aloittaja"
Tilanne sellainen jossa hänen koiransa tullut meidän pihalle ja koirat vähän nahikoineet. Sanoi että kun otti omaansa pois koirani olisi purrut.
Itse en ole tuolloin ollut paikalla ainakaan. Sain kuvan että koirani ollut tuolloin yksin, noh mutta kun meidän koira ei ulkoile tosiaankaan yksin.

Ja muutenkin, kuka ei tule silloin sanomaan kun asia tapahtuu?? Vaan ihan muiden jonnin joutavuuksien vuoksi tuo tuon esille. Yrittää nyt tehdä koirastamme jonkun sekopäisen hullun.
Kertoo kuinka hänellä paljon poliisi ystäviäkin.. Just.
 
....
[QUOTE="aloittaja";28797742]Tilanne sellainen jossa hänen koiransa tullut meidän pihalle ja koirat vähän nahikoineet. Sanoi että kun otti omaansa pois koirani olisi purrut.
Itse en ole tuolloin ollut paikalla ainakaan. Sain kuvan että koirani ollut tuolloin yksin, noh mutta kun meidän koira ei ulkoile tosiaankaan yksin.

Ja muutenkin, kuka ei tule silloin sanomaan kun asia tapahtuu?? Vaan ihan muiden jonnin joutavuuksien vuoksi tuo tuon esille. Yrittää nyt tehdä koirastamme jonkun sekopäisen hullun.
Kertoo kuinka hänellä paljon poliisi ystäviäkin.. Just.[/QUOTE]

Jos teidän koira olisikin purrut teidän pihalla häntä kun hän ja hänen koiransa on tullut luvatta pihallenne niin voi voi. Hänellä ei pitäisi olla mitään asiaa pihallenne eikä myöskään hänen koiralla, joten turhaan syyttelee. Tuollaisessa tilanteessa koirasi on saattanut hyvinkin purra (tosin ihmettelen myös miksei asiasta heti sanonut). Itse olen meinaan mennyt väliin kun koiran päälle on käynyt toinen koira ja siinä hätäkässä se tuttu ja kiltti koira vahingossa puri minua kun puollusti itseään päälle käynyttä koiraa vastaan..
 
"..."
Vaatisin jotain todisteita kyseisestä tapahtumasta.
Pakko kumminkin sanoa, että minua on purrut sellainen koira, joka "ei ikinä voisi ketään purra". Karkasi naapurilta ja juoksi meidän pihalle. :/
 
"aloittaja"
[QUOTE="...";28797769]Vaatisin jotain todisteita kyseisestä tapahtumasta.
Pakko kumminkin sanoa, että minua on purrut sellainen koira, joka "ei ikinä voisi ketään purra". Karkasi naapurilta ja juoksi meidän pihalle. :/[/QUOTE]

juu kyllä voi olla mahdollista, koira on kuitenkin eläin. En vain ymmärrä miksi ei ole tuolloin voinut tulla sanomaan mitään. Miksi jälkeenpäin? Eikä ole mitään faktaa esittää ja kun kyselee niin ei meinaa vastauksia löytyä.
 
"Vieras"
En välittäisi, mutta olisin jatkossa tarkka, ettei koira pääse irrallaan naapurin pihaan.

Kyllä sinä sen olisit jo aiemmin saanut kuulla jos koirasi olisi OIKEASTI purrut naapuria kunnolla (en laske tähän leikillään hampailla kiinni ottamista tms, se ei ole puremista).
 
koskaan ei voi sanoo niin, että ei se meidän puudeli kenellekkään mitään tee. kyllä se voi ottaa ja puraista. toki naapurisi on tyhmä, jos ei ole heti tullut sanomaan asiasta. ja miten se on päässyt puremaan, pidätkö koiraasi irti? jälkeen päin on vähän vaikee esittää syytöksiä asiasta. mutta koskaan ei voi sanoa ei koskaan
 
"aloittaja"
Jos teidän koira olisikin purrut teidän pihalla häntä kun hän ja hänen koiransa on tullut luvatta pihallenne niin voi voi. Hänellä ei pitäisi olla mitään asiaa pihallenne eikä myöskään hänen koiralla, joten turhaan syyttelee. Tuollaisessa tilanteessa koirasi on saattanut hyvinkin purra (tosin ihmettelen myös miksei asiasta heti sanonut). Itse olen meinaan mennyt väliin kun koiran päälle on käynyt toinen koira ja siinä hätäkässä se tuttu ja kiltti koira vahingossa puri minua kun puollusti itseään päälle käynyttä koiraa vastaan..
varmasti semmoisessa hötäkössö voi hampaat osuakin, mutta että ihan puremalla purrut.. Ei jaksa vaan uskoa.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28797858:
koskaan ei voi sanoo niin, että ei se meidän puudeli kenellekkään mitään tee. kyllä se voi ottaa ja puraista. toki naapurisi on tyhmä, jos ei ole heti tullut sanomaan asiasta. ja miten se on päässyt puremaan, pidätkö koiraasi irti? jälkeen päin on vähän vaikee esittää syytöksiä asiasta. mutta koskaan ei voi sanoa ei koskaan
osaatko sinä lukea?
Kaikki vastaukset löytyy jo. Ja meillä ei ole puudelia.
Sanoinkin että koira on aina eläin mutta epäilyttävää tässä tekee se ettei ole silloin tullut sanomaan. Haiskahtaa vähän. Ja että poliiseilla aletaan uhata.
 
"..."
[QUOTE="aloittaja";28797870]varmasti semmoisessa hötäkössö voi hampaat osuakin, mutta että ihan puremalla purrut.. Ei jaksa vaan uskoa.[/QUOTE]

Kyllä sekin koira minua silloin puremalla puri vaikka siinä olikin hässäkkä päällä. Ei tarkoittanut tosin varmaan purra minua vaan toista koiraa kun niin nolona oli kun huomasi mitä tapahtui. Mutta ei siis vain hampaat osunu vaan ihan sairaalareissu siitä kyllä tuli. Tosin jos naapurillesi olisi tullut sairaalareissu niin etköhän olisi kuullut siitä välittömästi..
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";28797742]Tilanne sellainen jossa hänen koiransa tullut meidän pihalle ja koirat vähän nahikoineet. Sanoi että kun otti omaansa pois koirani olisi purrut.
Itse en ole tuolloin ollut paikalla ainakaan. Sain kuvan että koirani ollut tuolloin yksin, noh mutta kun meidän koira ei ulkoile tosiaankaan yksin.

Ja muutenkin, kuka ei tule silloin sanomaan kun asia tapahtuu?? Vaan ihan muiden jonnin joutavuuksien vuoksi tuo tuon esille. Yrittää nyt tehdä koirastamme jonkun sekopäisen hullun.
Kertoo kuinka hänellä paljon poliisi ystäviäkin.. Just.[/QUOTE]

Milloin tämä juttu tapahtui? Jos siitä on jo aikaa ja naapuri yhä kunnossa voit todeta, että seuraavan vastaavan tapauksen sattuessa ilmoittaa sinulle välittömästi. Silloin voitte selvitellä kuka puri ja ketä. Nyt naapurisi olettaa koirasi puraisseen häntä, joka ei ole sama asia kuin olisi purrut.

Mitä tulee naapurin poliisituttaviin, niin poliisikaan ei joka jutusta ponkaise liikkeelle. Ei varsinkaan luullusta koiran puremasta ilman selkeitä todisteita. Poliisikaverit todennäköisesti koettavat tolkuttaa naapurillesi ihan samaa kuin minäkin nyt, että ottaa yhteyttä kun on oikeasti asiaa.

HUitaise kintaalla naapurillesi. Tuollaisia riittää ja mitä vähäpuheisempi olet hänelle sen paremmin pärjäät hänen kanssaan. Jos haluat kiusata häntä, niin ilmoita ettet enää puhu hänen kanssaan ilman toista todistaa naapurin vääntäessä kaiken niin päälaelleen. Se voi joskus hiljentää pahimman räkyttäjän.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Vieras";28797817]En välittäisi, mutta olisin jatkossa tarkka, ettei koira pääse irrallaan naapurin pihaan.

Kyllä sinä sen olisit jo aiemmin saanut kuulla jos koirasi olisi OIKEASTI purrut naapuria kunnolla (en laske tähän leikillään hampailla kiinni ottamista tms, se ei ole puremista).[/QUOTE]

siis meidän koirahan oli omassa pihassaan ja naapurin koira tuli meidän pihaan. Juoksee aina vapaana,,eikä tottele omistajaansa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28797884]Milloin tämä juttu tapahtui? Jos siitä on jo aikaa ja naapuri yhä kunnossa voit todeta, että seuraavan vastaavan tapauksen sattuessa ilmoittaa sinulle välittömästi. Silloin voitte selvitellä kuka puri ja ketä. Nyt naapurisi olettaa koirasi puraisseen häntä, joka ei ole sama asia kuin olisi purrut.

Mitä tulee naapurin poliisituttaviin, niin poliisikaan ei joka jutusta ponkaise liikkeelle. Ei varsinkaan luullusta koiran puremasta ilman selkeitä todisteita. Poliisikaverit todennäköisesti koettavat tolkuttaa naapurillesi ihan samaa kuin minäkin nyt, että ottaa yhteyttä kun on oikeasti asiaa.

HUitaise kintaalla naapurillesi. Tuollaisia riittää ja mitä vähäpuheisempi olet hänelle sen paremmin pärjäät hänen kanssaan. Jos haluat kiusata häntä, niin ilmoita ettet enää puhu hänen kanssaan ilman toista todistaa naapurin vääntäessä kaiken niin päälaelleen. Se voi joskus hiljentää pahimman räkyttäjän.[/QUOTE]

ja ne useat poliisi ystävät on "useita poliisi ystäviä".
Tiedän tämän itse koska oma hyvinkin läheinen ihminen täällä poliisina.
Hän halusi vaan selvösti uhkailla ja yrittää pelotella. Ja sekös sai minut ärtyneeksi tuollaiset jonnin joutavat uhkaukset.
 
Omat koirani eivät ole koskaan liikkuneet ilman ulkoiluttajaa joten tapaukselle löytyisi varmasti myös se toinen silminnäkijä. Jos koira olisi ulkoilut omalla pihalla ja pureminen tapahtunut siinä niin silloinkin pitäisi naapurin tietää milloin tuo oli ja jotain toistettu saamistaan vammoista jne.

Jos tarina olisi tuollainen kuin tuossa niin sanoisin vaan että olisi parasta pitää se oma koiransa kiinni ettei pääse toisten pihoihin juoksentelemaan.
 
"vieras"
Vaikea tilanne. Tulee mieleen työkaverille sattunut tapahtuma muutaman viikon takaa. Muistaakseni oli mennyt näin, et työkaveri oli aamulla ollut ulkoiluttamassa koiraansa, kun naapurin ¨Murre¨ oli ollut kotipihallaan vapaana. Piha oli aidattu, mutta koira oli päässyt pihalta kadulle ja hyökännyt työkaverin koiran kimppuun. Kun hän oli mennyt erottamaan koiria niin naapurin koira oli napannut hampaillaan kiinni hänen käteensä. Ei siis varsinaisesti purrut, mutta näykkäissyt.
 

Yhteistyössä