Meidän pieni oli kuollut 7+4 ja syntyi lääkkeillä 10+2. Alkio 1,33 cm (ultran mukaan) oli ihan kokonaisen sikiöpussinsa sisällä, joten koko paketilla oli kokoa mun kämmenen verran, eli todellakin huomasin kun tuli ulos -tippui suoraan kädelleni kun olin riisumassa housuja ja istumassa pöntölle. Siinä sitten miehen kanssa katseltiin ja itkettiin joku tovi, mutta lopulta vedettiin sairaalan vessasta alas. Se taisi mullakin olla joku paniikkireaktio, ei käynyt edes mielessä säästäminen. Tosin oltiin etelänmatkalla eli ulkomaisessa sairaalassa, eli en varmaankaan olisi voinut edes pientä mitenkään Suomeen tuoda haudattavaksi ja sinne hautaaminen ei taas auttaisi ollenkaan asiaa, eli en kuitenkaan kadu. Varsinaisen alkion ja pussin jälkeen tuli ihan tunnistettavissa oleva istukka "häntineen" ja sitten vasta muita hyytymiä, klönttejä ja lopulta kuukautisvuotdon tapaista vuotoa useampi päivä. Voisikohan tässä olla erona se, että tuolla ulkomailla tyhjennys käynnistettiin laittamalla lääkkeet kohdunsuulle (sama lääke kuin mulla Suomessa synnytyksen käynnistämisessä, sycotec tms) ja jos oikein ymmärsin, niin täällä ne on otettu ihan suun kautta ja monena päivänä jopa..? Korjatkaa jos ymmärsin väärin. Voisiko suun kautta otettu lääke jotenkin hajottaa raskausmateriaalia ennen sen ulostuloa? Ainakin mulla nimittäin ei mennyt kuin se sama tunti, että lääke alkoi vaikuttaa kohdunsuun kautta, niin aiemmassa synnytyksessä kuin nyt tyhjennyksessäkin. Voisiko tuo nopeus vaikuttaa siihen, että materiaali tulee kokonaisempana ulos? Tämä on nyt ihan arvailua. Voimia teille kaikille menetyksen/iä kokeneille!