Mitä teillä leivotaan jouluksi?

Pipareita, torttuja, hedelmäkakun ajattelin tehdä. Meinasin tehdä jotain suklaistakin, ehkä kokeilen suklaatryffeleitten tekoa ja varmaan teen suklaa- mustaherukkahyydykekakun...ellen sitten jäädykettä keksi tehdä :p

Joo, vaiheessa vielä on mutta vielähän tässä joutaa suunnittelemaan :)

"Vieras"
Dominokekseistä tehtyjä karkkipalloja, valkosuklaa-turkinpippuri-karkkeja, After Eight muffinsseja ja tavallisia muffinsseja, joulutorttuja, pipareita (tavallisia ja allergia versioita), ehkä Rocky Road karkkeja. Ei nää kaikki mitään leivonnaisia ole, mutta nää on meidän jouluherkkuja! :)

"vieras"
Millaisia on dominokekseistä tehdyt karkkipallot? Reseptiä kehiin!

Mä en usko että jaksan leipoa jouluksi juuri mitään, ei niitä tule syötyä. Ehkä joku tiikerikakku ja maustekakku vois mennä, mutta muuten kukaan ei syö. Joulutorttuja syödään kyllästymiseen saakka jo ennen joulua, jouluna niitä ei halua enää kukaan.

"Vieras"
Dominokekseistä tehdyt suklaapallot
1 pkt vanilja Domino keksejä tai Minttu Dominoita (sellainen tuplapaketti)
n. 4 rkl maustamatonta tuorejuustoa
suklaalevyjä kuorruttamiseen
nonparelleja tai strösseleitä

Irrota kekseistä täyte, laita täytteet omaan purkkiin ja keksiosat omaansa. Täytteen sekaan lisätään tuorejuusto ja sekoitetaan tasaiseksi massaksi. Tuorejuustoa voi joutua laittamaan hiukan enempi, riippuu kuinka hyvin sen saa sekoiteltua. Keksit jauhetaan ihan hienoksi, ne saa ihan tavallisella haarukalla, lusikalla, kauhalla tmv. jauhettua. Sitten sekoitetaan molemmat ja massasta pyöritellään pieniä palloja. Mä oon laittanut pallot jääkaappiin jäähtymään vähäksi aikaa, niin suklaa on helpompi siihen päälle sitten saada. Suklaa sulatetaan vesihauteessa (oon käyttänyt tummaa suklaata, mutta voi laittaa mitä vaan). Pallojen päälle suklaan olen laittanut niin, että haarukkaan otan yhden pallon ja valelen suklaa astian päällä suklaata siihen. Sitten ennen kun suklaa ehtii jäähtyä, niin koristeet päälle. Sitten pallot oon laittanut leivinpaperin päälle ja hiukan niiden jäähdyttyä laittanut purkkiin ja jääkaappiin. Sit vaan herkutteleen!! :)

halipupu harmaana
Meillä on aika usein ollu vadelmajäädyke jälkiruokana. Se on mukavan kevyt jälkiruoka ja helppo tehdä pakkaseen valmiiksi ja maistuu myös lapsille. Kovin paljon en löeivo jouluksi, kun kukaan ei kuitenkaan jaksa syödä leivonnaisia kaiken muun lisäksi.

Yhteistyössä