Mitä teidän miehet tekee kun tulevat töistä kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Syö, jos ruoka valmiina. Muutoin yl. tekee sen valmiiksi. Siivoaa ruokailun jäljet ja lähtee lasten kanssa ulos. Tulevat sisälle iltapalalle, tekee lasten iltapesut. Sitten yhteinen iltarukous ja lapset nukkumaan. Sitten istahtaa sohvalle tv:n ääreen.

Niin ja työaika on 7-15.30 ja on isänsä metallialan yrityksessä töissä -> fyysisesti aika raskasta hommaa.
oletko kotiäiti itse?
olen, kuinka niin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Syö, jos ruoka valmiina. Muutoin yl. tekee sen valmiiksi. Siivoaa ruokailun jäljet ja lähtee lasten kanssa ulos. Tulevat sisälle iltapalalle, tekee lasten iltapesut. Sitten yhteinen iltarukous ja lapset nukkumaan. Sitten istahtaa sohvalle tv:n ääreen.

Niin ja työaika on 7-15.30 ja on isänsä metallialan yrityksessä töissä -> fyysisesti aika raskasta hommaa.
oletko kotiäiti itse?
olen, kuinka niin?
olen kanssa kotona itse kahden lapsen kanssa... olisipa minullakin asiat nuin hyvin kuin sinulla.. Tällä hetkellä olen lasten kanssa kotona, ukko lähti käväseen kaupassa osteleen jotaki omia juttuja. soitin äsken niin oli kuulema mennyt sitten kaupasta vanhemmillansa käymään...pari tuntia siellä jo ollut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Syö, jos ruoka valmiina. Muutoin yl. tekee sen valmiiksi. Siivoaa ruokailun jäljet ja lähtee lasten kanssa ulos. Tulevat sisälle iltapalalle, tekee lasten iltapesut. Sitten yhteinen iltarukous ja lapset nukkumaan. Sitten istahtaa sohvalle tv:n ääreen.

Niin ja työaika on 7-15.30 ja on isänsä metallialan yrityksessä töissä -> fyysisesti aika raskasta hommaa.
oletko kotiäiti itse?
olen, kuinka niin?
olen kanssa kotona itse kahden lapsen kanssa... olisipa minullakin asiat nuin hyvin kuin sinulla.. Tällä hetkellä olen lasten kanssa kotona, ukko lähti käväseen kaupassa osteleen jotaki omia juttuja. soitin äsken niin oli kuulema mennyt sitten kaupasta vanhemmillansa käymään...pari tuntia siellä jo ollut...
Mun ei ole tarvinnut edes kouluttaa, on luonnostaan oma-aloitteinen. Kerran-kaksi vuodessa käy kaksoiveljensä kanssa viihteellä ja tänään on se päivä. :D
 
Riippuu siitä, miten pitkä työvuoro on ollut, ja mihin aikaan pääsee töistä.

Eilen pääsi töistä klo 17 maissa, ja siivosi hieman, oli lasten kanssa mun ollessa kaverilla, ja kävi meidän kanssa hakemassa iltapalat Hesestä :saint:

Tänään, tai siis huomenna, pääsee töistä kello 05:30 ja menee varmaan suoraan nukkumaan, ehkä syö jotain ekana.

Jos tulee kotiin klo 23-02, niin katsoo usein telkkaria ekana ja nukkuu vasta sitten.
 
Kun tulen töistä haen pienimmän hoidosta ja sen jälkeen käymme kaupassa.
Kun pääsemme kotiin teen päivällisen ja syömme.
Sitten tiskaan ja käyn pesulla ja mahdollisesti pesen lapsetkin.
Pesen ehkä pyykkiä tai siivoan ja sitten onkin iltapala-aika.
Iltapalan jälkeen on iltapesu ja iltasatu.
Kun lapset nukkuvat on minulla hetki aikaa olla vain ja sitten käydä itsekin hammaspesulla ja nukahtaa...
 
vieras
riippuu mihin aikaan tulee kotiin; jos tulee aamuvuorosta kotiin, alkaa toinen työpäivä ulkona ( metsätöitä, peltotöitä jne) ensin kuitenkin juo kahvit (jos ehtii) . Jos on iltavuorossa ja tulee sieltä klo 22 jälkeen, ottaa iltapalaa, katsoo telkkaria...joskus joutuu olemaan yölläkin tilan töissä ( puintiaikaan kuivaajalla yms) eli melko tavalla ympäripyöreetä tekee toisinaan. kuitenkin on lasten kans ehtinyt aina olla, kun lapset on hoidettu kotona kouluikään asti.Mies auttaa joskus myös siivouksessa yms kotitöissä eli ei parempaa miestä vois toivoa!
 
b
menee kiroilemaan ja avamaan päivän laskut (y-yrittäjä siis) sitten paskalle ja siitä ehkä syömään ja sitten sohvalle makoilemaan. Mitään kotitöitä EI TEE!!! Kotona vaan kiroilee, makaa, kattoo tv:tä, on tietokoneella. Ihan pee koko ihminen, sais vaan asiat eteenpäin niin, että ei enää tarviis tuon kanssa elää samankaton alla..
 
kinuski
No ensin se syö, jos olen ehtinyt tekemään ruuan. Tai sitten se tekee ruuan, kattoo kuopuksen kanssa lastenohjelmat, imuroi, leikkaa ruohoa, soittaa kitaraa, pelaa... mitä milloinkin, riippuen siitä onko jotain "pakollisia" hommia. Mä oon meillä se, joka nukkuu päikkärit toisinaan töiden jälkeen. Telkkaria me katotaan vasta illalla/yöllä.
 
Riippuu mihin vuorokaudenaikaan kotiutuu. Jos illalla, niin tekee syömistä ja istuu sohvalla kunnes mennään nukkumaan. Aamulla jos tulee, niin menee nukkumaan. Aamuvuoron jälkeen ottaa lapset, menee heidän kanssa leikkimään/ulos/puistoon tms. ja mä alan tekemään ruokaa rauhassa. Ruuan jälkeen mies korjaa astiat pöydästä ja täyttää tiskikoneen. Sitten vaan lorvitaan, mennään ulos, käydään kaupassa tms.
 
laiskuutta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Meillä mies kotiin tullessa ottaa päivätorkut jonka jlk herätän hänet syömään. Loppuilta meneekin sohvalla lokoiluun tv:tä katsellen. Pari pulloo kaljaa siinä menee per ilta
Hyi helvetti, en katsoisi moista. Itsekin töissä eikä aikaa makoiluun/tirsoihin. Tunnen kyllä aisiakin jotka ottavat kotiin tultua tirsat.
 
km
Meillä riippuu siitä mistä vuorosta tulee. Yövuoron jälkeen menee samantien nukkumaan ja nukkuu iltapäivään. Iltavuoron jälkeen sanoo lapsille hyvät yöt (mikäli ovat vielä hereillä) ja vietetään sen jälk kahdenkeskistä aikaa ku lapset nukkuu. Aamuvuoron jälkeen riippuu päivästä. saattaa ottaa pienet nokoset, jos on ollu rankasti töitä takana (vuorotyössä ku kertyy helposti univelkaa). Sen lisäksi touhuaa lasten kanssa ja tekee mitä nyt milloinki on tarve.
 
Taustalta
No mites te olette kouluttanu ne miehet. Täällä ei sit mikään mene jakeluun. kalenteriinkin tein tehtävät meille joka viikolle molemmille mutta sekään ei toiminu. minä sain tehdä kaikki tai suurimman osan. ajattelee vain itseään, no ehkä joskus myös meitä ja koti askareita toiusinaan tekee kun sille päälle sattuu mutta se on niin harvinaista. ja molemmat ollaan töissä. en tiedä kuinka kauan viellä jaksan tätä
 
meillä
on lapsen kanssa. Käyvät joka ilta yhdessä ulkona, suihkussa ja lukee aina iltasadun. Kotityöt teen mä aika lailla, että saavat nuo olla yhdessä, mä kun saan olla pojan kanssa päivän. Mutta siis ihana mies mulla.
 
vieras
En mä ainakaan oleta, että mies jaksaa heti töistä tullessaan lähteä viemään lasta ulos tms. Meillä mies yleensä vihdyttää lasta kun teen ruuan ja syönnin jälkeen lepäilee. Iltatoimiin pyydän jo miestäkin mukaan. Olis kiva jos hän ois oma-alotteisempi esim noiden iltatoimien kanssa ja keskusteltukkin siitä on, mutta ehkä pitäis ottaa taas puheeksi. TIedän, että mies on töiden jälkeen väsynyt ja saanhan minäkin yleensä lepäillä lapsen päiväuniajan. Tämä toimii siis ainakin toistaiseksi kun on vain yksi lapsi.
 
vieras
mun mies tulee kaks kertaa päivässä töistä kotiin, eli melkolailla samat hommat aina. Ekaks suihkuun sit syömään sit touhuilee jotain juttujaan joskus lasten kans joskus ilman, riippuen hommasta...
 
Käyttää koiran pissillä, istuu viel hetken koneella töitä tehden, syö, otta tirsat sohvalla ja lähtee koiran kans tunnin lenkille, aika vakiokaava joka arkipäivä. Väliin mahtuu kyllä niin vaimon kuin lapsenkin huomioimista. :)
 

Yhteistyössä