Mitä teidän lapsilla on päällä näillä säillä ulkona? Lapsen ikä?

"serafina"
vk-puku ja villahaalari alla. Fleecehattu ja fleecevuoratut hanskat, kumpparit tai pitkävartiset lenkkarit. Ja jos kovempia pakkasia tulee niin sitten tuo kulahtaneempi toppapuku päälle.
 
2:den äippä
...mä oon kyllä pukenu heti ekoista pakkasista talvihaalarin päälle molemille, 2½v ja pian 11kk...ja talvikengät myös...tarhassa laittavat kurahousut sit haalareiden päälle jos on tarve..
 
:)
Meillä pakkasta muutama aste, viimetalvinen talvipuku päällä, talvikengät, pipo ja nyt kauhean yskän aikaan olen kaulan suojannut kaulurilla..hanskat ihan talvi sellaiset
 
"vieras"
Viimevuotinen talvihaalari menee vielä tämän syksyn. Ei tarvitse välikerrosta. Näyttää monilla olevan täällä Pirkanmaan seutuvillakin jo talvikamppeet lapsilla.
 
tt
Mitä tarkoittaa pohjoiseen päin? Oulun korkeudella oli puoli seitsemän pari astetta pakkasta, mutta päivällä nousee vielä reilusti plussan puolelle, joten ei tarvi toppapukua vielä, mutta kengät saa olla jo hieman paksummat tai kunnon villasukka kumpparissa, kuten meillä. Ensiviikolla mennään syyslomaksi 300 km pohjoisemmaksi, eikä oteta toppapukua vielä mukaan. Villahaalari vk- puvun alla riittää, kun maa ei ole vielä jäässä. Kypärämyssy on lisätty trikoopipon alle lisäsuojaksi korville ja vuorettomiin vk-rukkasiin laitettu lapaset lisälämmöksi. Ikää 2,5- vuotta lapsella.
 
tiimarinvihko harmaana
Mitä tarkoittaa pohjoiseen päin? Oulun korkeudella oli puoli seitsemän pari astetta pakkasta, mutta päivällä nousee vielä reilusti plussan puolelle, joten ei tarvi toppapukua vielä, mutta kengät saa olla jo hieman paksummat tai kunnon villasukka kumpparissa, kuten meillä. Ensiviikolla mennään syyslomaksi 300 km pohjoisemmaksi, eikä oteta toppapukua vielä mukaan. Villahaalari vk- puvun alla riittää, kun maa ei ole vielä jäässä. Kypärämyssy on lisätty trikoopipon alle lisäsuojaksi korville ja vuorettomiin vk-rukkasiin laitettu lapaset lisälämmöksi. Ikää 2,5- vuotta lapsella.
Ouluun mennään. Mä inhoan pukemisrumbaa enkä jaksais junassa kuskata miljoonia välikerroksia (tavaraa muutenkin riittävästi ja ainoastaan 1 kantaja: minä), joten taida ainakin tolle pian 1-vuotiaalle pistää toppapuvun. Isommasta en vielä tiedä..
 
tt
Ouluun mennään. Mä inhoan pukemisrumbaa enkä jaksais junassa kuskata miljoonia välikerroksia (tavaraa muutenkin riittävästi ja ainoastaan 1 kantaja: minä), joten taida ainakin tolle pian 1-vuotiaalle pistää toppapuvun. Isommasta en vielä tiedä..
Eihän niitä tarvitse kantaa, kun laitat lapsille ne päälle matkallekin, junassa vain riisuudutte :) Mutta tosiaan ei täällä Oulussa vielä juuri toppapukua tarvitse, mutta voithan vähentää kerroksia esim. laittamalla toppahousut ja vk-takin ja talvikengät.
 
Meillä on body ja collegehousut sekä sukat. Sitten pipo ja sellainen H&M:n nallepuku. Poika on niin lämminverinen että tukehtuis enempään vaatetukseen. En tietty hirveessä tuulessa pidä tuolla vaatetuksella, mut muuten menee. Autos tahtoo olla liiankin lämmin. Ikä kohta 3kk.
 
tiimarinvihko harmaana
Eihän niitä tarvitse kantaa, kun laitat lapsille ne päälle matkallekin, junassa vain riisuudutte :) Mutta tosiaan ei täällä Oulussa vielä juuri toppapukua tarvitse, mutta voithan vähentää kerroksia esim. laittamalla toppahousut ja vk-takin ja talvikengät.
Joo mutta meitä on 3 ihmistä ja kaksi istumapaikkaa, joten tavaran änkeäminenkin siellä junassa on pienoinen ongelma ja niiden huolehtiminen mukaan junasta poistuessa ja kun tullaan Oulusta kotiin päin, niin tavaraa saattaa olla entistä enemmän.

Jokatapauksessa eiköhän se ole ihan sama pukea vk-haalarin alle villahaalaria, kun pistää toppa ilman villaa.. vaikka voihan se toki hönöltä näyttää, mutta.. sitäpaitsi oon nähnyt täällä etelässäkin jo lapsilla toppahaalareita :)
 
tt
Joo mutta meitä on 3 ihmistä ja kaksi istumapaikkaa, joten tavaran änkeäminenkin siellä junassa on pienoinen ongelma ja niiden huolehtiminen mukaan junasta poistuessa ja kun tullaan Oulusta kotiin päin, niin tavaraa saattaa olla entistä enemmän.

Jokatapauksessa eiköhän se ole ihan sama pukea vk-haalarin alle villahaalaria, kun pistää toppa ilman villaa.. vaikka voihan se toki hönöltä näyttää, mutta.. sitäpaitsi oon nähnyt täällä etelässäkin jo lapsilla toppahaalareita :)
Riippuu vaatteista onko sama laittaa vk ja villahaalri tai toppahaalari, meillä eivät todellakaan vastaa samaa, vaan vk-puku ja villahaalari ovat kevyempi vaihtoehto kuin toppapuku jonka kanssa tulee kuuma näillä keleillä heti. Kyllä täälläkin toppavaatteita jo näkyy, varsinkin aikuisilla, mutta vaatteista ja lapsistahan se on kiinni mitä tarvii. Laittakaa vaan toppavaatteet jos se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta, ei se hönöltä näytä.
 
"Lilli"
Mitä tarkoittaa pohjoiseen päin? Oulun korkeudella oli puoli seitsemän pari astetta pakkasta, mutta päivällä nousee vielä reilusti plussan puolelle, joten ei tarvi toppapukua vielä, mutta kengät saa olla jo hieman paksummat tai kunnon villasukka kumpparissa, kuten meillä. Ensiviikolla mennään syyslomaksi 300 km pohjoisemmaksi, eikä oteta toppapukua vielä mukaan. Villahaalari vk- puvun alla riittää, kun maa ei ole vielä jäässä. Kypärämyssy on lisätty trikoopipon alle lisäsuojaksi korville ja vuorettomiin vk-rukkasiin laitettu lapaset lisälämmöksi. Ikää 2,5- vuotta lapsella.
Mitä eroa on sillä, että onko päällä toppapuku vai välikausipuku ja villahaalari?
Muuta kuin se, että pukemista on enemmän. Muutenhan se on sama, kuori ja toppaus, toppapuvussa vanu, välikausipuvun alla villa. Onko lämmön suhteen eroa?
Toki se, että jos haluaa säästää talvihaalaria, ettei kuluta hiekalla yms. niin siinä tapauksessa ymmärrän, mutta mun mielestä tuo kerrospukeutuminen ei kyllä oo kivaa kellekkään, ei pukijalle eikä leikkivälle lapselle.
Sama noiden hanskojen kanssa.. Eikö olis helpompi lapsenkin leikkiä kun olis ihan vaan hanska kädessä, vaikka toppasellainen kun kaksin hanskoin yrittää pienin käsin jotain tumpuloida? Lämmön suhteen tuskin on eroa.
 
Niin..
[QUOTE="Lilli";22290918]Mitä eroa on sillä, että onko päällä toppapuku vai välikausipuku ja villahaalari?
Muuta kuin se, että pukemista on enemmän. Muutenhan se on sama, kuori ja toppaus, toppapuvussa vanu, välikausipuvun alla villa. Onko lämmön suhteen eroa?
Toki se, että jos haluaa säästää talvihaalaria, ettei kuluta hiekalla yms. niin siinä tapauksessa ymmärrän, mutta mun mielestä tuo kerrospukeutuminen ei kyllä oo kivaa kellekkään, ei pukijalle eikä leikkivälle lapselle.
Sama noiden hanskojen kanssa.. Eikö olis helpompi lapsenkin leikkiä kun olis ihan vaan hanska kädessä, vaikka toppasellainen kun kaksin hanskoin yrittää pienin käsin jotain tumpuloida? Lämmön suhteen tuskin on eroa.[/QUOTE]

Mä oon miettiny näitä 3-4v. kerrospukeutujia, että pukeeko heidät joku muu vai joutuuko lapsi itse kiskomaan nuo kaikki kuteet itse niskaan..
 
omalla tavalla
En koskaan pue lämpömittarin mukaan. Syksyllä +5 asteen kelillä saa olla saman verran päällä kuin keväämmällä -5 asteen kelissä. Elimistön toiminta muuttuu vuodenaikojen muuttuessa ja tottuu kylmään. Tämän vuoksi niin itse kuin lapsetkin käyttää kyllä jo toppapukuja keski-suomessa. Aamuvarhaisella ja illalla on laitettu jopa välikerros toppapuvunkin alle. Puen itseni ja lapset aina tismalleen samallalailla niin ei tule ongelmia. Lapset 1,5 ja 3

Ja on sillä muuten väliä onko välikausipuku ja villahaari vai toppahaalari. Toppahaalari on paljon tönkömpi kuin välikausi&villahaalari yhdessä. Ja toppahaalari on lämpimämpi yksinäänkin kuin vk+villa. Lisäksi jos ei halua rajoittaa lapsen touhuja lainkaan niin tulee pestyä pukuja aika paljon (ainakin meillä). VK-haalaihan ei siitä ole millänsäkään mutta toppahaalaria ei kannata kyllä usein pestä jos ei halua menettää lämpöarvoa.
 
niin nooh
Mä oon miettiny näitä 3-4v. kerrospukeutujia, että pukeeko heidät joku muu vai joutuuko lapsi itse kiskomaan nuo kaikki kuteet itse niskaan..
Ai kaikki nuo krrokset. Siis jos on yksi kerros lisää? Kyllä normi 3-4 vuotiaan pitäis jo osata sen verran hyvin pukea ettei ole väliä pukeeko haalarin kerran vai kaksi kertaa. -Ei ainakaan meillä mitään ajallista merkitystä. Hengittävyyden ja lämmön kannalta kerrospukeutuminen on kaiken a ja o.
 
"Rohmu"
Välikausipuvun housut, kevyesti topattu takki, pipo, kauluri, vk-rukkaset tai hanskat. Alla t-paita & college, kalsarit, collegehousut, sukat, villasukat. Kumpparit jalassa. 6-v eskarilainen.
 
Niin..
Ai kaikki nuo krrokset. Siis jos on yksi kerros lisää? Kyllä normi 3-4 vuotiaan pitäis jo osata sen verran hyvin pukea ettei ole väliä pukeeko haalarin kerran vai kaksi kertaa. -Ei ainakaan meillä mitään ajallista merkitystä. Hengittävyyden ja lämmön kannalta kerrospukeutuminen on kaiken a ja o.
No sitä vain oon kerhossa yms. kattellu, että jotkut tytöt on tunikoissa ja leggingseissä ja sit kun lähdetään ulos, vedetään päälle collegevaatteet, villapuku, villasukat, kauluri, vk-haalari, lakki, hanskat ja kengät. ja kyllä se tuntuu aika natuloimista olevan.. Ja jos vielä pitää hanskojenkin olla vk-hanskat ja niiden alle villalapaset..
Meillä lapsi vetää viimevuoden toppapuvun, karvavuorikumpparit tai talvikengät, pipon ja hanskat..
 
"mari"
No sitä vain oon kerhossa yms. kattellu, että jotkut tytöt on tunikoissa ja leggingseissä ja sit kun lähdetään ulos, vedetään päälle collegevaatteet, villapuku, villasukat, kauluri, vk-haalari, lakki, hanskat ja kengät. ja kyllä se tuntuu aika natuloimista olevan.. Ja jos vielä pitää hanskojenkin olla vk-hanskat ja niiden alle villalapaset..
Meillä lapsi vetää viimevuoden toppapuvun, karvavuorikumpparit tai talvikengät, pipon ja hanskat..
Mun kuumaverinen himpun vajaa 4v poika lähti tänään ekaa kertaa toppahaalarissa tarhaan.
Alla oli ohkaset housut ja ohut trikoopaita. Jaloissa kans ekaa kertaa talvikengät, Viking Goretexit.
Mukaan laitoin välikausipuvun iltapäivää varten, onneks laitoin koska tällä hetkellä +4 astetta.
Aamulla oli -4 ja helsingissä asutaan.
 

Yhteistyössä