Mitä teidän lapset harrastaa ja miksi?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Kyllä se o vanhemman motivation puuteta jos ei vie kouluikäistä harrastukseen. Minä esim ku vien nuo 7 ja 9v harkkoihin, kän samala itse uimassa. Kun tunnin joutuisiin kuitenkin odottamaan niin se käy siin samalla. Isommathan maillä osaa jo itsenäisesti mennä,ovat jo kuitnekin 13 ja 14
ja osais nuo pienemmätkin, mutta en oikn vielä luota että muistaisivvat liikeennesääntöjä ku on kuitnekin tietäkin ylitettävänä, vaikkamatkaa ei ole kuin 2,8 kilsaa

niin ja me kuljetaan harkkoihin kävellen, säällä kuin säälä ( pakkasrajana pidetään -22)
:LOL: :headwall:
Oletpa ilkeä. Älä lyö lyötyä. Etkö ole ikinä kuullut? Kiusaat siksi, koska tuota sai kiusata. Sehän kuuluu palstaan, että joitain kiusataan. Olet säälittävä.:(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Turkin kielen kerhoa (tyttö 5 v, poika 3 v aloittelee sitä myös) siksi että olemme suomalais-turkkilainen perhe.

Tyttö kävi myös satujumpassa, temppukoulussa ja kidmixissä, mutta halusi lopettaa ne nyt kun mä aloitin opiskelut ja lapset ovat päiväkodissa enemmän, ja tottakai suostuin siihen kun hän sanoi ettei enää haluaisi liikuntaharrastuksiin.
minä taas panostaisin siihen liikuntaharrastukseen.
Se on tärkeämpi kuin muut.

meillä tyttö oliis halunut lopettaa judon, mutta en antanut lupaa. Ehtona oli että on läydyttävä joku muu yhtä hyvä URHEILUHARRASTUS, mutta ei ole löytynyt vielä kiinnostavaa. No tyttö judoilee edelleen ja käy myöskilpailemassa, ja kun pärjääkin niissä niin en näe mitään syytä miski pitäisi lopettaa.

meillä tyttö oliis halunut lopettaa judon, mutta en antanut lupaa. Ehtona oli että on läydyttävä joku muu yhtä hyvä URHEILUHARRASTUS, mutta ei ole löytynyt vielä kiinnostavaa. No tyttö judoilee edelleen ja käy myöskilpailemassa, ja kun pärjääkin niissä niin en näe mitään syytä miski pitäisi lopettaa.
Ai 5-vuotiaalle ja 3-vuotiaalle, päiväkodissa ja vapaa-aikana paljon liikkuville lapsille, on ohjattu liikuntaharrastus tärkeämpi kuin kerho missä oppivat toisen kotimaansa kieltä ja kulttuuria, ja viettävät aikaa muiden turkkilais-suomalaisten lasten kanssa? :eek:

Minusta ei koskaan tule sellaista äitiä, joka pakottaa lapsensa harrastamaan. Vaikka muksut olisi maailmanmestaruustasoa, niin saavat lopettaa jos eivät enää tykkää.

Ai 5-vuotiaalle ja 3-vuotiaalle, päiväkodissa ja vapaa-aikana paljon liikkuville lapsille, on ohjattu liikuntaharrastus tärkeämpi kuin kerho missä oppivat toisen kotimaansa kieltä ja kulttuuria, ja viettävät aikaa muiden turkkilais-suomalaisten lasten kanssa? :eek:

Minusta ei koskaan tule sellaista äitiä, joka pakottaa lapsensa harrastamaan. Vaikka muksut olisi maailmanmestaruustasoa, niin saavat lopettaa jos eivät enää tykkää.
ei vaan yleisesti. ala kouluikäiset eivätmielestäni tarvite harrastuksia, varsinkin jos uloilevat paljon.

Älä nyt suutu, en mä pahalalla. Mielipiteeni vain ilmaisin,mitenkään kohdistamatta yksinsinuun.

minä idän tärkeänä lapsen urheiluharrastust aykeensäkin, se vaikuttaa tulevaisuuteenkin aiak pitkälle, sitä ei vaan kaiki aian oivalal.

Vepasto
Esikoinen (6v) käy kerran viikossa liikkarissa. Ensi vuonna ei enää pääse sinne ja sitten pitää keksiä joku uusi harrastus; suunnistus, yleisurheilu tms. Kuopus (2v) harrastaa sotkemista. :snotty:

ja tytö siis tykkää edelleen judosta, mutta jos sanoo kerran tai kaksi ettei o kivaa ei sen takia lopeteta ( syynä tytöllä oikeasti se että eräs luokkakveri josta ei pidä harrasaa mös judoa samassa ryhmässä)

ei vaan yleisesti. ala kouluikäiset eivätmielestäni tarvite harrastuksia, varsinkin jos uloilevat paljon.

Älä nyt suutu, en mä pahalalla. Mielipiteeni vain ilmaisin,mitenkään kohdistamatta yksinsinuun.

minä idän tärkeänä lapsen urheiluharrastust aykeensäkin, se vaikuttaa tulevaisuuteenkin aiak pitkälle, sitä ei vaan kaiki aian oivalal.
Mäkin pidän urheiluharrastusta tärkeänä asiana. Siinä oppii itsekuria, terveitä elämäntapoja, saa toteuttaa kilpailuviettiä, jne.

Mutta kun 5-vuotias lapsi sanoo, ettei enää halua jumppaan, niin en todellakaan pakota häntä sinne :)

Ja kun lapset ovat isompia, niin toivon heidän kokeilevan eri urheilulajeja, ja löytävän sellaisen joka heitä kiinnostaa.

Vepasto

Mäkin pidän urheiluharrastusta tärkeänä asiana. Siinä oppii itsekuria, terveitä elämäntapoja, saa toteuttaa kilpailuviettiä, jne.

Mutta kun 5-vuotias lapsi sanoo, ettei enää halua jumppaan, niin en todellakaan pakota häntä sinne :)

Ja kun lapset ovat isompia, niin toivon heidän kokeilevan eri urheilulajeja, ja löytävän sellaisen joka heitä kiinnostaa.
Teidän tyttö kuitenkin ehti käydä siellä jumpassa? Siis kun meidän poika sanoi viime vuonna ettei halua liikkariin, niin mä en antanut lopettaa, koska oli käynyt siellä vain kerran. Ja nyt poika menee sinne ihan innoissaan.

Tipu Topakka
Ei vielä mitään, mutta alottaa pian sellasen temppu/riehu kerhon. Saa purkaa tuota älytöntä energiaa sinne kerhoon ja kun on poika vähän pullukka, niin saa ylimäärästää liikuntaa =) Niin ja ikää pojalla 4,5v

Eskarilainen poika ei harrasta mitään. Itse sanoo harrastuksekseen sen eskarin ;)
Uimakouluussa kävi kerran viikossa, mut se loppui. Yleisurheilussa ehti käymään kerran ja sitten ollaan sairastettu tai muuten ei ole päässyt. Harmiksi nämä harrastukset olisivat klo: 19.15-20 ja jos seuraavana aamuna herätys ennen seitsemään, on se liian myöhään..

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Teidän tyttö kuitenkin ehti käydä siellä jumpassa? Siis kun meidän poika sanoi viime vuonna ettei halua liikkariin, niin mä en antanut lopettaa, koska oli käynyt siellä vain kerran. Ja nyt poika menee sinne ihan innoissaan.
Juu, kävi siellä syksyn ajan. Nyt joulutauon jälkeen ei ole enää halunnut mennä, ja on sanonut sen monen monta kertaa. Ihan itse totesi että "äiti, mun ikäiselle riittää kyllä päiväkoti ja turkin kerho" :D

Sanoin, että jos tuntuu siltä, että jumppaan olisikin kiva mennä, niin sano mulle ja vien sut sinne :)

mie
Uintia, jalkapalloa, sählyä, laskettelua, lumilautailua, suunnistusta , patikointia eli retkeilyä ja pyöräilyä.
Pääosaksi siksi että muukin perhe harrastaa kyseisiä lajeja ja itsekin tykkää.

Tyttö 8v käy yleisurheilukoulussa sekä kuorossa.Tyttökerhossa myös mut se nyt ei ns.harrastus.
4v. ei ole vielä mitään erityistä harrastusta missä kävisi ja ei tarvitse vielä ollakkaan.Liikuntaa saa todellakin riittävästi ja käy fysioterapeutilla 1-2krt/vkossa niin ei paljon kerhon lisäksi edes jaksaisi muuta.

mun lapset on vielä niin pieniä (5kk ja 2v 7kk)ettei varsinaisesti harrasta mitään, sinne menevät minne äiti raahaa mukana.eli vauvajumppaan pääsee kuopus ja isoveli taaperojumppaan.esikoinen käy myös kerran viikossa papan kanssa uimassa.
Ens syksynä alottaa kummisedän kans sählyn, jonka saa sit lopettaa jos ei tykkääkään.
muskaria ollaan myös aateltu molemmille mutta täytyy sit koittaa et innostuuko vai ei...

Meillä tyttö 8v harrastaa cheerleaderiä. itse on halunnut aloittaa ja tykkää tosi kovaa, niin ja sitten käy vielä askartelu ja välipalakerhoisssakin.
Poika 6v haluaisi aloittaa karaten ja saakin sen alkaa, kunhan vaan saan selville missä ja minkä ikäisille täälä on tuota järjestetty.
Sitten on poika pian 3v joka ei harrasta missään seuroissa mitään, mutta käydään monesti viikossa uimassa, kun on ihan hulluna veteen.

Likka käy ratsastamassa, koska siitä niin tykkää ja jumpassa kerran viikkoon molempia. 4vuotiaana oli baletissa, mutta sen halusi lopettaa

Jannu varmaan aloittaa tänä keväänä jalkapallon nappulaliigassa, kokeillaan josko siitä tykkäisi =)

Pikkulikka ei vielä mitään harrastele, niin pieni vielä.

minä
meillä kohta 6v käyny vuoden uimakoulussa ja tykkää itse kovasti käydä. Syksyllä aloittaa judon kun nyt ei alkanut uusia ryhmiä. juuri 3v täyttänyt ei vielä käy missään.

Meillä 5v tyttö käy jumpassa, kerhossa ja nyt kun alkaa judo niin sinne haluaa. Saa nähä sit innostuuko.
Jos tyttö ois päivät hoidossa niin jumppa riittäis hyvin.
Tuo just 3v ei vielä harrasta mitään

Kiltti äiti
Meidän lapsi (4-vuotta) on vielä niin pieni ettei mielestäni ole tarpeen viedä harrastuksiin raskaan ja pitkän tarhapäivän jälkeen. Meillä siis harrastetaan illalla vain kotona rauhoittumista, leikkimistä (jotta tuohonkin jää aikaa) ja voimien keräämistä seuraavaan päivään. Koko perhe nauttii ja jaksamista riittää myös tarhaankiin eikä levottomuutta esiinny.

Yhteistyössä