mitä teidän 9 kuiset osaa?

mitä kaikkien 9-kuiset osavaat?
meillä näin:
ryömitään
istutaan ilman tukea
kiipeillään huonekaluja pitkin
käydään konttausasentoon
pidetään itse pullosta
-#- lusikasta
sanotaan muutama selvä sana
hampaita on 2,kolmas tekee tulojaan...
syömisestä vielä sen verran,meillä ei juoda korvikemaitoa kuin n.200ml pv onks se liian vähän?paino ei oikein nouse,tyttö painaa nyt(2 vk vaille 9 kk)7820g...mutta soseita syö hyvin,on pirteä jne.ei tarvi huolestua???
 
Meidän viikon päästä 9kk
Kävelee tukea vasten
Nousee itse istumaan
Konttaa
7-8 hammasta ( en ole varma, kun ei anna katsoa, vaan puree...!!!)
Joitakin sanoja tulee ja matkii todella paljon!
Osaa juoda pullosta ja nokkamukista itse

Eikös maidontarve ole tämän ikäisellä n.6dl/pvä?!
 
Meillä "vasta" ikää viikko päälle 8 kk...mutta viimeiseen juttuun että maidontarve 6dl/päivä, juoko teidän lapsenne sen määrän...meillä ei korvike kelpaa, tisuttelu on jo jäänyt, satunnaisesti voidaan vähän ottaa. Puuron mukana olen saanut maitoa menemään muttei tuota kuutta desiä, ehkä 3-4 desiä hyvinä päivinä
 
Meillä nelonen tulee loppukuusta 9kk, mutta osaa istua, nousee tukea vasten ja pinniksessä näemmä jo pienen matkaa kävelee tukea pitkin, tai jännästi steppaa siinä :LOL: Hyppii pinniksen laitaa vasten, leikkii piilosta, hampaita 4, konttii, äitti ja iti tulee sanoina, maitoa menee vuorokaudessa litran verran.

Musta 2dl on ihan liian vähän nestettä, tuleeko pissaa normaalisti? Kalsiumintarpeenhan saa tyydytettyä kyllä vauvajugurteilla ym. mutta kyllä sitä nestettäkin pitää jostain saada, esim. puuroon ja ruokiin sekoitettuna.
 
liian vähän juo.lääketieteen mukaan lapsen nestetarve on 100ml/kg/vrk 10kgeen asti. t. sairaanhoitaja
kysy neuvolasta miten etenette tässä juontiasiassa. tarjoa juomaa joka välissä,leikkien välissä yms eri paikoissa. meillä ei juoda korviketta vaan vettä kun ei huoli... maitokorvikejauheen sekoitan joka ruokaan ja silleen menee hyvin.
 
meillä 9,5 kk ryömii, istuu, nousee seisomaan tukea vasten, jotain omaa läpinää. juo itse nokkamukista ja pullosta. maitoa menee tissin lisäksi 4dl päivässä. yritän kans tuputtaa joka välissä, mut kun ei uppoo.
 
no meidän likka saa sitä maitoa puurosta,olen ne tehnyt maitoon,4desiä menee päivässä..pissaa ihan normaalisti,maitoa menee pelkästään se 200ml/pv..jos ei taho juoda,ni en väkisin yritä..kyllä se kuitenki saa sen n.6 dl maitotuotteita päivässä
 
Meillä 9,5kk tyttö ryömii(ryöminyt jo kohta 3kk) nousee polvien varaan tukea vasten ylös,sanoja on enemmänkin ja kovasti juttua riittää. Sosiaalinen,rauhallinen tyttö ollut aina. KOnttausasentoon hakeutuu...osaa taputtaa ja vilkuttaa :)
Onko muita kellä ei vielä kontaa eikä nouse kokonaan jaloilleen? Vaik en oo huolissani ollenkaan ku toi kielenkehitys selvästi edellä.
Niin ja meillä menee kans huonosti nesteitä. Vettäkin tosi vähän kerrallaan ja korviketta ei oikein suostu juomaan :( tuntuu ettei maitoa enää tule paljon mitään...huolettaa ku haluis pikkuhiljaa jo lopetella imetystä,miten muut ootte tehny imetyksen kanssa,et miten sit saa tarpeeks kalkkia jne.?
 
Poika 9 1/2 kk:
*konttaa, tosin välillä vielä ryömiikin.
*Nousee tukea vasten seisomaan, kävelee myös tukea vasten.
*Taputtaa ja vilkuttaa.
*Sanoja tapailee, enimmäkseen tavujokeltelua.
*Nousee itse istumaan, istuu tuetta.
*Juo itse "pillipullosta"
*Hampaita 4, viides tulossa.
*Rauhallinen ja nauravainen poika.
 
istuu
konttaa
nousee seisomaan
kävelee tuen kanssa
pysyy hetken seisomassa ilman tukea
syö itse sormin paloja
hampaita viisi kappaletta
sanoo äiti ja kakka selkeästi
vilkuttaa

maidosta: sen pitäisi olla vielä tämän ikäisen pääravintoa eli aika reilusti sitä saisi mennä 600-800ml
 
Meidän poika on viikon päästä 9kk eikä nouse konttausasentoon tai tukea vasten seisomaan. Oppi vasta tällä viikolla ryömimään. Istunut on tukevasti 6kk iästä lähtien, mutta ei itse nouse istumaan. Hampaita ei myöskään ole. Poika on iso ja ruoka sekä tissimaito maistuvat hyvin.
 
meillä tulee 10kk täyteen 1pvä... :)
Mut neiti osaa:
-kontata
-nousee tukea avsten
-harjoittelee vähän kävelyä tukea vasten
-6hampia
-juo itse pullosta
- avustettuna mukista,mut ei osaa juoda nokkamukista :LOL:
-sanoo yhden sanan ja se on hiiaa (hiljaa :LOL: )
-istuu ilman tukea
-pinsetti ote hyvin hallussa
-vilkuttaa ja sanoo heihei
-taputtaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnnellinenÄiti:
Onko muita kellä ei vielä kontaa eikä nouse kokonaan jaloilleen?

meillä neiti ei ottanut jaloilleen vielä 8kk iässä ollenkaan.
nyt n.2viikkoa seissyt tukea avsten ja ikä siis 1pvä 10kk...
Kauhian äkkiä sit oppi käyttämään jalkojaan kun halus alkaa opettelemaan:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
Meidän poika on viikon päästä 9kk eikä nouse konttausasentoon tai tukea vasten seisomaan. Oppi vasta tällä viikolla ryömimään. Istunut on tukevasti 6kk iästä lähtien, mutta ei itse nouse istumaan. Hampaita ei myöskään ole. Poika on iso ja ruoka sekä tissimaito maistuvat hyvin.
Poju 9 kk ja 2 vk. Viime viikolla oppi ryömimään, läpsäyttää kädet lattiaan, vetää niillä itseään ja samalla kiemurtelee kropallaan kuin sisilisko. On kyl tosi suloisen näköistä :heart: Nyt onkin sitten lähimmät sähköjohdot vaarassa. Tähän asti on saanut olla kaikin puolin tavarat rauhassa.

Oppi istumaan selkä suorana 8 kk:n iässä, muutaman päivän kupsahteli kumoon mutta sitten yht'äkkiä istuikin hienosti ja pystyi puuhastelemaan kaikenlaista ja katselemaan ympärilleen kaatumatta. Ei nouse itse istumaan eikä seisomaan tukea vasten. Välillä nostelee pyllyään lattiasta ikään kuin hakisi konttausasentoa, mutta tuiskahtaa siitä sitten masulleen. Yksi hammas ja se tuli 8 kk:n iässä.
Seisoo välillä tukevasti jaloillaan, ei tartte kun pitää pystyssä. Ei siis tartte aina kannatella.



 

Yhteistyössä