Mitä tehdä? Kynsivallin tulehdus(?) 10 pv:n ikäisellä.

Eli huomasin tuossa että 10 päivän ikäisellä pojallani on sormessa jotain häikkää, sormi on ihan punainen ja kynnen vieressä näkyi olevan mätääkin. Sairaalassa sanottiin, että pojan kynsiä ei kahteen viikkoon saa leikata, ettei tule tulehduksia, mutta tämä on kyllä tullut nyt ihan itsestään.

Kuinka huolissaan pitäisi olla? Katoaako tulehdus kotona hoitamalla ja miten minä voin sitä hoitaa? Vai pitäisikö vauva viedä lääkäriin, onko tuollaiset tulehdukset mitenkä vaarallisia noin pienillä?
 
Onko teillä metyleenisinistä? Sitä voi laittaa, vanupuikolla. Tällaiset ohjeet minä sain lääkäriltä silloin, kun poikani oli vastasyntynyt ja hänellä oli kynsivallit punaiset ja tulehtuneen oloiset.
Mutta jos kovin pahalta näyttää, niin vie lääkäriin. Hän on kuitenkin vielä niin pieni.
 
Joo Sineksi sanotaan tuota.Käytä mitä tahansa puhdistusainetta ja katopa onko kynsi jotenkin pahasti kasvanut.Sitten pitää leikata sitä.

Apteekista saa tuota Metylensineä mutta mikä tahansa puhdistusaine käy.Laita tumppu käteen jotta pysyy puhtaampana tuo käsi.
Taikka mä laitoin bodyn pitkäksi ja teipillä hihansuut kiinni.
NÄin ei vauvan pääse raapimaan itteään.Ja teidän tapauksessa käsi pysyy puhtaana siellä sisällä.
 
meillä tulee tolle 10.5kk tytölle tosi herkästi sormiin tai varpaisiin (yleensä ukkovarpaaseen) kynsivallin tulehdus,vaikka miten suoraan kynnet yrittäs leikata.neuvolan täti sano että voi ihan neonamiseptia laittaa,ite oon vanupuikolla töpötelly,tai joskus lorauttanu pullosta suoraan,muutamana päivänä kun tekee niin tosi nopeesti parantuu pois.
 
Kiitos neuvoista! Putsasin sormen eilen joka vaipanvaihtokerralla ja laitoin tumput käteen, aamulla sormi oli jo huomattavasti paremman näköinen. Jatkan putsailua, ja mikäli ei maanantaihin mennessä ole parantunut niin käyn näyttämässä lääkärille. Ihan varalta.
 

Yhteistyössä