Mitä tehdä kun lapsi tulee aina yöllä viereen?

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
Nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu siellä muutaman tunnin, sitten kömpii viereen ja minun nukkumiset onkin sitten nukuttu. Lapsi niin kova pyörimään että itse en enää saa nukutuksi ja aamulla väsyttää kamalasti. Jos törmyytän yöllä takaisin sänkyynsä, alkaa itku ja jos nukahtaakin takaisin, tulee kuitenkin taas ennen pitkää viereen.
 
peti
rasittavaa se on viikon, mutta sit se alkaa toimia. meillä kaikki kolme on harrastanu tätä yökävelyä noin viikon. ja siitä asti aina omassa sängyssään kiltisti. ole johdonmukainen!
 
Tyttösenäiti harmaana
Miten olisi joku palkkiosysteemi tyyliin saat tarran kun nukut koko yön omassa sängyssäsi ja kahdeksan tarraa saatuaisi mennään/tehdään/saat jotain kivaa?
Me ollaan kokeiltu tuota omassa sängyssä nukahtamiseen ja toimi hienosti.

 
yöpeikko
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu siellä muutaman tunnin, sitten kömpii viereen ja minun nukkumiset onkin sitten nukuttu. Lapsi niin kova pyörimään että itse en enää saa nukutuksi ja aamulla väsyttää kamalasti. Jos törmyytän yöllä takaisin sänkyynsä, alkaa itku ja jos nukahtaakin takaisin, tulee kuitenkin taas ennen pitkää viereen.
Meillä on aivan sama ongelma!Neuvokaahan minuakin.
Ja jos yöllä vie takaisin,alkaa niin kova huuto,että herättää pikkuveljen ja sitten on koko yö pelkkää huutoa :(
 
nakkiotsa
Alkuperäinen kirjoittaja yöpeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu siellä muutaman tunnin, sitten kömpii viereen ja minun nukkumiset onkin sitten nukuttu. Lapsi niin kova pyörimään että itse en enää saa nukutuksi ja aamulla väsyttää kamalasti. Jos törmyytän yöllä takaisin sänkyynsä, alkaa itku ja jos nukahtaakin takaisin, tulee kuitenkin taas ennen pitkää viereen.
Meillä on aivan sama ongelma!Neuvokaahan minuakin.
Ja jos yöllä vie takaisin,alkaa niin kova huuto,että herättää pikkuveljen ja sitten on koko yö pelkkää huutoa :(
viikon nyt nukkuu vaikka aidan seipäässä? ole johdonmukainen ja kuljeta takas sänkyynsä. mutta kun ei tää neuvo kerran kelpaa niin gurlatkaa ja jojoilkaa niiden kullannuppujen kanssa niin kauan kuin haluatte..
 
meillä nukkui tuo nuorimmainen perhepedissä 1,5 vuotiaaksi, sitten vaelsi meidän viereen suunnilleen joka toinen yö. Sitten "sovittiin" että kun täyttää kolme niin (sopimus tehtiin about 2.5 v) nukkuu omassa sängyssään. ja kas kumma se vaeltaminen loppui siihen. Toki vieläkin 8 v on lupa tulla jos oikein paha on olla,mutta aika monta kuukautta on kun viimeksi on tullut. ja ensi yön nukkuu leirillä joukkomajoituksessa... Eli tulee niistä perhepetiläisistäkin normaaleja itsenäisiä ihan oikeaan aikaan =) Ei perhepedin mainos vaan pelkkä toteamus ennen kuin joku alkaa kertomaan "totuuksia"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nakkiotsa:
Alkuperäinen kirjoittaja yöpeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu siellä muutaman tunnin, sitten kömpii viereen ja minun nukkumiset onkin sitten nukuttu. Lapsi niin kova pyörimään että itse en enää saa nukutuksi ja aamulla väsyttää kamalasti. Jos törmyytän yöllä takaisin sänkyynsä, alkaa itku ja jos nukahtaakin takaisin, tulee kuitenkin taas ennen pitkää viereen.
Meillä on aivan sama ongelma!Neuvokaahan minuakin.
Ja jos yöllä vie takaisin,alkaa niin kova huuto,että herättää pikkuveljen ja sitten on koko yö pelkkää huutoa :(
viikon nyt nukkuu vaikka aidan seipäässä? ole johdonmukainen ja kuljeta takas sänkyynsä. mutta kun ei tää neuvo kerran kelpaa niin gurlatkaa ja jojoilkaa niiden kullannuppujen kanssa niin kauan kuin haluatte..
Kuinkas monta yötä olet itse kuljettanut lapsia?Vastauksen perusteella et yhtään :(
 
Meillä tätä ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, lapset 4v ja 2v. Olen vakaasti sitä mieltä, että yhtenäkään yönä eivät vieressä nuku, joku kyläpaikka missä siskonpeti saa olla poikkeus. Meidän lähipiirissä 8v poika, joka nukkuu kaikki yöt isän ja äidin keskellä.
 
kyllä se on vaan niin julmasti tehtävä, että kiikuttaa vaan lapsi AINA omaan sänkyynsä! Vaikka sen tekisi 20 kertaa yössä (meillä pahimmilllaan) kyllä ne sitten oppivat. Meillä nuo tulevat aamuyöstä (joskus 6:n aikaan) ja sit ei enää kiikuteta omiin sänkyihinsä vaan saavat nukkua sen 2 tuntii mein vieressä. Juniori onneks vielä pysyy sängyssään...
 
Meilläkin 4,5v tyttö vieläkin joskus vaeltelee sänkyyn yöllä...vaikka periaate on ollut kun omaan huoneeseen muutti että siellä nukutaan, niin ei aina jaksa. Kun olet useamman viikon nukkunut katkonaisia öitä ja toinenkin herää siihen omaan sänkyyn kiikuttamiseen, niin ei siinä enää periaatteet auta. Jos joku muuta sanoo niin ei varmaan ole kovin montaa yötä tarvinnut valvoa. Onneksi nuo yöt on vähentyneet jatkuvasti...n. 3,5v alkoi vähentyä. Toinen muksu taas aina ollut ihan erilainen, ei ala nukkumaan meidän vieressä.
 
meillä samaa ongelmaa,ei joka yö tule mutta usein kuitenkin.Likka siirty jatkettavaan puol vuotta sitten ja jatkuu yhä,edelleen kannan omaan sänkyyn takaisin,ehkä se jossain välis oppii olee tulematta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
kyllä se on vaan niin julmasti tehtävä, että kiikuttaa vaan lapsi AINA omaan sänkyynsä! Vaikka sen tekisi 20 kertaa yössä (meillä pahimmilllaan) kyllä ne sitten oppivat. Meillä nuo tulevat aamuyöstä (joskus 6:n aikaan) ja sit ei enää kiikuteta omiin sänkyihinsä vaan saavat nukkua sen 2 tuntii mein vieressä. Juniori onneks vielä pysyy sängyssään...
näinhän se menee,jos joskus pääsee niin varmasti uudestaan kokeilee,meilläkin joskus päästetään aamuyöstä ja mietinkin johtuuko siitä se että yrittää edelleen öisinkin.
 
lapsella voi joskus okeasti olla paha olla, on nähnyt vaikka pahaa unta. Silloin toisen viereen on hyvä päästä. En minäkään tykkäiis jos mies tönäisisi metrin päähän kun tungen oikein häneen kiinni jos herään keskellä yötä outoon uneen
 
Meillä poika oli n.5 vuotta lähes joka yö vieressä,juuri tollain , että nukkui muutami tunteja ja sitten viereen.Ei tullut oikeastaan ikinä edes mieleen lähteä takaisin kiikuttamaan.Nyt 6,5 v tämä yöllinen juokseminen loppui kuin seinään.

Mutta jos häiritsee todella noin kovasti että lapsi on yöllä vieressä niin kokeilkaa laittaa lapsen oma sänky teidän sängyn viereen?

 
Meillä taas niin, että en osaa nukkua, jos tuo pieni ei ole vieressä :ashamed: Poka on kohta kolme...

Lohduttaudun sillä, että kun poika tulee siihen ikään, että alkaa tyttöystäviä pyörimään kylässä, niin toivottavasti silloin jo menee omaan sänkyynsä :whistle: Tai ainakin armeijaiässä viimeistään. Miten mä sitten saan nukuttua :eek: :D
 
XXS
Meillä usemman vuoden ajan poika kömpi viereen joka yö. useimmiten hänet kannettiin omaan sänkyynsä eikä hän aamulla aina edes muistanut koko juttua. Ajan myötä yölliset retket harvenivat ja jäivät lopulta kokonaan pois.
 
kiiku
koska kukaan ei nuku sen jälkeen ku joku yrittää viereen. lapset pyörii ja hyörii niin kovin ettei sit saa kukaan nukuttua. ei häiritsisi muuten, mutta siltikin nukkuisin mieluumin aikuisten kera. jos on selkeesti paha yö, uni tai sairas oon ite menny lapsen sänkyyn viereen ja sit kun sikeäs unes oon ite menny omaan sänkyyn, koska huono on nukkuu siellä. mutta anna tässä pikkusormi niin menee koko käs. keskimmäisen kanssa oli melkein 2kk rumba, omaa hölmöyttäni, kun parin omas sängys nukutun yön jälkeen en heti vieny pois. mutta onneks se nyt on loppu, toistaseks taas.. :) sitkeyttä mammat. ja tuskin kukaan kysyisi tälläistä, jos ei haluaisi lopettaa vieressä nukkumista lapselta.. ihmettelen vaan noita muita kommentteja, joilla lapset nukkuu, ja ilmeisesti aikuisetkin hyvin.
 
Meillä aikoinaan poika, oiskohan ollut jonkun 1,5v, ramppas kanssa harva se yö yrittämään viereen. Mutta mieheni määrätietoisesti passitti aina poitsun takasin omaan huoneeseensa. Ite en tietty koskaan herännyt kun yritti tulla viereen :ashamed: Tätä kesti sellaiset pari viikkoa ja sen jälkeen ei sitten ole tullut yrittämään ja ikää nyt 5v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Meillä taas niin, että en osaa nukkua, jos tuo pieni ei ole vieressä :ashamed: Poka on kohta kolme...

Lohduttaudun sillä, että kun poika tulee siihen ikään, että alkaa tyttöystäviä pyörimään kylässä, niin toivottavasti silloin jo menee omaan sänkyynsä :whistle: Tai ainakin armeijaiässä viimeistään. Miten mä sitten saan nukuttua :eek: :D
Onneks jollain muullakin on näin päin, täähän oli ku mun kirjottama :D
 
Meillä 2v8kk tunkee itsensä aina meidän huoneeseen aamuyöstä, hiippailee niin, ettei siihen kukaan herää. Sitten hivuttautuu pikkuhiljaa jalkopäähän ja lopulta onkin vallannut koko sängyn.
Unelmoin ajasta jolloin kaikki nukkuu omissa sängyissään ja vielä kokoyön.
 
Mä nukuin äidin vieressä varmaan 10v asti ja olin ainoo kolmesta lapsesta joka teki näin.. kävelin siis joka yö unissani sinne.. äiti jälkeenpäin sano että ei se häirinnyt, kun en yhtään pyörinyt, että molemmat sai silti nukuttua hyvin.. selkä selkää vasten =o)
 

Yhteistyössä