Mitä tehdä kun lapsi tulee aina yöllä viereen?

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Meillä tätä ongelmaa ei toistaiseksi ole ollut, lapset 4v ja 2v. Olen vakaasti sitä mieltä, että yhtenäkään yönä eivät vieressä nuku, joku kyläpaikka missä siskonpeti saa olla poikkeus. Meidän lähipiirissä 8v poika, joka nukkuu kaikki yöt isän ja äidin keskellä.
Eikö sinusta tunnu siltä että lapset jäävät ilman turvaa, esim. jos yöllä näkee painajaista niin äidin viereen ei ole tulemista? Entä sairaana jne minusta tämmöinen jyrkkä kanta ei ole hyväksi lapselle.
 
Meil tytöt 2 ja 5 nukkuvat miun vieres. Kattiki änkee jalkopäähän. Eihän tuota nyt täydellisesti nuku mut ku yritin patjalle mennä nukkuun nii siinä en nukkunut senkään vertaa.
en voisi kuvitellakkaan et väkisin veisin oman viereeni haluavan pienokaisen omaan sänkyyn. saatikka omaan huoneeseen.
vanhempi lapseni on nukkunut omas sängys ja omas huoneessaankin silloinkun itse on halunnut. mut äitin vieres on paras nukkua. ainaki nyt ku vaihdoin sängyn paikkaa niin ettei se ole ihan kii meidän sängys. varmaan haluaa oman sängyn takasi ku laitan sen kiinni meidän sänkyyn. ja ku ostan kerrossängyn nii varmasti isompi haluaa nukkua omas huonees omas sängys taas vähän aikaa.
ei ne loppuikää vieres nuku. muutaman vuoden kestän kyl. ja ihanaahan se on ku lapset haluaa mun käteni jota puristaa ja halaa. parhaita uniahan niin näkee.
joskus menen katin viereen jalkopäähän jos en mahdu omal paikal kääntyyn.
luulen et jos äitee/isä ei mahdu samaan sänkyyn niin antaa lasten nukahtaa vanhempien sänkyyn ja vanhemmat hiippailee sit muualle nukkuun. vanhempien sängys lapset nukkuu hyvin ja sikeästi. joslaps herää niin hyvin mahtuu viereen nukuttaan.
ei kait tuo nyt niin vakavaa ole. pienistä palleroistahan nyt on kyse. ei ne sellaisia loputtomiin ole.
 
Nibblerin sisko
Joo, kannattaa tehä jotain. Ite nukuin 10 vuotiaaks asti äitin saängyssä, kunne meille tuli uus "iskä" ja sit en enää kehannu :D

Oikeen iskän sängystä muutin pois ku tuli ekat menkat... joskus 5. luokkalaisena. Nibbler kyllä nukku senki jälkeen isän vieressä. Muttei koskaan äitin...
 
vierailija
kyllä se on vaan niin julmasti tehtävä, että kiikuttaa vaan lapsi AINA omaan sänkyynsä! Vaikka sen tekisi 20 kertaa yössä (meillä pahimmilllaan) kyllä ne sitten oppivat. Meillä nuo tulevat aamuyöstä (joskus 6:n aikaan) ja sit ei enää kiikuteta omiin sänkyihinsä vaan saavat nukkua sen 2 tuntii mein vieressä. Juniori onneks vielä pysyy sängyssään...
En nyt haluis olla ärsyttävä, mut klo 6 on kyl jo aamuu... t: AikaisinHerääjä
 
vierailija
Voi hurja. Itse möngin isin ja äidin viereen pienenä ja nukuin heidän vieressä monta vuotta. 😁 Mutta nykyään se on jotenkin pahasta. Ihan täyspäinen meikäläisestä tuli.
 

Yhteistyössä