Mitä tehdä, kun lapsi heittelee tuttia pois...

nukkumaan mennessä?

Poika on vähän yli vuoden vanha. Nukkumaan mennään niin, että laitan pojan sänkyyn ja makaan itse sängyn vieressä. Kestää n. 20-30 min. ennen kun alkaa nukkua.
Ennen kun alkaa nukkumaan, hän heittelee tuttia monta kertaa mulle ja alkaa heti parkua. Mitähän täs tilanteessa pitäisi tehdä?
"haaveilen" siitä, että pikkuhiljaa voisin siirtyä pojan sängyn vierestä ovelle odottelemaan nukahamista ja sitten seuraava vaihe olisi ovi kiinni ja jättää yksin, mutta tuo tutin heittely on ongelma. Ja ihan vielä ei kuitenkaan olisi tarkoitus vierottaa tutista. (käyttää sitä ainoastaan unilla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitimamma:
nukkumaan mennessä?

Poika on vähän yli vuoden vanha. Nukkumaan mennään niin, että laitan pojan sänkyyn ja makaan itse sängyn vieressä. Kestää n. 20-30 min. ennen kun alkaa nukkua.
Ennen kun alkaa nukkumaan, hän heittelee tuttia monta kertaa mulle ja alkaa heti parkua. Mitähän täs tilanteessa pitäisi tehdä?
"haaveilen" siitä, että pikkuhiljaa voisin siirtyä pojan sängyn vierestä ovelle odottelemaan nukahamista ja sitten seuraava vaihe olisi ovi kiinni ja jättää yksin, mutta tuo tutin heittely on ongelma. Ja ihan vielä ei kuitenkaan olisi tarkoitus vierottaa tutista. (käyttää sitä ainoastaan unilla)
Samaa tekee mun 1v. Hakee sillä huomiota ja koettaa vetkuttaa nukahtamista. Mä nostan kerran kaksi ja sitten saa olla kotvasen ilman vaikka miten karjuu. Enkä muutenkaan mitenkään huomioi poikaa. Yleensä se tutti alkaa pysyä suussa kun on jäänyt ilman ja tullut siihen tulokseen että sillä ei saa lisää aikaa eikä ketään nostamaan montaa kertaa. Tutti hälläkin nukahtaessa.
 
Meillä sama ongelma :/ lapsi 1v.
Mutta kun jäisikin se tutin heittely edes siihen illalla tai päivällä nukahtamiseen. Mutta meillä tuo poika tekee sitä myös öisin ja tietty heittää niin pitkälle kun kykenee, aina on noustava sängystä ylös tuttia hakemaan :/
Viime yönäkin, nukuin itse 6 tuntia, jonka aikana nousin 8 kertaa hakemaan tutin (heräilee siis öisin heittelemään tuttia..). Saatikka että sitä oli jo nukkumaan käydessä nosteltu moneen otteeseen.
Nukkumaan laittaessa jos poika heittää tutin, en heti anna takaisin, kiukutkoon hetken ja se vähän auttaakin, tutti toisiaan pysyy ehkkä paremmin siellä suussa kun ymmärää että ei se aina takasin tulekkaan. Yöllä en sen kummemmin viiti huudattaa, kun olis joskus kiva nukkuakkin. Tutti käytössä ainoastaan unilla.
 
Sänky täyteen tutteja niin aina joku osuu käteen, vaikka pois heittelisikin osan. :) Toimi ainakin meillä. Helpottaa kummasta äidin työtä. Meillä oli siis kuusikin tunttia sängyssä. :) Ja sitten kohta kyllä kannattaa alkaa miettiä sitä vierotusta. Meillä kaksi kovaa tutin syöjää, kuten tuttimäärästä voi päätellä. :) ja silti vierotus oli tosi helppo, kun älys tehä tarpeeksi aikaisin.
 
JeG
Samaa mieltä, että tutit vaan pois. Ihan hyvä aika olisi vieroittaa, jos itse niitä pois heittelee. Isompana vieroittaminen yleensä huomattavasti vaikeampaa kun alkaa uhma painaa yms.
 

Yhteistyössä