Mitä tehdä kun lapsi 2v ei halua olla isänsä kanssa?

Mitä tehdä kun lapsi ei halua olla isänsä kanssa?
Illalla kun iltapalaa pitäisi syödä isänsä kanssa tai mennä suihkuun niin kamala huuto äidin perään.

Olen koko päivän, päivät pitkätä lapsen kanssa ja illalla tarvitsen pienen hengähdystauon että ehdin laittaa lapsen yövehkeet valmiiksi, ettei tarvi sitäkin tehdä niin että lapsi roikkuu jalassa tai kaulassa.
Mutta ei, lapsi vain karjuu ja huutaa äitiä eikä suostu tekemään isänsä kanssa mitään.
En kai voi olla koko loppuelämään lapsessa kiinni koko ajan?
En jaksa tätä enää!!!!!!


Lapsen isä on poissa väliin kotona, ja aina kun on reissussa niin tilanne on entistä pahempi.
 
äidin pojat
Meillä oli samaa ongelmaa. Vain äiti kelpasi. Kun isällä oli lomaa tai muuten vaan oli pidemmän ajan tai enemmän kotona ja samoin myös silloin lapsen kanssa, alkoi isikin kelvata ja poika kysellä isin perään.

Kait miehelläsi vapaapäiviä on? vapaapäivinä pitiäsi "luoda suhdetta lapseen" eli viettää yhdessä kaksin aikaa ja mitään erikoista sen ei tartte olla, ihan vaikka autolla ajellaan ja tankataan se auto tai mitä tahansa arjen juttuja.
ja leikkimiset ja pelaamise ja hassuttelut tuovat tuntematonta lähemmäs
 
Meillä on ollu ihan sama tilanne ja on vieläkin välillä joissain asioissa. Miehellä on ollu masennusta jo pidempään, eikä hän ole jaksanut olla pojan kanssa niin paljoa kuin minun on vaan tarttenu olla, koska eihän lasta voi yksinkään jättää. Viime keväänä poika opetteli olemaan isänsä kanssa ulkona kun mä jäin sisälle tekemään ruokaa. Aluksi se oli yhtä huutoa, mutta kun miehet lähtivät pois kotipihasta puistoon, niin oleminen helpottu ja pian he pystyivät olemaan myös omassa pihassa ilman mua. Viikonloppuisin oon koittanu lähteä lenkille niin, että mies saa nukuttaa pojan päikkäreille ja niin poika nukahtikin helpoiten. Mun kanssa homma oli yhtä taistelua ja niin on vieläkin. Nyt ollaan taas koitettu opettaa poikaa myös siihen, että iskä tekee iltapesun ja se onkin alkanu sujua ihan hyvin. Kuukauden päästä on tiedossa perheenlisäystä, joten pojan on vähän pakko oppia siihen, että myös isä kelpaa antamaan ruokaa, pissattamaan yms.

Kannattaa alottaa pienistä asioista ja koittaa antaa isälle ja lapselle mahdollisimman paljon kahdenkeskistä aikaa. Usein miehet jännittävät sitä, kun nainen on paikalla ja osaa kaikki asiat muka paremmin kuin he itse. Mies tarttee paljon kannustusta ja myös se on hyvä, että äiti sanoo lapselle, että nyt menet iskän kanssa iltapesulle jne. Kannattaa myös olla päätöksensä takana mahdollisimman kauan, eikä heti antaa periksi jos lapsi vähän huutaa. Eihän hänellä ole mitään hätää kun isä on paikalla tai jos äiti ryntää siihen heti, niin lapsi saa sen viestin, että hätä on todellista. Kaksivuotias osaa myös pompottaa vanhempiaan aika hyvin ja tekee sen jos vanhemmat ei laita rajoja sille. Tsemppiä ja jaksamista! Kyllä se siitä, kun panostatte yhdessä asiaan ja haluatte molemmat muutosta. :hug:
 

Yhteistyössä