Mitä teette kun lapsi/lapset on päiväunilla?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
joskus tein töitä, joskus en. riippu vähä miten paljon oli tehtäviä töitä sille päivälle ja mitä töitä. jos yöllä oli saanut huonosti nukkuttua, niin sitten otin itsekin päikkäri. eilen nautin kun sain sitten lapsenlapsen kanssa vetästä päikkärit.
 
"Veera"
Mennään isompien alsten kanss yhdessä vanhempien sänkyyn lepohetkelle sillä aikaa kun pienin nukkuu. Minä saatan torkahtaa, lapset yleensä ei. Sitten yleensä siivoan lounaan jäljet pöudästä ja laitan tiskikoneen päälle, tarbittaessa pyykkiä kuivumaan ja sitten joko pelataan pari erää afrikan tähteä ja juon samalla kahvia tai sitten vain selaan nettiä/olem palstalla ja lapset leikkii keskenään.
Kuopus nukkuu pari tuntia yleensä.
 
"Hanna"
Juon kahvia kaikessa rauhassa, katson telkkaria/olen netissä, otan itsekin päiväunet, maksan laskuja. No kuitenkin mahdollisimman vähän mitään :D
Tänään olen neulonut villasukkaa nojatuolissa viltin alla, ja juonut sitä kahvia :)
 
wer
Istun sohvalla läppäri sylissä ja neulon, nyt sukkia, ja kuulostelen koko ajan, miten lapset nukkuu. Välillä voin jonkun vastauksenkin kirjoittaa. Talven aikana saan tehtyä monet villasukat, lapaset, pipot, kaulaliinat ym. päiväuniaikaan Mulla siis hoitolapset nukkuu päiväunet, omat on koulussa.
 
"Tiiu"
Teen usein iltaruuan valmiiksi kun pienin nukkuu että päästään lasten kanssa välipalalta ulos ja siitä ruokapöytään. Jos ei ole ruuan tekoa niin pelaillaan tms. Isomman kanssa.
 
Eiks se kultainen sääntö ole, et sit kun lapset nukkuu niin pitää itekin relata? :)
Mä ainakin yritän tehdä jotain ihan muuta kuin kotitöitä, mut välillä kyllä sorrun jotain pientä tekemään, pyykkiä tai tiskiä tai jotain. Pääsääntöisesti kuitenkin teen sillon jotain omaa.. kahvittelen ja palstailen tai jotain vastaavaa. En kyllä juurikaan koskaan nuku sillä välin. Nukkua ehtii yölläkin sit. Tai siis ainakin nyt kun lapset on sen ikäisiä että nukkuvat yöt.
 
akava
Toisina päivinä kotitöitä, toisina omia juttuja. Nukkunut en ole sen jälkeen kun lapsi oli muutaman viikon. Ei ole väsyttänytkään. Yleensä unet 1 1/2h, ehdin esim siivota sinä aikana kerran viikossa.
 
NukkuMatin kaveri
Nukun itsekkin. Meillä nuorimmainen, 2 v, herättää minut kahdesti yössä käyttämään itseään pissalla enkä minä saa heti vuoteeseen palattuamme unta kiinni joten ilman päikkäreitä olisin aivan liian uupunut.
 
Yleensä poika nukkuu päiväunet päiväkodissa mutta nyt kun me molemmat ollaan kipeinä niin nukutaan kun nukuttaa. Nyt poika nukkuu, itse maksan sängyssä, katson Netfliksistä leffoja ja surffailen netissä täppärillä.
 

Yhteistyössä